Unconfigured Ad

Collapse

Logo 500 Vbar / 3D - video og strømmåling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Logo 500 Vbar / 3D - video og strømmåling

Flypilot og undertegnede var å luftet logoene våre forrige uke.
    Det ble filmet litt samt at vi målte strømtrekket på Logoen til flypilot, med v-bar og MS 550 carbonblader.

Det kan nok virke som 550 blader er riktig vei å gå på Logoen.
    Attached Files
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
  • Warbirdpilot
    Administrator
    • Sep 2004
    • 2878

Pluss litt flyging med logo 500 og Vbar på 10s oppsett fra kjose i helgen.

Logo 500 på 10s oppsett
    - Håvard Glad Andreassen
    - YouTube.com/Warbirdpilot
    - facebook.com/warbirdpilot

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

Får aldri sett den der videoen mange nok ganger... Fytti hæ#¤%& å det går!

Her er FDR fila (fila til loggeren) for de som sikkert etterlyser den.. Dette er
      da selvfølgelig logoen på 5s. Den på 10s trekker nok en smule mer strøm hehe

Er det noen som vet om siste versjon av softwaren til eagletree loggeren lar seg bruke uten å ha en logger for hånden?
      Attached Files
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• esmel
        • Dec 2004
        • 2830

Fikk to turer med MS 550 blader i ettermiddag
        Tenkte jeg for ordens skyld skulle måle litt strømtrekk.
        +1800W fordelt på under 2.5kg med helikopter kan da ikke være ille. FP "classic" pakka tror jeg leverer litt mindre guffe.

Jeg justerte ned turallet til 2200rpm, noe jeg tror den holder forholdsvis jevnt igjennom hele turen. Mot slutten av turen slipper nok regulatoren igjennom bortimot 100%, mens den i starten ligger på +\-90% vil jeg tro.

Det ble mye mer "pop" i helikopteret med 550 blader og sammen med 6s5000 mah (som jeg må se til å få kjøpt meg) og 2300rpm på 22t pinjong tror jeg dette skal bli riktig livlig, samt at flytiden blir akseptabel. Jeg brukte også en god del mindre cyclic følte jeg, da den oppleves mye "lettere" i lufta. Det er også mindre støy fra disse bladene enn 500NHP som jeg har flydd med så langt.

Jeg har kjøpt meg et sett med ekstra harde dempere. Tenkte å prøve disse ila. helga. Regner med responsen blir enda litt bedre.
        Attached Files
        Espen Melby

Comment

Working...