Unconfigured Ad

Collapse

Walkera 68B vs Falcon 3D ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stivare
    • Aug 2007
    • 13

Walkera 68B vs Falcon 3D ?

Vurderer å gå til innkjøp av et nytt Copter. Komplett med radio.
    Har sett litt på Walkera sitt 68B kontra Art-Tech Falcon 3D.
    Ganske like helicopter hva størrelse angår.
    Mer enn det vet jeg egentlig ikke.
    Walker har blant annet mye aluminiums detaljer samt beltedrift til halerotoren.
    Falcon 3D har ikke så mye aluminium som stadard utstyr, den har akseldrift til halen.
    Noen sier at beltedrift er kjempebra men bråker/uler mye mer enn de med aksel. Stemmer det?
    Noen som kan si meg noen sannhetens ord om disse modellene?
    Noen andre bra eller bedre forslag til hva jeg bør gå for?
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Hei,

Nå kjenner ikke jeg de heliene som du tenker å kjøpe, men ta et søk rundt på dette forumet og se hvor mange som har problemer i allefall med Walkera. Dersom jeg skulle anbefale deg noe så ville det være trex eller mini Titan. Begge disse er av skikkelig kvalitet og selges av forhandlere som er seriøse.

Disse heliene blir helt sikkert en del dyrere, men de flyr skikkelig. Jeg som har flydd i noen år trives fremdeles med trex.
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Anderre
      • Aug 2006
      • 22

Walkera 60´en trenger mye finjustering og helst en total demontering med påfølgende bruk av locktite før den er å stole på. Radioen har mye problemer med glitch, men fungerer helt ok utover det. Når walkeraen har gjennomgått en skikkelig sammenskrueing og justering, er den faktisk ikke så gal. Rimelig responsiv og helt kurante flyegenskaper. Men da jeg fikk meg en MiniTitan, ble det åpenbart hvor ustabil/hvor mye høyere krav walkeraen krever av piloten.
      Mitt råd til deg, er å droppe planene om "billig" heli og heller kjøpe deg en Mini Titan eller Trex med en gang. Mini Titanen min er nesten på høyde med Raptor 50´en min mht stabilitet og ett glimrende nybegynner heli )

Roger

Comment

• stivare
        • Aug 2007
        • 13

Ehm. . .nå har det seg slik at jeg og en kompis kjøpte hvert vårt Heli. En Falcon 3D og en Walkera 68B.
        Falcon flyr egentlig ikke så verst. Walkeraen har det vel egentlig vært trøbbel med fra dag en.
        Den har vært i lufta, men mest på hobbyrommet for løsing av diverse problemer.
        Inntil nå nylig så har vi klart å løse de problemene som har dukket opp.
        Vi er godt voksne mennesker med god teknisk innsikt, men skikkelig ferske i dette geamet.
        Vi er ivrige etter å lære.
        Nå sitter vi helt fast.
        Det vi lurer på er om gyroen har tatt kvelden.
        Hvordan merker mann først at en gyro begynner å bli syk?
        I vårt tillfelle så returnerer halerotorservoen til neutral posisjon kun når det gjelder den ene siden. Ved sving motsatt vei så må stikka på kontrollen beveges for at den skal returnere.
        Når turtallet settes ned så roterer helicopteret som f......

Selvfølgelig har vi lest den beskjedne manualen som fulgte med Helicopteret.
        Men til liten nytte.

Kjempefint om noen av dere som kan dette inn og ut kan komme noeon tips.

Vi er fullstendig klare over at vi burde kjøpt et T-rex eller et Mini Titan, men sånn ble det ikke.

Comment

• joar_92
          • Aug 2007
          • 183

nå kjenner ikke jeg den modellen! men det kan kanskje tenkest at haleservoen har begynt å ta kvelden! du kan jo koble på en annen servo og se om det hjelper!?
          mvh Joar Ulgenes

Diverse som svever oppe i det Blå.

Comment

• makri
            • Jul 2007
            • 65

Originally posted by stivare
            Vurderer å gå til innkjøp av et nytt Copter. Komplett med radio.
            Har sett litt på Walkera sitt 68B kontra Art-Tech Falcon 3D.
            Ganske like helicopter hva størrelse angår.
            Mer enn det vet jeg egentlig ikke.
            Walker har blant annet mye aluminiums detaljer samt beltedrift til halerotoren.
            Falcon 3D har ikke så mye aluminium som stadard utstyr, den har akseldrift til halen.
            Noen sier at beltedrift er kjempebra men bråker/uler mye mer enn de med aksel. Stemmer det?
            Noen som kan si meg noen sannhetens ord om disse modellene?
            Noen andre bra eller bedre forslag til hva jeg bør gå for?

I den prisklassen tror jeg heller jeg hadde kjøpt en Esky belt CP. Får en rtf på ebay til under 1500 kr med to lipo pakker og frakt

Har selv hatt en walkera 60, og kommer ALDRI til og ta i den igjen.
            T-Rex 600 Nitro Pro
            Kyosho Caliber 3

Comment

Working...