Unconfigured Ad

Collapse

Noen som har testet NEU 1107/1.5y i en trex

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Noen som har testet NEU 1107/1.5y i en trex

Hei,

Noen som har testet denne motoren i et trex (3S).

På jakt etter erfaringer, power, strømbruk, osv.
    Last edited by ehaga; 27-09-07, 08:31.
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ
  • Mathias
    • Feb 2007
    • 1122

Her er noen som tester NEU 1107/3.5D/F i alle fall...

Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Mathias
      • Feb 2007
      • 1122

Har du fått testet?

Er litt spent på hva denne motoren yter i forhold til Medusaen.
      Mathias

Comment

• ehaga
        • Feb 2005
        • 1173

Fikk testet min i forrige uke. Jeg har satt min opp med 11t. Noen anbefaler 12t, mens andre sier at dette blir i meste laget. Jeg fikk ikke tak i 12t når jeg bestilte.

Har nå flydd 6 batterier med denne motoren. Det første du merker er at motoren er bare "lunken" når du har flydd. Mulig jeg har litt mer power'en i forhold til medusaen (28-32-3400). Men nå har jeg satt opp regulatoren på 87,5 % flatt. Det virker også som batteriene var kaldere enn med medusa motoren.

Men kanskje det beste er at jeg har mye bedre balanse i trex'en(V2). Jeg flyr med Evo 25 2170, Logitech gyro og JR 3400 på halen. Med NEU motoren ser det ut som jeg traff akkurat. På denne kjerra har jeg V-blades, noe som også ser ut til å fungere helt supert. Veldig kontant, stabil men allikevel skikkelig rollrate.

Egentlig var planen å sette denne motoren inn i en trex 450 HDX som jeg har. Men motoren passer rett og slett ikke inn i kjerra. Den er for stor. I V2/SE passer den rett inn, men den stikker ut på undersiden.

Med andre ord - kan anbefales.
        - Erik -

Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Mathias
          • Feb 2007
          • 1122

Takk for utfyllende svar.

Kan ikke utelukke at det blir en sånn på meg heller, selv om det er en stiv pris...

Fikk forresten Gorilla Gear og paddles i dag. Har også noen K&B Dream Design Tailblades på vei i fra Elefun. Så nå blir T-Rex'en min "neonpimped". Både gul neon haleblader, paddles og understell. Tøft!
          Mathias

Comment

• ehaga
            • Feb 2005
            • 1173

Originally posted by Mathias
            Takk for utfyllende svar.

Kan ikke utelukke at det blir en sånn på meg heller, selv om det er en stiv pris...

Fikk forresten Gorilla Gear og paddles i dag. Har også noen K&B Dream Design Tailblades på vei i fra Elefun. Så nå blir T-Rex'en min "neonpimped". Både gul neon haleblader, paddles og understell. Tøft!
            Hei igjen,

Jøss, har elefun fått disse halebladene. Så noen videoer fra Finless hvor de fikk kjempekritikk.

Tips : Du må nesten prøve deg litt frem med hvor mye vekt du skal ha i gorilla paddlene. Jeg begynte med 1/2, men har siden gått ned litt. Jeg kan prøve å veie/måle mine vekter. En annen ting som jeg oppdaget litt sent er at vektene er smalere i den ene enden. Fungerer litt som en kile.

Det å "pimpe" med neon blader og paddler er faktisk veldig lurt. Du får en spesiell visuell effekt som er lett å se.
            - Erik -

Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Mathias
              • Feb 2007
              • 1122

Originally posted by ehaga
              Hei igjen,

Jøss, har elefun fått disse halebladene. Så noen videoer fra Finless hvor de fikk kjempekritikk.

Tips : Du må nesten prøve deg litt frem med hvor mye vekt du skal ha i gorilla paddlene. Jeg begynte med 1/2, men har siden gått ned litt. Jeg kan prøve å veie/måle mine vekter. En annen ting som jeg oppdaget litt sent er at vektene er smalere i den ene enden. Fungerer litt som en kile.

Det å "pimpe" med neon blader og paddler er faktisk veldig lurt. Du får en spesiell visuell effekt som er lett å se.
              Ja, ble også overasket over at Elefun hadde tatt inn disse bladene så raskt. Bestilte like godt noen med en gang. Kommer Tilbake med tilbakemelding når jeg har fått testet de (om jeg merker noe forskjell i det helle tatt)... kanskje i dag. Har også hørt mye bra om disse.

Har tenkt å prøve paddlerne uten vekter først, så får jeg øke gradvis på hvis jeg vil ha det. Har jo Trueblood-dempere i tillegg... Hvordan kutter du vektene? Dremel, jernsag?

Synes at jeg var litt vågal når jeg bestilte disse neongreiene. Visibilitet var en av grunnene til at jeg valgte den fargen, og så må jeg jo innrømme at det ble kult da...
              Mathias

Comment

• ehaga
                • Feb 2005
                • 1173

J...
                Har tenkt å prøve paddlerne uten vekter først, så får jeg øke gradvis på hvis jeg vil ha det. Har jo Trueblood-dempere i tillegg... Hvordan kutter du vektene? Dremel, jernsag?
                ...
                Vektene er i messing eller noe slikt. Jeg brukte først bare en tapetkniv som jeg presset ned mot "stangen". Men jeg fant ut at det kanskje var like greit å bruke dremel. Når jeg dyttet vektene inn i paddlene dyttet jeg en liten tape bit på den ene siden. Kun for å få den til å sitte. Hadde et tilfelle hvor vektene falt ut av paddlen. Eneste jeg merket dette var at gyroen hadde problemer med å holde halen stabilt :|

Fikk også teste min V2 med Trueblood-dempere. Synes dette fungerte helt utmerket.
                - Erik -

Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Mathias
                  • Feb 2007
                  • 1122

Fikk testet halebladene to turer nå.

Halen ble kjappere som "Finless" sa.

Intrykk - positivt, bedre enn de gamle.

Er det noen andre som har dårlig erfaring med skruene som sitter på bladholderene på halen? De forrige halebladene var så tynne i rota at de krevde at skruen ble skrudd superhardt inn. Det endte med at hvis du hadde dårlig verktøy, og hendene dine glei på stjernejernet, ble skruen strippet.
                  Jeg har sett meg så lei på disse skruene at jeg fila ned et par umbrakoskruer som jeg skrudde fast. Dessuten må K&B-bladene files ned endel for å passe inn i bladholderne.

Edit: Her er et bilde av Rex'en før takeoff. Legg merke til hvor godt neongreiene vises.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
                  Last edited by Mathias; 28-09-07, 17:56.
                  Mathias

Comment

• strutings
                    • Oct 2006
                    • 442

Jeg bruker begge vektene i paddlene mine. Er dette å anbefale, eller bør jeg kutte dem litt?
                    -=-Trondheim Mfk-=-
                    * Raptor 50 Titan (SE)
                    * T-Rex 450SE
                    * E-Sky CP2 (Solgt)
                    * Vortex
                    * E-Starter
                    * Slow Stick
                    * Spektrum DX7

No helicopters were harmed in the creation of this post

Comment

• northwood
                      • Nov 2005
                      • 588

Fikk testet halebladene to turer nå.

Halen ble kjappere som "Finless" sa.

Intrykk - positivt, bedre enn de gamle.

Edit: Her er et bilde av Rex'en før takeoff. Legg merke til hvor godt neongreiene vises.

http://img403.imageshack.us/my.php?i...2007010lk9.jpg

Tror halebladene gjør en enda bedre jobb hvis du monterer halebladene rett vei! Du har jo dine på "baklengs".

Comment

• Mathias
                        • Feb 2007
                        • 1122

Originally posted by northwood
                        Tror halebladene gjør en enda bedre jobb hvis du monterer halebladene rett vei! Du har jo dine på "baklengs".
                        Hva i helv#3%e!? Du har jo rett! Dette rettes på nå! Funket nå bra...

Takk for at du var observant... noe jeg tydeligvis ikke var da jeg monterte de...
                        Last edited by Mathias; 01-10-07, 13:48.
                        Mathias

Comment

• ehaga
                          • Feb 2005
                          • 1173

Originally posted by strutings
                          Jeg bruker begge vektene i paddlene mine. Er dette å anbefale, eller bør jeg kutte dem litt?
                          Det er du som bestemmer dette . Dette har mest med "indre følelser" å gjøre. For min del synes jeg heliet ble litt for stabilt med hele vektstangen i. Jeg ville ha den litt kjappere i responsen, spesielt i rollene.

Men vær oppmerksom på at det er flere faktorer som påvirker dette. Expo, RPM, blader, servoer, batterier, lengden på paddle-stangen, dempere osv.
                          - Erik -

Logo 600SX + 6003D
                          Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• ehaga
                            • Feb 2005
                            • 1173

Originally posted by northwood
                            Ha, ha - jeg så ikke det. Ble blendet av hvor kult helikopteret så ut
                            - Erik -

Logo 600SX + 6003D
                            Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

Working...