Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini Titan som "tilter" under landing!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mini Titan som "tilter" under landing!

    Jeg har en standard Mini Titan med like HS-65HB-servoer på swashplata, og opplever det merkelige fenomenet at den tilter frem og mot venstre når jeg lander. På meg virker det som at problemet bare ligger på litt under 50% pitch, for når jeg får retta den opp og slakker mer av, retter den seg igjen...

    Kan dette ha med at en eller to av servoene ikke går helt jevnt, slik at swashplata tipper i et visst område?

    I så fall, er det noen som vet hvor jeg justerer dette på en futaba 9c super? Jeg har hørt om lignende problemer, men aner ikke hvor på radioen dette ligger... Hvis dette er problemet da?

    I tillegg finner jeg ingen mulig måte å snu swashplata på radioen sånn at servoene går riktig vei... Er det mulig at eneste løsningen er å snu pitch-kurven?
    Kenneth Davidsen

  • #2
    har du ikke trottle hold da,så kan du se hva som skjær på nært hold når du beveger trottle stikka ?
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #3
      Det kan ligne litt på en servo med en dårlig tann. I alle fall verdt å sjekke.

      Comment


      • #4
        Jeg bør kanskje koble fra motoren før jeg legger nesa frempå for å se skikkelig på plata når jeg beveger stikka. Throttle hold eller ikke. 19 carbonkutt i snyteskaftet før jeg rekker å besvime vil nok gjøre jækla vondt når jeg våkner, og da tror jeg tårene vil komme Stoler ikke helt på disse elektrodingsene

        Og ei dårlig tann tror jeg ikke, for det går helt fint å hovre. Litt urolig og nervøst, men det tror jeg like godt kan komme fra piloten... Det er ingen ulyder noen steder...

        Men en dud med laang erfaring tipset meg om at det måtte komme av forskjellig hastighet på servoene, og da tilter plata litt. Skulle ikke være helt uvanlig til tross for samme servo-modell. Kan jo være fra helt forskjellige produksjoner? Tenkte jeg kunne prøve dette først...

        Noen som vet hvor denne justeringa ligger i 9c super'n?
        Last edited by Krazy-K; 22-05-07, 20:06.
        Kenneth Davidsen

        Comment


        • #5
          Kan tiltingen komme av mye CCPM interaksjon når swashplata er høyt oppe (lav pitch)? Du må kanskje redusere utslaget på servoen på høyre side av swashen?
          Hurricane EP 550 med AP2000i. Futaba 401 og S9254
          Dragonus II Elite med Logictech 2100 og Futaba S9650
          Hoss X4E med Logictech 2100 og Futaba S9257
          DX7 "to rule them all"
          Phoenix sim.

          Comment


          • #6
            Skjønner itt'no nå. Jeg kobla fra motor'n for å unngå tidligere beskrevet scenario, og sjekka vinkelen på swash-plata.

            Den er dønn bein, og den rikker seg ikke når jeg cycler pos/neg. Eller, det vil si at den går opp og ned som den skal... Den holder samme vinkel absolutt hele veien, og da har jeg prøvd å stå med snyteskaftet både på trygg avstand og helt oppi faresonen, med begge øya både i fokus og i kryss... Kan ikke se noen ufine bevegelser hverken eller!

            Hva kan dette komme av? Kan det være at swash'n er en halv grad feil ene eller andre retningen i utgangspunktet?

            Eller kan dette endre seg under belastning?
            Kenneth Davidsen

            Comment


            • #7
              Hmmm.Dette får meg til å tenke att det er noe mekanisk som slarker/henger seg opp ved en viss belastning.
              Alt som kan fjernstyres.
              ---------------------------------------------
              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
              Steinar Kvarme.

              Comment


              • #8
                Har du dobble blader når du flyr?

                min dro til den enesiden før jeg avbalanserte bladene og fikk bort dobbleblader.

                Nå er den brillefin
                =================
                Runar Holm
                www.maxmekker.com
                =================

                Comment

                Working...
                X