Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er dette grei pris på en trex450?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er dette grei pris på en trex450?

    Har fått tak i et tilbud fra en kar som selger en brukt trex 450..

    Heliet er komplett med noen alu deler. Og det er med en del reservedeler. Den har futuba 401gyro + standard servoer av et eller annet slag. Det følger med to batterier hvert på 1800mah. Følger også med sender som er Futuba 6EXHP. Det følger med align metall kasse til og ha tingene oppi.
    Alt du trenger for og fly er med.. Dette har vært lite brukt og har kun vær hovret.

    Han skulle ha 3700kroner for det...
    Burde jeg kjøpe det? Jeg er igrunnen nybegynner med dette. Har hatt et esky honey bee cp2 som da levde sitt eget liv.. Men denne trexen er vel bedre og fly? Om det må være helt stilli i luften for at du skal kunne fly med trex, eller kan det blåse litt?

    Takke for svar..
    Har virkelig blitt bitt av basillen

  • #2
    Synnes at prisen virker greit nok. Skulle gjerne ha vist hvilken versjon av 450 det snakk om X, Xl, SE eller SE v2. Ser du litt på Ute av drift har du litt å sammenlignde med. Trex kan fint flyes i vind. Har flyd i vind på ca. 8s/m (Vinden høres i ørene) uten noen store problemer. Følger det med lader til Lipoene?
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

    walter@retlaw.no

    Comment


    • #3
      Det er en XL som har noen aludeler..

      Servoene er: 3 rc-xperts og 1 hitec HS-56 karbonite for gyro.

      Det følger ikke med lader.
      Har virkelig blitt bitt av basillen

      Comment


      • #4
        Her er et bilde..
        Attached Files
        Har virkelig blitt bitt av basillen

        Comment


        • #5
          Om de batteriene er Align sine 1800, RC-Expert sine egne eller noe annet som ikke er 20C eller mer så hadde jeg regnet verdien på dem til kr 0,-. 1800/12C batterier holder ikke til en T-rex og de vil antagelig dø svært fort.

          De 3 RC-Expert servoene kan du nok også regne med at må byttes innen ikke alt for lang tid.

          Sjekk hva tilsvarende koster her (utenom de 3 servoene og batteriene) del det på 2 og start derfra. Ja jeg syns brukt utstyr har liten verdi, det er mange ganger en grunn til at det selges, som at forrige bruker ikke fikk det til...(og jeg har dårlig erfaring med RC-Expert sine egne greier)

          Comment


          • #6
            Må bare henge meg på det Tintin sier.

            Jeg har kjøpt brukt en gang. Det ble veldig mye arbeid før jeg følte meg trygg på kjerra. Dyrt synes jeg det også ble ettersom jeg først oppgraderte og siden kjøpte meg en helt ny
            - Erik -

            ------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

            Futaba 18MZ

            Comment


            • #7
              Han hadde visst hitec hs-55servoer liggende..
              Jeg kunne få med de også for totalt 3900kroner..
              Og så kjøper jeg et skikkeli batteri utenom så tror jeg det blir bra!

              Eller hva sier dere? Er jeg dum i huet visst jeg kjøper dette her?
              Har virkelig blitt bitt av basillen

              Comment


              • #8
                Hs-55 er ikke noe å bruke i en T-rex. Om du ikke skal ha dem til noe annet så ikke kjøp brukte HS55. Ta heller gode servoer som HS65 eller WP092 om de skal være billige.

                Comment

                Working...
                X