Har futaba gy401 samt en futaba radio.. og en hitec 56 servo som rudder. har 32% gain.. når jeg løfter heliet stille opp så begynner halen og snurre forsiktig rundt mot høyre. hva kan dette skyldes?
Unconfigured Ad
Collapse
Trexen snurrer i ring
Collapse
X
-
Originally posted by kenzkyHar futaba gy401 samt en futaba radio.. og en hitec 56 servo som rudder. har 32% gain.. når jeg løfter heliet stille opp så begynner halen og snurre forsiktig rundt mot høyre. hva kan dette skyldes?
Prøv å ta gyroen på 75% på radioen, da skal den være på heading hold mode. Noe som funker veldig bra for meg=) (T Rex 450 V2 m/ Optic 6 og 401 gyro)Go Lower! Lower.... To Low! -
Du må sansynligvis justere inn mekanikken til halekontrollen. Det høres ut som om du må justere slik at nullpunktet gir litt mer pitch på bladene.Comment
-
Kan anbefale deg å se denne videoen her om gyro setting og radiosetting så får du faktisk forklart en mulighet hvorfor.
Er også enig i at du bør justere opp gainen på gyroen i radioen din, men ville prøvd med 60%.
Alt over 50% er head holdl modus og alt under 50% er Standard modus.
Lykke til__________________________________________________ _______
Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5YComment
-
Nå har jeg fikset problemet sånt hallveis... det vil si at det går an og fly med det.. Men nøytralpunktet på tail pitch slideren er nesten helt mot høyre (ved halen vendt mot deg).. Så limit potten på futuba gy401 er stilt helt ned på 60.. Hvorfor er det slikt? Trodde igrunnen at nøytralpunktet skulle være på midten av tail pitch slideren, og at limit potten på 401 gyroen skulle stå mellom 80 og 100 en plass.. Men kansje jeg tar feil?Har virkelig blitt bitt av basillenComment
-
Er det ikke bare å flytte selve servoen litt nærmere eller lengre vekk fra halerotoren så vil dette sentreres som igjen gjør at du kan skru opp limit... Eller er det jeg som misforstår problemet??- T-rex 450SE V2
Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
- Twister Medevac
- Big LamaComment
-
Da tror jeg ikke oppsettet ditt er riktig. Skal ikke ha mye utslag for at halen holder seg i hovring. Sett opp gyroen din i normal modus. d.v.s gain under 50%. Bruk ca 20%. Husk at du må starte den opp i HH mode, så du må ha en bryter som du kan toggle mellom HH og normal modus. Når du er i normalmodus skal du klare å hovre uten å bruke rudder. Da er du mekanisk riktig innstilt. Selv om halen roterer feil vei skal du klare å hovre uten å ha fult utslag på slideren.Geir G
-----------------------------
T-Rex 600N Pro VBar
Raptor 50 Titan
T-Rex 450SE
Spektrum DX7
-----------------------------Comment
-
Det kan jo være at senderen står innstillt på gyro oppsett?
I tillegg så skal man ikke bruke trimmen på haleroret__________________________________________________ _______
Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
-
Jeg bruker en ms-44 gyro, men skal skifte ut denne. nesen på mitt heli dreier mot venstre og må hele tiden kompensere med stikka til høyre.
På gøy så gav jeg trimmen til høyre, og da måtte jeg bare gi mer kontra slag med stikka.
Hvor er det forresten billigst å kjøpe en futaba 401 gyro idag?
(Gjerne som import fra utlandet.)9__________________________________________________ _______
-
- T-rex 450SE V2
Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
- Twister Medevac
- Big LamaComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment