Unconfigured Ad

Collapse

T-Rex 600CF og govenor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rossi
    • Feb 2006
    • 145

T-Rex 600CF og govenor?

Hvorfor og hvordan? Hvordan stiller en inn denne på radioen etter programmering av regulatoren? Har lest en plass att throtle bør være mellom 75 og 85%. Normalt har jeg 100-90-100% og en head speed på ca 2150rpm.Hva blir turtalet med govenor? Er forskjellen stor med og uten? Orginal regulator, XL motor og 10T drev.
    Alt kommer ned....
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

"Alle" klager på at Align sin governor ikke er bra. Jeg testet mine (35 og 75A ESC) for litt tid siden og var egentlig svært fornøyd. Stilte tilbake igjen til bare soft start på 75A, men kommer til å programmere governor igjen da jeg syns den holdt turtallet bedre ved hard belastning enn jeg har klart med mine kurver. De sier det går litt mer strøm så flytiden blir noe kortere, jeg har ikke merket det.

75% er for lite. Align sin governor funksjon funker ikke for så lav setting, den slår inn først ved 80-85% så du må ha 85% eller mer, hvis ikke risikerer du kraftig pulsing av kraften om du treffer punktet der den skrur seg på/av.

Du setter en flat linje som thrkurve når du bruker governor, f.eks 90-90-90 eller 100-100-100. Jeg hadde min til flat 90 eller 95 i idle 1 og flat 95 eller 100 i idle 2, men merket ingen turtallsøkning ved å gå til idle 2.

Når jeg tenker etter så har jeg vel glemt å endre kurvene etter at jeg skrudde av governoren, noe som forklarer hvorfor den holder dårligere når jeg "drar på"

Comment

• retlaw
      • Jan 2007
      • 896

Hva med denne, koster litt (ca 100$) men skal være super god..

Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

Working...