Etter et par turer med understell og innkjøring div tok jeg av trenings understellet. Før dette sto den fjellstøtt med halen i hover og flight. Nå plutselig når den blir lett på meiene så får jeg skikkelige kast/rykkninger på halen. Det er såpass at jeg ikke tørr å ta den opp i hover men må sette det rolig ned igjen. Hva kan dette skyldes? Vibrasjoner i understell? Det er kanskje litt mykt etter at jeg har brukt strips på det mot trenings understellet. Er det noe gain justeringer på gyro/radio jeg bør gjøre? Har satt den opp etter Finless sine byggevideoer. Dvs 32% gain begge veier i radioen. Bruker en futaba 9c, futaba 401 gyro og hs 56 servo på halen.
Unconfigured Ad
Collapse
halen/gyro slår på trex xl
Collapse
X
-
Tags: None
-
Vekker liv i denne gamle tråden ingen har svart på tidligere. Kanskje er det noen i Trondheim som har peiling på oppsett av trex og futaba 9c. Evt kan feilsøke litt for meg???? Kommer meg ikke i lufta pga denne voblingen, kjipt med trex på hylla og splitter nye batterier som bare er blitt brukt ett par turer. -
Bor på Saupstad. Du kan jo ta deg en tur så kan jeg se litt på det hvis du vilHar en T-rex selv som jeg hadde litt startproblemer med..
-=-Trondheim Mfk-=-
* Raptor 50 Titan (SE)
* T-Rex 450SE
* E-Sky CP2 (Solgt)
* Vortex
* E-Starter
* Slow Stick
* Spektrum DX7
No helicopters were harmed in the creation of this post
Comment
-
Originally posted by RaptordudeVekker liv i denne gamle tråden ingen har svart på tidligere. Kanskje er det noen i Trondheim som har peiling på oppsett av trex og futaba 9c. Evt kan feilsøke litt for meg???? Kommer meg ikke i lufta pga denne voblingen, kjipt med trex på hylla og splitter nye batterier som bare er blitt brukt ett par turer.
Dersom du følger nøye med i denne videoen, så justerer han gainen på senderen opp i 60% istede.
Gainen på gyroen skal justeres slik at det leddet bak på halen akkurat gir fullt utslag og såvidt toutcher begge veier. Delay skal settes på 0 dersom du ikke bruker digital servo til halen
Håper dette hjelper deg, har akkurat satt inn en splitter ny 401 gyro idag selv__________________________________________________ _______
Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5YComment
-
Originally posted by skybirdDelay skal settes på 0 dersom du ikke bruker digital servo til halen-=-Trondheim Mfk-=-
* Raptor 50 Titan (SE)
* T-Rex 450SE
* E-Sky CP2 (Solgt)
* Vortex
* E-Starter
* Slow Stick
* Spektrum DX7
No helicopters were harmed in the creation of this post
Comment
-
Nei det står i bruksanvisningen også mener jeg.__________________________________________________ _______
Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5YComment
-
Flottings Strutings, jeg bor på Byåsen så det blir ikke lange turen. Kanskje muligheter til helgen? jobber mye i uka. Har du nr adresse?Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment