Unconfigured Ad

Collapse

Hurricane 550

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiger'n
    • Dec 2006
    • 112

Hurricane 550

Har T-REX 450 og 600 og synes helt klart det er best å fly 600'n, mye mer stabil og lettere å se i lufta.. Har lest litt her og der om Hurricane 550 og når jeg tidligere i uke fant en brukbar pakke på ebay så slo jeg til.
    Betalte ca 5.000,- (inkl frakt og mva) med 4 stk 2200mah 3 cellers 18c batteri, futaba 401 gyro, 9254 servo, lader med balanserer, og 3 andre servoer med metallgear, bec og 2 cellers lipo...
    Bare mottaker som skal til så er den flyklar, dette er jo ganske rimlig for et helikopter med 125 cm rotordiamter.

Se www.ezfly.se for mer info.

Dersom det er noen som har erfaring med Hurricane 550 så håper jeg dere kan legge inn litt info her.

Hovedgrunnen til at jeg kjøpte denne er at jeg har 4 batteri til 450'n som jeg kan benytte og sammen med de som følger med i pakken har jeg nok batteri til 4 turer mellom hver lading.
    Attached Files
    Last edited by Tiger'n; 21-04-07, 10:29.
    T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
    JR DSX9
  • EL-Corazon
    • Mar 2006
    • 179

hei!
    Har ikke noen erfaring enda, men mitt er på vei fra taiwan nå
    med hilsen Arvid

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Bra pris det!

Hadde regulatoren som følger med taklet 8S så hadde jeg også kjøpt en sånn i mars da jeg skulle ha nytt heli.

Comment

• Tiger'n
        • Dec 2006
        • 112

Min er kommet til gardermoen nå (fra Hong Kong), får den levert på mandag

Blir spennede å se hvordan den flyr, veier jo bare 1950 gram... det er ganske lite for et så stort helikopter.
        T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
        JR DSX9

Comment

• EL-Corazon
          • Mar 2006
          • 179

he he . sjekket nettopp pakke sporingen , min er på gardemoen og nå
          med hilsen Arvid

Comment

• Lbjordal
            • Nov 2006
            • 27

Flott med flere Hurricaner. Kanskje norske forhandlere tar den inn snart?

Sjølv har eg eigd min i fleire veker nå, men som den nybegynderen eg er kan eg ikkje sei så mykje om korleis den er og virkar i forhold til andre.

Om dere kan leve med lite flytid er T-rex batterier ok. Sjølv var eg raskt ute å bestilte to 5s 5000mah pakker frå Maxamps. Ble en helt annen verden.

Comment

• Stin
              • Jan 2007
              • 629

Originally posted by Lbjordal
              Flott med flere Hurricaner. Kanskje norske forhandlere tar den inn snart?

Sjølv har eg eigd min i fleire veker nå, men som den nybegynderen eg er kan eg ikkje sei så mykje om korleis den er og virkar i forhold til andre.

Om dere kan leve med lite flytid er T-rex batterier ok. Sjølv var eg raskt ute å bestilte to 5s 5000mah pakker frå Maxamps. Ble en helt annen verden.
              hvor lang fly tid er de med t-rex batteriene da ca?
              Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
              På vei inn i Hangaren.
              Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

• Lbjordal
                • Nov 2006
                • 27

Vanligvis mellom 5 og 7 minutt alt etter flystil, blader, throttlecurve osv.

Comment

• EL-Corazon
                  • Mar 2006
                  • 179

da var Hurricanen i hus blir å demontere alt i hop og se på Finnles videoene nå
                  med hilsen Arvid

Comment

• Stin
                    • Jan 2007
                    • 629

Originally posted by Lbjordal
                    Vanligvis mellom 5 og 7 minutt alt etter flystil, blader, throttlecurve osv.
                    hvor lang fly tid er de med 5s 5000 pakkene da? er de noe mindre power i di pakkene siden de er 5s i steden for 2stk 3s pakker?
                    mvh stin
                    Last edited by Stin; 23-04-07, 17:23.
                    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                    På vei inn i Hangaren.

Comment

• Lbjordal
                      • Nov 2006
                      • 27

har kun flydd (les. hovret) 2 pakker enda, strømmen er ca 16A og for å holde pakkene friske skal de ikke tappes mer enn 80% (4000mah)

Det gir teoretisk flytid (hovring) på 25 minutt.
                      Om du har en snitt strøm på 30A vil du få noe over 13 minutt

Lars

Comment

• Stin
                        • Jan 2007
                        • 629

hvor store blader er de dere flyr med har lest at den bruker 500mm og 510mm
                        blader, men di er ikke så lette og få tak i norge. kan den bruke 550mm blader?
                        På vei inn i Hangaren.

Comment

• Lbjordal
                          • Nov 2006
                          • 27

Hadde 500 treblader de første turene, når de tok kvelden kjøpte eg 550 carbon blader. virker greit, men erfaring fra andre tilsier at alt over 500 er for stort for orginal motor og seriøs 3D.

Comment

• Tiger'n
                            • Dec 2006
                            • 112

Jepp, da er min klar også, fløy 4 turer i dag, går utrolig stille og fint..

Fikk ikke tak i helt riktige rotorblader men satte på 53,5 cm Robbe carbonblader, kan virke som de er litt i største laget men fungerer greit til lett 3D. Det er litt mindre krutt enn i T-Rex 600 med orginal 600L motor, men siden jeg skal ha denne i tillegg til T-Rexen så kan jeg nok leve med det...
                            JR DSX9

Comment

• Lbjordal
                              • Nov 2006
                              • 27

Hvordan går det med Hurricane-ene?

Noen flere erfaringer med flytid, batteri, motorer og holdbarheit? noen som har kjøpt CNC-deler forresten?

Lars Olav

Comment

Working...