Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sååååå drittlei vind...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sååååå drittlei vind...

    Stiv kuling og oppover... Er dritt lei av å sitte på jobben og stirre på flagga utenfor som drive nesten blir blåst av flaggstanga. Flytt sim nesten en time til dagen, men det er jaggu ikke det samme som å fly ute. Skulle ønske jeg hadde tilgang til en stor innendørs hall eller noe. Har vurdert å snikke meg innom en eller annen stor garasje på et eller annet lokalt handlesenter, men det er vel meget begrenset hva du får til der også. Satser stort på en Align Trex 500 når den er klar, så er jeg ihvertfall litt bedre skod for vind (flyr Trex450 idag)...

    Andre som har vurdert å fyre opp helien i stua?

  • #2
    tja er vel ikke bare du som sliter med vind, har akkurat fiksa en raven3d som venter på jomfrutur men tror jeg må vente til været er bra! kjedelig om man blir overivering! Raptoren er ikke så stress med vind, den tåler en støyt men vi får vente på bedre tider!
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

    Comment


    • #3
      hørt sånn tull...

      Det er jo da man skal ha et lite seilfly parat, gjerne ett som tåler masse vind!
      Ut på hangkanten og fly rått og uhemmet!!!
      Må jo prøve å se muligheter istedet for begrensninger!!
      Erling Svegre
      Vangsvik
      Senja Modellflyklubb

      ____________________________________
      Futaba 9C super
      Edge 540 (60size) Saito 100 GK
      E-Flite Mini Funtana - Park 480 BL 1020kV
      Mustang P-51 - OS 25FX
      SIG Ninja
      Blue Phoenix
      ArtHobby Colibri-V
      Reichard Grob G103C Twin Acro III

      Comment


      • #4
        Hm... ja denne vinden går meg også på nervene. Er vel bare å fyre 90 size Raptoren opp inne i stua som en annen linket til her tidligere!

        Får håpe på mange fine sommerdager fremover.
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • #5
          Større helikopter er tingen! De store modellene hovrer også litt vanskeligere i vind (ikke på langt nær så ille som en mikro da) men man merker nesten ikke vinden ved flyging fremover og akro.

          Her er det supervær i dag. Jeg har hatt en helitur.

          Comment


          • #6
            Begynner å bli nogså desperat jeg også. Når klokken var 6 i går kveld, så var det flybare forhold her. Tror jeg aldri har pakket sakene så fort noen gang. Tror jeg var på fly området i løpet av 10 min. Fikk flydd 2 tanker før vinden kom igjen. Avhengig?...ja
            1.Skystar 40 trainer(Protech)
            2.Arising Star(Seagull)

            Comment

            Working...
            X