Unconfigured Ad

Collapse

Esc til 30-50 size elektro heli

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Esc til 30-50 size elektro heli

Er det noen som har noen erfaringer med ulike regulatorer til denne størrelsen e-heli?

Har kikka litt rundt på nettet men det er jo et passelig stort kaos å sette seg inn i når det kommer til produsenter og spesifikasjoner. De aller fleste produsentene har egne esc'er til heli men hva er egentlig best og verdt å kjøpe?

Prisene spriker også veldig, hvorfor? Betaler jeg ekstra for merket eller er faktisk ytelsene bedre?

Har hørt rykter om at folk oppnår ulikt turtall med ulik regulator, stemmer dette?

Pris spiller ikke veldig stor rolle men kan jeg skrape av litt her og der på totalkostnadene så gjør jeg det, hvis det ikke går ut over brukervennlighet og kvalitet.
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Ja her må jeg si det haglet med svar...
    Lurer fortsatt på om jeg skal bruke dobbelt så mye $$ på f.eks enn kontronik regulator enn å kjøpe en anna til halve prisen.

Alternativene foreløpig er:
    Kontronik
    Align (trex 600 escen)
    Flight Tech
    Jeti
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Ser ikke TP og CC

Hvor mange celler ?
      Align tar bare 6 celler som er ok i 30 men ikke i alle 50.

Jeg har bestilt en CC 85HV til min Raptor 620 fordi "alle" bruker den og fordi jeg ikke klarte å vente på en TP, men TP har en ny serie der du kobler ESCen til balansepluggen og dermed får kontroll på spenningen i hver celle.

Nederst: http://www.thunderpower-batteries.com/NewProducts.htm

Align har jo erstattet sin 75A esc med en 100A som nok er bedre om du skal ha en 6S 50 maskin. I en 30 maskin funker vel den gamle helt greit. (Har en ekstra jeg funderer på å selge...)

En del av Align sine escer har tatt fyr, inkludert min første. Vet ikke om det er trøst at jeg i dag leste om en CC som hadde gjort det samme.

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Var det min CC HV85 du leste om?

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Nei, tror da ikke det, den satt i en Rex 600 mener jeg. Har din gått opp i røyk også....hmm...skal jeg vente litt til å få meg en TP kanskje?

Attached Files
          Last edited by Tintin; 23-04-07, 20:50.

Comment

• esmel
            • Dec 2004
            • 2830

Skal ha den i en logo 500 sammen med ei 6s pakke. Kommer til å fly med 500 og evnt. 515mm blader.

Takk for at du nevner TP og CC, får ta med de i vurderinga også.

Om den tar fyr så tilkaller jeg bare den lokale brannmannen hehe (ørlitt intern)

Jeg kommer til å kjøp det beste jeg har råd til på denne hurtigmikseren men gidder liksom ikke betale mer enn det som er fornuftig. Penger som blir til overs går til batteripakker og flyglede

CC85HV blir sikkert litt over-kill på logoen.
            Uten at jeg har sjekket det opp så går jeg ut i fra at den TP esc'n passer best sammen med TP batteripakker (/balanseringskontakter...)?
            Kommer forøvrig helt og holdent til å holde meg til FP i tiden fremover, med mindre det dukker opp noe nytt og revolusjonerende som ikke er FP

Siden logoen er så lett og med utgangspunkt i det faktum at bladene ikke er like store på den som på en 50-size raptor så burde vel Align sin 75A esc holde, noe jeg vel også har fått tips om tidligere. Men nå liker jeg jo å skaffe meg noen valg før jeg handler...
            Espen Melby

Comment

• ehaga
              • Feb 2005
              • 1173

Jeg har veldig sans for Kontronik regulatorene. Helt klart veldig dyre - men de holder det de lover.

Kjøpte meg i dag en JAZZ 55-6-18 som jeg skal bruke i min Trex 450. Overkill - ja, men da kan jeg flytte den over til et større siden.
              - Erik -

------------------------------------------
              Logo 600SX + 6003D
              Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• esmel
                • Dec 2004
                • 2830

Originally posted by ehaga
                Jeg har veldig sans for Kontronik regulatorene. Helt klart veldig dyre - men de holder det de lover.

Kjøpte meg i dag en JAZZ 55-6-18 som jeg skal bruke i min Trex 450. Overkill - ja, men da kan jeg flytte den over til et større siden.
                Hva er så eksepsjonelt bra med Kontronikene i forhold til de andre som er nevnt i denne tråden? Spør av ren nysjerrighet. Hva får jeg igjen ut over det jeg får med en billigere regulator?

Det jeg legger vekt på er at de er pålitlige, at governorfunksjonen fungerer som den skal, at soft starten er soft og at de selvfølgelig tåler den bruken de er laget for. Vurdering av pris havner midt inni der en plass. Ikke det viktigste men jeg er heller ikke helt ukritisk til det.

Jeg har forøvrig ingen planer om noe større elektroprosjekt enn Logoen så det blir å satse alle penga på å få et bra oppsett på den.

Nå kunne jeg vel spurt om anbefaling avmotorer også men tror jeg holder meg til anbefalinga til lorents, http://www.tppacks.com/proddetail.as...%2DZ30A%2D1100 , fremfor å svi av masse penger på en Tango.
                Espen Melby

Comment

• ehaga
                  • Feb 2005
                  • 1173

Originally posted by esmel
                  ..
                  Det jeg legger vekt på er at de er pålitlige, at governorfunksjonen fungerer som den skal, at soft starten er soft og at de selvfølgelig tåler den bruken de er laget for. Vurdering av pris havner midt inni der en plass. Ikke det viktigste men jeg er heller ikke helt ukritisk til det.
                  ...
                  Det er akkurat disse argumentene jeg har brukt for å velge Kontronik. Helt sikkert flere som kan tilfredsstille dette, men når du ser på generell tilbakemelding på produktene til Kontroniks synes jeg det går igjen at folk er fornøyd.
                  - Erik -

------------------------------------------
                  Logo 600SX + 6003D
                  Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Knugen
                    • Aug 2004
                    • 96

Bruker en CC 85HV i min Raptor50 med 10S, funker helt fint (hittil i allefall). Enkel å programere samt oppdatere software via usb link til pc'n. Kommer jevnlige software oppdateringer som lastes ned fra CC's hjemmeside.
                    Da jeg skaffet meg denne ble det sagt at jazz'n nok var bedre men dyrere og kunne (den gang) ikke programeres via pc.
                    Mvh.
                    Øyvind Iversen

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Originally posted by esmel
                      Om den tar fyr så tilkaller jeg bare den lokale brannmannen hehe (ørlitt intern)
                      ...
                      Om du snakker om den lille brannmannen de fleste av oss her er utstyrt med så vet jeg ike om jeg hadde brukt den på noe elektrisk siden brannvannet da er salt og leder strøm brukbart, mest for de litt kinky det der

Fikk en slik Zpower motor men 50A versjonen til min 620 her om dagen. I dag fikk jeg CC ESCen så nå mangler jeg kun litt batterier før Raptorn kommer seg i lufta.

Comment

• esmel
                        • Dec 2004
                        • 2830

Originally posted by Tintin
                        Om du snakker om den lille brannmannen de fleste av oss her er utstyrt med så vet jeg ike om jeg hadde brukt den på noe elektrisk siden brannvannet da er salt og leder strøm brukbart, mest for de litt kinky det der

Fikk en slik Zpower motor men 50A versjonen til min 620 her om dagen. I dag fikk jeg CC ESCen så nå mangler jeg kun litt batterier før Raptorn kommer seg i lufta.
                        Hehe
                        Nei da, tenkte ikke på den "brannmannen" men skal gi tipset videre ... Men men, nok om det

Kan hende jeg går for en slik CC sak da de har den der jeg la inn ordren på logoen, hvis ingen har noen store innvendinger eller dårlige erfaringer og komme med...

(Nå har Mikado utsatt lanseringen til slutten av mai/juni Buhu!
                        Fordelen er at jeg i mellomtiden rekker å pløye igjennom nettet x antall ganger etter andre ting jeg vil ha)
                        Espen Melby

Comment

• Tintin
                          • Jan 2005
                          • 4631

Har akkurat lastet ned programvaren så jeg får programmert den. Ser bra ut bortsett fra at krympeplasten er litt vel sprø, syns den virker litt sart

Comment

• esmel
                            • Dec 2004
                            • 2830

Originally posted by Tintin
                            Har akkurat lastet ned programvaren så jeg får programmert den. Ser bra ut bortsett fra at krympeplasten er litt vel sprø, syns den virker litt sart
                            Krympestrømpe kan byttes

Si gjerne i fra etter hvert som du gjør deg noen erfaringer med den, hvis du rekker før jeg må handle da...
                            Espen Melby

Comment

• Tintin
                              • Jan 2005
                              • 4631

Det spørs. Har i allefall programmert den og loddet på kontakter men da jeg skulle sette kontakter på motoren så ejg at jeg ahdde fått med 2 4 mm og en 2mm og det blir svært dårlig kontakt mellom en 4 mm hunn og en 2 mm hann som vi vet...

Comment

Working...