Unconfigured Ad

Collapse

lama v3... problem!?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joar_92
    • Aug 2007
    • 183

lama v3... problem!?!

hei.. jeg har nett anskaffett meg ett e.sky lama v3.. men jeg har et lite problem med å hovre.. det vill barre fly rund i ring i forskjellige akser og vridninger.. og ikke holde seg stabilt..? er det noen som kan hjelpe meg med å få bort dette problemet..? eller er det bare sånn det skal være??? det blir værre med lite strøm i radioen..!

jeg lurte på en ting til.. det var om det er noe jeg gjør feil..? for radioen min spiser batteri.. nå har jeg hatt tre ladninger.. og byttet ut samtlige batterier i radioen.. for viss det blir lite strøm i radioen går heliet helt ammokk...!
    noen som fikk med seg problema mine??? kan noen hjelpe meg???
    mvh Joar Ulgenes

Diverse som svever oppe i det Blå.
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

Har hatt blade CX, omtrent samme.

her en noen tips i starten=)

1. Kjøp oppladbare batterier, og lader. Sparer deg mye i dte lange løp=)
    2. Still swash plata helt rett på ca halv gass. Alle servohornene skal også vere nermest mulig 90 grader.

Fikser du punkt 2 skal det vere temmerlig stabilt å fly=)

Bare pm hvis du lurer på noe, og lykke til!
    Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• joar_92
      • Aug 2007
      • 183

Originally posted by Mademan
      Har hatt blade CX, omtrent samme.

her en noen tips i starten=)

1. Kjøp oppladbare batterier, og lader. Sparer deg mye i dte lange løp=)
      2. Still swash plata helt rett på ca halv gass. Alle servohornene skal også vere nermest mulig 90 grader.

Fikser du punkt 2 skal det vere temmerlig stabilt å fly=)

Bare pm hvis du lurer på noe, og lykke til!

prøver på det nå.. det er ikke helt lett.. får det ikke helt rett.. men det er vell bare å prøve å feile!... men takk!!
      mvh Joar Ulgenes

Comment

• Mademan
        • Apr 2007
        • 1086

hehe vansklig i starten, men absolutt verdt å gjøre ordntlig!
        Lykke til!
        Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• joar_92
          • Aug 2007
          • 183

Originally posted by Mademan
          hehe vansklig i starten, men absolutt verdt å gjøre ordntlig!
          Lykke til!
          hehe... jeg fikk det til å gå ganske perfekt.. så jeg ble litt tøffere i trynet.. nose in og rundt om kring..hehe.. men det gikk helt plutselig rett i bakken.. knakk halve halen rett av.. da limte jeg halen på og prøvde å fly.. men da virket det som om hele heliet flydde av seg selv.. har prøvd å finne ut hva det er, men finner ikke noe. har lurt litt på om stabilisatoren på tobben er sjev vektfordeling på..? kan det ha noe å si?? swashplaten er så godt som helt rett og alt.. men det bare seiler rundt fra side til side.. og litt rundt her og der!! noen ideer om hva som kan være galt??
          mvh Joar Ulgenes

Comment

• joar_92
            • Aug 2007
            • 183

4 in 1 problem..!!

nå har jeg flyd i 4 uker å alt er bra.. nesten. i går så landa jeg på gulvet (fin landing) for jeg måtte rette litt på inershaften.. for det vibrerte noe sykt etter en tidligere styrt. men problemet kom da jeg hadde satt det sammen igjen for å fly.. jeg setter på kontrollen, og deretter plugger i batteriet. da det begynte å kalibrere seg blinka det først rødt og grønt, så lyste det fast rødt. det som da sjedde er at jeg får ingen reaksjon på throttel stikka.. servoene virker helt fint. men ingen reaksjon på motoren som sagt...!? betyr det at 4 in 1 mixeren er ødelagt eller er det motorene..??? jeg har sett på loddingen på motorene.. de ser helt fine ut...?? er det noen som vet hva som er galt???
            mvh Joar Ulgenes

Comment

• strutings
              • Oct 2006
              • 442

Originally posted by joar_92
              nå har jeg flyd i 4 uker å alt er bra.. nesten. i går så landa jeg på gulvet (fin landing) for jeg måtte rette litt på inershaften.. for det vibrerte noe sykt etter en tidligere styrt. men problemet kom da jeg hadde satt det sammen igjen for å fly.. jeg setter på kontrollen, og deretter plugger i batteriet. da det begynte å kalibrere seg blinka det først rødt og grønt, så lyste det fast rødt. det som da sjedde er at jeg får ingen reaksjon på throttel stikka.. servoene virker helt fint. men ingen reaksjon på motoren som sagt...!? betyr det at 4 in 1 mixeren er ødelagt eller er det motorene..??? jeg har sett på loddingen på motorene.. de ser helt fine ut...?? er det noen som vet hva som er galt???
              Prøv å sett throttlestikka helt ned, og trimmen helt ned.
              -=-Trondheim Mfk-=-
              * Raptor 50 Titan (SE)
              * T-Rex 450SE
              * E-Sky CP2 (Solgt)
              * Vortex
              * E-Starter
              * Slow Stick
              * Spektrum DX7

No helicopters were harmed in the creation of this post

Comment

• joar_92
                • Aug 2007
                • 183

Originally posted by strutings
                Prøv å sett throttlestikka helt ned, og trimmen helt ned.
                tusen takk... det der gjorde susen altså. visste ikke om det jeg.. takk igjen
                mvh Joar Ulgenes

Comment

Working...