Unconfigured Ad

Collapse

Elektroheli til under 1500,-. Hvilken?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JR DUDE
    • Jul 2007
    • 285

heli

Originally posted by Tobbi
    har du fått prøvd belten?
    er spent på info
    Hei igjenn. Ja nå er den testet.
    Følg linken http://www.paaljonny.com og gå på forumet der.
    Har lagt ut litt info der.
    Mere testing kommer.
    Bare bli bruker der og spør om hva som helst. Der kommer også leverandøren til og legge ut litt info
    Takk for deeeeeee

Mvh Pål Jonny

Comment

• arntum
      • Sep 2002
      • 252

Vel, dette var ikke akkurat rare test-reportasjen. Håper det kommer mer etter hvert. Jeg lurer spesielt på hvordan heliet oppfører seg i litt vind.

Arnfin
      ........................................
      Fly:
      Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
      Seamaster (Irvine 53 2-takt)
      Wingo (Phasor 15-3)
      Soarus Sports El.glider (600 børste)
      E-Starter (Axi 2212-24)
      ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
      C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
      Formosa (Himax C2812-1200)
      Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
      Cessna Skywagon 185 elektromodell
      Heli:
      Twister Bell 47
      Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
      Radio:
      Graupner/Jr MX-12
      Spektrum DX7

mail: arntum@broadpark.no

Comment

• JR DUDE
        • Jul 2007
        • 285

reportasje

Originally posted by arntum
        Vel, dette var ikke akkurat rare test-reportasjen. Håper det kommer mer etter hvert. Jeg lurer spesielt på hvordan heliet oppfører seg i litt vind.

Arnfin
        Nei det er ikke den store reportasjen.
        Det er fordi jeg synest jeg ikke hadde nok utslag på elevator og da vart det heller ikke den optimale test.
        For det andre så blåser det så her om dagen at i den vinden går ikke jeg ut.
        Men det jeg fløy med den,så virket den meget stabil, reagerte bra på stikkene, og hadde nok power.
        Den er ivertfall mest stabil av e-sky sine heli siden dette er liksom den "beste" av dem. Den er litt tyngere enn de andre og dermed tåler litt vind.
        Sånn svak bris er ingen problemer og fly med det.
        Men alt i alt så er dette et lite helikopter som reagerer lett på vind.
        Har hatt en trex også og sånn vindmessig så tåler belt cp omtrent like mye.
        Takk for deeeeeee

Mvh Pål Jonny

Comment

• Tobbi
          • Sep 2007
          • 28

ossen var det og fly i forhold til rexen da?
          E-sky Honey bee
          Dynam cessna 182

Comment

• Lars Andrè
            • Aug 2007
            • 139

Heisann! Jeg er veldig fornøyd med min Esky-Honey Bee cp2. Men etter at jeg har flydd endel, føles det som dette er et veldig ustabilt. I begynnelsen trodde jeg det bare var å øve, men nå ser jeg at det er så lett av vinden tar det. Reagerer også på træg halerespons og at jeg hele tiden må holde venstre stikke til høgre( Under forskjellige trimmer). Så jeg har bestemt meg for noe litt større i vinter til å fly i en hall. Og ikke minst ute på plenen vår.
            Jeg tror at allternetivene miner er King II eller Belt cp. Hva er best i følge prismessig kvalitet og lettest å få tak i deler? Ikke minst hvem som er mest stabile og som helst rotorhodet ikke ryker så fort som på hb. cp2'en.
            Jeg vil gjerne ha settet komplett da jeg kansjke skall selle HB cp2. Er det i tillegg lurt å kjøpe et ekstra batteri? Hvor lang flytid får du med det normale 1800mah? Jeg er villig til å betale rundt 2000 for et RTF heli med litt ekstra. Kansje Hoved rotor og et ekstra batteri.
            Er det noen andre ting som ryker fort på disse heliene?
            Vil bli svært glad for raske svar.

Mvh Lars Andrè
            fly:
            - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
            - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)

Radioer:
            2 To-kannals bilradioer
            2 E-Sky 6-ch
            Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

Comment

• Mathias
              • Feb 2007
              • 1122

Originally posted by Lars Andrè
              Heisann! Jeg er veldig fornøyd med min Esky-Honey Bee cp2. Men etter at jeg har flydd endel, føles det som dette er et veldig ustabilt. I begynnelsen trodde jeg det bare var å øve, men nå ser jeg at det er så lett av vinden tar det. Reagerer også på træg halerespons og at jeg hele tiden må holde venstre stikke til høgre( Under forskjellige trimmer). Så jeg har bestemt meg for noe litt større i vinter til å fly i en hall. Og ikke minst ute på plenen vår.
              Jeg tror at allternetivene miner er King II eller Belt cp. Hva er best i følge prismessig kvalitet og lettest å få tak i deler? Ikke minst hvem som er mest stabile og som helst rotorhodet ikke ryker så fort som på hb. cp2'en.
              Jeg vil gjerne ha settet komplett da jeg kansjke skall selle HB cp2. Er det i tillegg lurt å kjøpe et ekstra batteri? Hvor lang flytid får du med det normale 1800mah? Jeg er villig til å betale rundt 2000 for et RTF heli med litt ekstra. Kansje Hoved rotor og et ekstra batteri.
              Er det noen andre ting som ryker fort på disse heliene?
              Vil bli svært glad for raske svar.

Mvh Lars Andrè
              Hei!

Har i dag hjulpet en kompis med å sette opp og justere et HB King2. Intrykket var at det kanskje var litt for vanskelig for en nybegynner som aldri har flydd før. Han jeg hjalp hadde trenet litt fra før på E-Sky-sim, hadde flydd litt kontraroterende Walkera, men det ble ikke mye trening før elektronikken gikk bananas... Han har også trent litt på min RF G3.5. Han hadde stikkebevegelsene inne, så flyginga gikk finfint. Instruerte han underveis... Gyroen var ikke noe tess, men duger. Tror at han kommer til å utvikle seg nokspå kjapt...

Fløy Trex'en min etterpå, da fikk jeg litt sjokk pga. at jeg hadde vent meg på det litt mer ufølsomme Honey Bee King2 i motsetning til Trex'en. Gikk bra.

Har du noen til å hjelpe deg i gang, tror jeg trygt du kan satse på Belt'en eller HB King'en. Tar du deg tid, og at du sikkert kan litt fra før av, så går det sikkert fint hvis du tar det rolig. Trengte nemlig endel justering.
              Last edited by Mathias; 19-10-07, 22:54.
              Mathias
              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• RC Hansen
                • Sep 2007
                • 90

Fant du ut noe smart med det King 2 heliet for å få det til å fungere Mathias? Jeg har et sånt og får det ikke til å fly ordentlig... Noen hete tips (:
                T-REX 450 SE V2 Futaba FASST HS-65HB GY401 S9257
                Hansen -74

Comment

• Lars Andrè
                  • Aug 2007
                  • 139

Ok. Det var en fin opplysning Men jeg er enda på det punktet. En HB King II Eller lege til et par hundre lapper å fa tak i Belt CP? Er det noen her som har testet begge? Hvordan flyr de? Alt I Alt hvem flyr best?
                  Regner jo med at en Belt CP er bedre enn king II. Belten er jo tyngre og går bedre i vind.
                  fly:

Radioer:
                  2 To-kannals bilradioer
                  2 E-Sky 6-ch

Comment

• Mathias
                    • Feb 2007
                    • 1122

Originally posted by RC Hansen
                    Fant du ut noe smart med det King 2 heliet for å få det til å fungere Mathias? Jeg har et sånt og får det ikke til å fly ordentlig... Noen hete tips (:
                    Tja... Reima måtte slakkes mye, da den var ALT for stram. Tracking var bra. Måtte flytte servoen på halebommen for å få halen til å stå nogen lunde i ro. Måtte justere swashplata en runde fremover. Flytte batteriet langt frem for å få riktig tyngepunkt. Flytta fartsregulatoren fremst under der batteriet sitter, måtte da trimme canopyen litt. Satte opp for 9 grader + -. Fant da ut at den runde pitchtrimmen til høyre på senderen måtte stå på kl. 10. Da har man nokså høy headspeed + 9+ grader pitch. Trengte ellers litt småtrimming til høyre osv.
                    Last edited by Mathias; 20-10-07, 15:52.
                    Mathias
                    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• joar_92
                      • Aug 2007
                      • 183

jeg har en belt cp og er godt fornøyd med den..! den head lock gyroen jeg fikk med funka ikke så jeg leverte den inn og fikk en ny en! fikk heller ikke den til å fungere.. kjøpte bare en futaba g190 gyro.. nå har jeg fått justert det inn ganske bra.. så den flyr bra..! har en kompis som har en walkera drg.fly 4... det er dag og natt.. belten er mye beder å fly!!! og elefun.no har alle delene som måtte trenges... (treningsunderstell burde vært påbudt i "innkjøringsfasen")
                      mvh Joar Ulgenes

Diverse som svever oppe i det Blå.

Comment

• RC Hansen
                        • Sep 2007
                        • 90

Takker Mathias, men jeg har gjort alt det der.. Har kjøpt alt av oppgraderinger til den også, brukt mye kr på den nå.. Det skulle vært påbudt med treningsunderstell ja.. Men det skulle vært ulovlig å selge Esky også!!!!! Ihvertfall min erfaring med dem (en stor haug med noe forbanna driiiiiiit! )
                        T-REX 450 SE V2 Futaba FASST HS-65HB GY401 S9257
                        Hansen -74

Comment

• Lars Andrè
                          • Aug 2007
                          • 139

Ok da holder jeg et øye på Belt cp'en. Noen reserve deler jeg burde bestille i tillegg?
                          Takk for hjelpen alle på tråden!
                          Mvh Lars Andrè
                          fly:

Radioer:
                          2 To-kannals bilradioer
                          2 E-Sky 6-ch

Comment

• Lars Andrè
                            • Aug 2007
                            • 139

Forresten så fant jeg denne senderen (med mere) på united hobbies.

Jeg syntes det er utrolig. Så billig med så mye! Er dette kvalitet, eller bare noe dritt?!
                            Har hørt at du kan få motorer sykt billig der, men ikke sendere!
                            fly:

Radioer:
                            2 To-kannals bilradioer
                            2 E-Sky 6-ch

Comment

• amundrg
                              • Jun 2006
                              • 355

Den senderen må du ikke kjøpe den er MOD1 kjøp en med mod 2 så får du trottle på riktig stikke .
                              Kjøp en sender som sender på 35mhz som er godkjent bånd i Norge til fly og helikopter

Skal du kjøpe deg en ny sender så kjøp deg en bra radio med en gang , skal du bruke den på elektro så hadde jeg kjøpt en på 2,4Ghz
                              Last edited by amundrg; 21-10-07, 18:18.
                              Amund Gårdhammer
                              www.ringerikemfk.com

Comment

• joar_92
                                • Aug 2007
                                • 183

Originally posted by Lars Andrè
                                Ok da holder jeg et øye på Belt cp'en. Noen reserve deler jeg burde bestille i tillegg?
                                Takk for hjelpen alle på tråden!
                                Mvh Lars Andrè
                                du burde ha ett sett med ekstra blader, da de som er følger med er av tre.. med en type plastikk/maling utenpå som fort blir hull og rifter i.. som igjen går utover flyegenskapene..! og du burde ha en hale bom og treningsunderstell!!
                                mvh Joar Ulgenes

Diverse som svever oppe i det Blå.

Comment

Working...