Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 450 se

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 450 se

    Hei, en kompis av meg har byttet hovet drevet og enveis lagret på sin trex, han satte inn dette:
    Siden finnes ikke



    det som er problemet er at det ble ganske stor høyde forskjell mellom hoved drev og drevet til hale reim, litt vanskelig og forklare se bilde.

    noen som vet hvorfor det blir sån, han lurer på om han har montert masta feil, er det mulig?

    Takker for alle svar.
    Attached Files

  • #2
    Hei!

    Litt forskjell mener jeg å huske at det er. Men pass på å skjære av den lille forhøyningen som vist på Align siden sider så det ikke butter: http://www.align.com.tw/shop/product...oducts_id=1523

    Morten
    - Morten Fagermoen - Twitter
    - Team Fagermoen - OHK - Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      Du har ikke bare glemt den lile messingringen som skal ligge oppå hoveddrevet da?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tintin
        Du har ikke bare glemt den lile messingringen som skal ligge oppå hoveddrevet da?
        Jeg bomet også på denne messingringen. Fikk samme feil som vist på bildet over.
        ---------------------
        * Align T-Rex 450S (i deler)
        * Align T-Rex 450SE
        * Honey Bee CP2
        * E-sky V3 Lama
        * Shock-Flyer EDGE arTistic 540

        Comment


        • #5
          Hei, takk for alle svar, Problemet er at drevet til hale reima ligger høyere enn hoved drevet, litt vankelig å se på bilde da. hvis messingringen manglet skulle vel høyde forskjellen vært mindre? om jeg ikke missforstår totalt da

          Comment


          • #6
            Originally posted by j-gov
            Hei, takk for alle svar, Problemet er at drevet til hale reima ligger høyere enn hoved drevet, litt vankelig å se på bilde da. hvis messingringen manglet skulle vel høyde forskjellen vært mindre? om jeg ikke missforstår totalt da
            Jeg hadde nesten tilsvarende problem, men ikke så mye, på min V1. Det løste jeg ved å justere hvor mye enveislageret stikker ut på undersiden av hoveddrevet. Øverst skal det nesten være plant mellom lager og alu.-foring. Jeg tror jeg målte at lageret sitter 0,7 mm under kanten av alu.-foringen.
            Så regner jeg med at masta er satt inn riktig vei, med minst avstand mellom hull og ende nederst? Avstanden på 4mm skal være ned, hvis jeg husker riktig.

            S
            Last edited by Kingfisher; 29-05-07, 20:09.

            Comment


            • #7
              Ja det er rett, var nok kanskje litt rask, bildet er ikke spes godt for å analysere etter.
              Klarer ikke å se fra bildet om masta stikker ut av drevet, men det vil den vel gjøre om man setter inn masta opp ned som Stein nevner. Dog burde vel antagelig sporet for låseringen da også bli feil.
              Mulig at dette og/eller plassering av enveislageret som det også nevnes forårsaker dette. På mine er vel lageret plant med ringen mener jeg, uten at jeg skal garantere det, det er noen måneder siden jeg byttet drev.

              Comment


              • #8
                Hei og takk for alle svar, viste seg at masta var satt feil vei, lagret kunne også vært ørlite grann lengre opp, men det satt rimeli godt fast, vil ikke bruke for mye makt siden det ikke er mitt helikopter men det ble mye bedre enn det var.

                Comment

                Working...
                X