Unconfigured Ad

Collapse

Beste batteri til Trex450?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanzo
    • Nov 2005
    • 845

Beste batteri til Trex450?

Det er på tide å få kjøpt seg noen nye batteri, de gamle batteriene begynner å dra på åra virker det som. Men jeg ser det har skjedd endel på de to siste årene. Hva er den beste kombinasjonen av vekt og ytelse? Jeg er vel på jakt etter noe som gir lang flygetid. Flyr idag med 3s1p 1800mh Flightpower batteri, og har vurdert Flightpower Evo25 V-Power 3s1p 2170mAh som nye. Finnes det bedre alternativ? Vil ha Flightpower batteri fordi jeg har balanserer med Flightpower plugger, så slipper jeg å dille med overganger og enda mer ledninger
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Thunder Power har vel samme kontakt og har samme kvalitet på cellene.
    Så vidt jeg vet er også Align sine celler fra samme fabrikk som TP sine, er litt billigere men har feil kontakt da....

Comment

• ehaga
      • Feb 2005
      • 1173

Jeg har brukt både 1800 og 2150 på min Trex. Har også kjøpt 2170, men disse har jeg ikke fått prøvd enda. På min trex har jeg helt klart for stort strømtrekk for 1800 batteriene. De er varme og jeg har "blåst" to stykker av dem. Med 2150 blir det veldig mye mer effekt (leses sprekere). Batteriene bare såvidt litt varme når jeg har flydd med dem.

2170 er nok, etter min mening, de beste batteriene i dag. Lette og har veldig bra ytelse. 108A i burst.

Du vil nok legge merke til at disse selges i to utgaver. EVO 20 2170 mah NF (new Formula) og EVO 25 2170 mah. I følge gutta hos technoflight skal det være marginal forskjell på disse. Etter hva jeg har forstått kan det være en markedsmessig greie å endre navnet til EVO 25 !!!
      - Erik -

------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Celtic-Griffin
        • Oct 2004
        • 873

Originally posted by ehaga
        2170 er nok, etter min mening, de beste batteriene i dag. Lette og har veldig bra ytelse. 108A i burst.

Du vil nok legge merke til at disse selges i to utgaver. EVO 20 2170 mah NF (new Formula) og EVO 25 2170 mah. I følge gutta hos technoflight skal det være marginal forskjell på disse. Etter hva jeg har forstått kan det være en markedsmessig greie å endre navnet til EVO 25 !!!
        Please be aware that your information is not correct - this is no marketing scam - all capacities of FlightPower which are now rated 25C (both New Formulation and V-Power) are the result of significant advances in lithium technology). The 2170 capacity packs are the first to apply this improved technology and as such you will find some of the early production still labelled "New Formulation" and now they are labelled "V-Power" if you study the specification on the label you will see that they are the same specification. I would not like anyone to out there to think that if they should receive a 25C pack marked "New Formulation" that they were in any way being short changed. Just to make it absolutely clear the specification for EVO 25 packs is 25C (Continuous), 35C (Sustained, in other words climb-out) and 50C (Burst Performance) and all are now V-Balancer compatable. Finally I am pleased you are satisfied with your EVO packs, Erik.
        Last edited by Celtic-Griffin; 15-04-07, 13:59.
        Ken Bates
        Never Mind the Label

Comment

• Celtic-Griffin
          • Oct 2004
          • 873

Originally posted by Tintin
          Thunder Power har vel samme kontakt og har samme kvalitet på cellene.
          Så vidt jeg vet er også Align sine celler fra samme fabrikk som TP sine, er litt billigere men har feil kontakt da....
          A further clarification for those of you out there who use chargers or balancers that are not compatable with V-Power there are now available excellent adaptor boards from Bantam for FlightPower/Thunderpower packs as there are for Align, Kokam, PolyQuest (Hyperion?) and just about any other packs that are worthwhile.

I would also like to qualify Tintin's use of the word 'kvalitet' - cell quality among the leading contenders on the market is generally good however it is the quality in assembly of the pack which separates "the men from the boys".
          Last edited by Celtic-Griffin; 15-04-07, 13:43.
          Ken Bates
          Never Mind the Label

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Forutsatte igrunnen at han ikke hadde den nye FP kontakten...

Comment

• esmel
              • Dec 2004
              • 2830

Det kan hende vi får testet FP 2150 og 2170 pakkene over helga (dog med litt ulikt antall cycler bak seg). "Logger" er på tur i posten sammen med turteller. Planen er å få sammenlignet det med hyperion sin pakke i samme størrelse. Men ta det med ei klype salt da jeg egentlig ikke har tid til å fly til uka samt at vi må få koordinert litt flyging oss totninga imellom for å få det til...
              Kan ta litt tid med andre ord.

Forskjellen mellom 2150 og 2170 har jeg forøvrig skrevet om på batteri og lader forumet, men vil ha harde objektive fakta på bordet, derfor "logger".
              Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

Working...