Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med rekkevidden T-rex 450 se v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med rekkevidden T-rex 450 se v2

    Heisann, jeg har netttop kjøpt meg en brukt 450se v2, men sliter med rekkevidden på helikopteret. Når jeg kommer ca 25-40 meter bort fra meg, så kutter motoren og swash plata går helt villt i alle retninger.

    Har prøvd å bytte krystall og har prøvd med en annen mottaker. Det eneste neste jeg kan tenke meg (og kommer til å prøve i morgen) er å bytte radio.

    Er det noe annet som kan ha innvirkning på rekkevidden?

    radio: optic 6
    Mottaker: Hitech electron 6
    gyro: gy401


    mvh

    Kai Ove Johannessen

  • #2
    Heisann Kai

    Et elektrohelikopter som Trex'en er en støyskilde av dimensjoner, som kan være vanskelig å bli kvitt. Det første du bør gjøre er å sjekke at antenneledningen er så langt unna ESC, gyro og motor som mulig. En ferritring på ledningen mellom ESC og mottaker kan også være med på å fjerne glitcher.

    Ellers kan det hjelpe med å smøre halebeltet med silikon, legge opp ledningene på en annen måte, flytte på mottaker o.l

    Forøvrig er Electron 6 en vanskelig mottaker å få til å fungere fint i ett så støyende miljø. Hyperion DSP 6ch er en god mottaker.

    Finner du ut at det er radioen som er gåen (har hørt om ett slik tilfelle før), så kjøp Spektrum om du skal kjøpe ny radio.
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      Jeg har en Eclipse 7 som jeg bruker på caliber 30`en min. Planen var å kopiere instillinger fra optic`en, så får jeg prøve meg fram.
      Det er en sånn ring på ledningen mellom ESC og mottaker. Hvor er den mest ideelle plasseringen av mottakeren da?

      Comment


      • #4
        Mottakeren bør plasseres så langt unna fartsregulatoren som mulig, men den bør heller ikke stå for nærmt gyroen. En liten utfordring
        Morten Smøraas

        Comment


        • #5
          Hadde selv problemer, før jeg førte antenneledninga ut i "friluft" uten å tre den igjennom carbonramma.
          Det var en her inne som tipset meg om at antenna nærmest RX'en også bør være så rett den kan bli, i en så lang lengde som mulig før den bøyer av.

          S

          Comment

          Working...
          X