Unconfigured Ad

Collapse

T-Rex SE oppgradering

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geirgr
    • Jan 2007
    • 417

T-Rex SE oppgradering

Tenke jeg skulle koste på litt oppgradering til T-rexen for å få den mer presis og med mer power. Har den første versjonen av T-Rex SE. Lurer på hva som finnes på markedet idag av ulike oppgraderinger som er vært å kjøpe inn.

Motor: Her er det vel NEU 1107H/1.5Y, Medusa 028-032-3400 eller Align 370XL som gjelder
    Pinion til motoren: Kjører nå med 13T
    Blader: SAB, V-blades, Radix skal vel være greie nok
    Dempere: Trueblood?
    Padler: Gorilla fra heliup?
    GyroServo: Futaba S9257
    Servoer: Har i dag Hitec HS-65HB
    Batteri: EVO 25 2170 mah (Har tre stykk Hyperion 20C 2200mah. Håper de skal holde en stund til)
    ESC: Har den som fulgt med. ALIGN RCE-BL35G ESC

Er det noe annet som er vært å oppgradere?
    Geir G
    -----------------------------
    T-Rex 600N Pro VBar
    Raptor 50 Titan
    T-Rex 450SE
    Spektrum DX7
  • Heliman
    • Mar 2006
    • 1254

JR har en kul servopakke til trex o.l. med kun digitale servoer, om ikke helizone har den, så ligger den på readyheli...
    Airthunder batterier har også fått bra kritikk på nettet bl.a. fordi de ikke er så følsomme for dyputlading. Har selv et 5000mah airthunder til 600 som funker meget bra.
    De hvite carbonbladene som følger med v2'n synes jeg er veldig bra, nesten som radix til 450'n.
    medusamotor er gode greier det....
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• ehaga
      • Feb 2005
      • 1173

Hei,

I min V2 har jeg de nye JR DS 285 servoene. Det er veldig bra, men har hørt at det er problemer med at gear'ene ryker når/dersom du går i bakken.

Motor : Jeg har brukt både Align 3700 kv og Medusa. Medusa motoren er helt klart best av disse. Venter nå på NEU 1107/1.5/3.2 Heli. Ryktene skal ha det til at denne er enda råere. Dvs. en del påstår at det blir i overkant å bruke 12t på denne motoren. Jeg bruker 12t på medusa og det fungerer helt supert.

Padlere : jeg er veldig fornøyd med Gorilla. Men du må tilpasse vektene slik at du heliet blir slik som du ønsker. Jeg delte vektene i to, men hadde fremdeles for treg rollrate. Nå har jeg nok tatt 1/3 av den 1/2 vektene igjen.

Servo til halen : Nå har jeg 401/9650 på en kjerre og Logitech 2100T/JR 3400 på en annen. Holder vel en lite knapp på Logitech og JR servoen. Men nå venter jeg på S9257 som jeg har tenkt å erstatt 9650.

ESC: Veldig fornøyd med Kontronic JAZZ 40-6-18. I V2'en satt jeg inn en 55-6-18. Denne er samme fysiske dimmensjon og vekt som 40-6-18. Har ikke testet noe bedre. Disse koster litt, men du har dem lenge.

Andre ting : Gorilla understell, V-blades blader. Carbon bom.
      - Erik -

------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• geirgr
        • Jan 2007
        • 417

Takker for gode svar

Motor : Går for Medusa MR-028-040-3400. Var en stiv pris på NEU 1107H/1.5/3.2. $139.95 på readyheli.
        Går det fint å kjøre Medusaen på ALIGN RCE-BL35G ESC, eller bør jeg kjøpe inn en større? Hvordan er JAZZ 40-6-18 kontra Hyperion Titan 50A
        Har hørt denne motoren blir veldig varm, så kjøleribbe er vel et must?

Padlere : Gorilla. Hvor kan man kjøpe disse? Finner ingen som selger disse dem.

Servo til halen : GY401/S9257
        Må man kjøpe monteringsplate for denne, eller kan jeg bruke den som er med?

Servoer: Er det mye å hente på å bytte ut de jeg har?
        Last edited by geirgr; 16-09-07, 13:02.
        Geir G
        T-Rex 600N Pro VBar
        Raptor 50 Titan
        T-Rex 450SE
        Spektrum DX7

Comment

• ehaga
          • Feb 2005
          • 1173

Hei igjen,

Helt enig med at det er vel stiv pris på NEU-motoren. Når det gjelder Align regulatoren så har jeg lest at man skal være forsiktig med den dersom man bruker digitale servoer. Har ikke noen erfaring med det selv, men leste om en som hadde gått i bakken 10 ganger trolig på grunn av dette.

På medusa motoren må du nesten ha kjøle ribbe. Men her passer Align sine ribber. Etter hva jeg har forstått er dette det som utgjør den store forskjellen mellom medusa og NEU.

Gorilla kan du kjøpe hos www.rchover.com og www.modefosheli.com.

Montering av servoen kan det være greit å kjøpe disse brakettene som er tilpasset 9650. Du kan evt. kjøpe de som følger V2'en. Vet også at det er noen som lager en liten plate som du kan montere gyroen under bommen. Det er i allefall greit å få gyroen på undersiden slik at den ikke treffes av padlene dersom/når uhellet er ute. Tror både rchover og modefosheli har denne platen.

Servoer : Jeg tror ikke jeg hadde byttet ut Hitec HS-65 servoene. Jeg har to trex'er, en med HS-65 og en med DS 285. De flyr forskjellig, men jeg er usikker på om det er V2 hode som er bedre, eller om det er servoene. Det går også rykter om at DS 285 skal komme med metall gear. I tillegg har jeg sett Hitec skal komme med digitale servoer i denne størrelsen.

Jeg tror generelt man har veldig mye å hente på å sette opp trex'en riktig. Veldig mange flyr med for mye slark og har slurvet i oppsettet. Jeg synes også det kan være litt vanskelig å treffe det punktet hvor trex'en er stabil nok, men samtidig vill og leken. Eks. padlere, vekt i padlene, RPM, osv.
          - Erik -

------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Mathias
            • Feb 2007
            • 1122

S9257 kan du trygt satse på. Megabra synes nå jeg! Meget rask, kontant og presis.

Har også noen Radixblader som jeg skal sette på etter hvert.

FP 2170 merket jeg egentlig ganske stor forskjell fra Align-batteriene. Mer power.

Sitter og monterer trueblood-dempere nå...
            Mathias
            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• geirgr
              • Jan 2007
              • 417

Tusen takk for hjelpen.. La inn en bestilling i dag
              Motor: Medusa 28-40-3400
              ESC: JAZZ 40-6-18
              GyroServo: S9257
              Blader: Radix
              Gorilla Gear og paddlere
              Dempere: Trueblood
              Med V2 feste til gyroservoen og plate for å montere Gyroen på undersiden.
              ++ div deler
              Er spent på å se om mine batterier vil klare å levere nok strøm til denne motoren. Hvis ikke er det vel bare å legge inn en ny ordre...
              Geir G
              T-Rex 600N Pro VBar
              Raptor 50 Titan
              T-Rex 450SE
              Spektrum DX7

Comment

Working...