Unconfigured Ad

Collapse

Protech zoom

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakobsen
    • Jul 2007
    • 369

Protech zoom

Er det ingen på dette forumet som flyr Protech Zoom helli. Har den oppfatning at det går mye av det samme merkene her. Hvis det er noen som flyr zoom, så er jeg interesert i å utveksle erfaringer med disse. Er selv eier av et Zoom 400 og et 450 Ep. Disse er jeg veldig godt fornøyd med. Spesielt zoom 450 som er et utrolig stabilt helli selv i sterk vind. Sterk vind er relativt, men sterk østlands vind. Hvis det er noen som er intresert så sitter jeg her å knotter når jeg ikke er ute å flyr med Protech helikoptere.

Zoom zoom
    Raymond Jakobsen
    Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
    Mikado Logo 400se,v-bar
    Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.

Only electric!!

http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/
  • spewster
    MFN Skribent
    • Aug 2007
    • 1134

Hei,

Jeg har en Zoom 400, men er helt fersk innen heli.
    Har fått flydd det bare 2 ganger pga jeg røyk drevet til halebommen som jeg venter på i posten.
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• bad scientist
      • Oct 2006
      • 1506

Håper du bestilte et par drev, de ryker ustanselig. zoom 400 er helikopteret som fikk meg til å begynne med fly.
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

Comment

• Ferry
        • Feb 2007
        • 456

Originally posted by jakobsen
        Er det ingen på dette forumet som flyr Protech Zoom helli. Har den oppfatning at det går mye av det samme merkene her.
        Joda, det er nok noen flere. Jeg har en Zoom 425 ARF. Den leveres ferdig med servoer, ESC og NT-420 gyro. Bruker en Multiplex cockpit SX, og Loong Max batterier, 2250 mAh. Det er ikke så ofte jeg får flydd, og ferdighetene er deretter. Men jeg har så smått begynt å fly omkring, snu og fly imot meg, forsiktige stallturns etc. Foreløpig er deleforbruket ganske stort...

Comment

• arvid
          • Nov 2006
          • 1547

Originally posted by bad scientist
          Håper du bestilte et par drev, de ryker ustanselig. zoom 400 er helikopteret som fikk meg til å begynne med fly.
          man kan få kjøpt oppgradering til beltedrift hos impx.no.
          jeg hadde også mange drev som gikk, men etter og ha byttet til 90gr drev har det gått veldig fint
          arvid (flyr ikke mye heli nå)

Comment

• spewster
            MFN Skribent
            • Aug 2007
            • 1134

Originally posted by bad scientist
            Jeg røyk "Tail rotor input gear" ikke den bakre. Røk av 2 slike så jeg bestilte 5 til.
            Fulgte manualen når jeg monterte disse, men den ble enten for stram eller for slakk slik at drevet røyk. Tips for montering av disse?
            Stian Håvak (82)
            Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• amundrg
              • Jun 2006
              • 355

Jeg har en Zomm 450ic pro nitro en artig liten nitro helikopter. Har ikke fått flydd den så mye enda så det står at finjustering av motor. må bare få montert inn en ny hale servo for den jeg brukte tålte ikke nitro.
              Ligger noen bilder av det her http://www.ringerikemfk.com/index.ph...ails&album=104
              Attached Files
              Last edited by amundrg; 21-10-07, 12:09.
              Amund Gårdhammer
              www.ringerikemfk.com

Comment

• arvid
                • Nov 2006
                • 1547

Originally posted by spewster
                Jeg røyk "Tail rotor input gear" ikke den bakre. Røk av 2 slike så jeg bestilte 5 til.
                Fulgte manualen når jeg monterte disse, men den ble enten for stram eller for slakk slik at drevet røyk. Tips for montering av disse?
                kan ikke huske at det fremdre drevet røyk så ofte. kanskje du kan prøve med bittelitt lim pluss at du tighter ikke altfor hardt mellom motordrevet og det andre.
                arvid

Comment

• jakobsen
                  • Jul 2007
                  • 369

Det var godt

Det var godt å se at det er andre som flyr Zoom, beklager at jeg ikke har vært her på en stund. Men det har vært mye å gjøre på jobben. Hadde også et uheld da jeg fløy 450 EP min. Det bare plutselig stoppet. det gikk rett i bakken, men riktig vei slik at det ikke ble store skader på det. Var på Lillehamer hos impx og kjøpte deler i dag, så det er vel i luften igjen snart. Jeg har ikke kommet så langt med flyvingen heller, jeg startet å fly i mai da jeg kjøpte en zoom 400, med haledrift. Det jeg gjør i luten er loops, roller og nesa mot meg. Så det er langt igjen. Til deg som har problemer med at tannhjulet som driver haleremma di blir spist opp så har jeg hatt samme problemet selv. Jeg tror det kom av en del vibrasjoner i halen og at spindelen min var litt skjev. Etter at jeg byttet halle akslingen og spindelen så var problemet hos meg borte.
                  Jeg er godt fornøyd med mitt nye 450 EP, siden jeg kjøpte det for ca, 3 uker siden har jeg vært i lufta hver dag, og det var et steg i riktig rettning for meg, det er utrilig mye mer stabilt og forutsigbart enn 400. Igjen, så var det godt å se at det er flere her som flyr zoom av umse slag, da går det jo mulighet til å utvekle erfaringer og løse noen problemer med mer en et hode når de oppstår
                  Raymond Jakobsen
                  Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

• esmel
                    • Dec 2004
                    • 2830

amund: hvordan er det med krefter i ic'n syntes du?
                    Jeg hadde 450ep fra den dagen de kom til impx (var litt ivrig) men kikka jo litt på ic'n også. Min oppfattning var at den (ep'n) var fin og rolig i lufta i standardoppsett. Med den andre hub'n og harde dempere ble den en del kvikkere. Desverre fikk jeg aldri noe særlig dreis på halen/gyroen. Skulle kjøpt 401 til den først som sist. De nye gyroene, som kom med 425, er nok en del bedre enn den som opprinnelig fulgte med i 450 pakka så vidt jeg har skjønt. 350mm carbonbladene fungerte fint syntes jeg men prisen var litt stiv.

Hva slags pinjong er med i pakka nå? Leste noe om at de hadde funnet en bedre kombinasjon enn de pinjongene som fulgte med de første settene som kom.

Zoom 600 skal vel komme etter hvert (noe forsinket som med alle andre helikoptre på markedet). Har ikke klart å finne noe om denne på nettet enda. Får ta meg en tur til impx om den dukker opp der etter hvert.
                    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• jakobsen
                      • Jul 2007
                      • 369

Protech zoom

Den nye gyroen NT-420 er den eneste jeg har erfaringer med bortsett fra G-240. Tenker at 420 ligger en plass mellom 410 og Fut g-401. Har skjønt slik at du kjørte med B-205 servoer på din EP450. Da jeg kjøpte min Ep så kjøpte jeg med de servoene som folger med 425 som heter B-206 og B-207. Den ene av disse skal ligge på Under 0.10 sek og Geir på Inpex hadde brukt disse sammen med Fut g-401 og dette hadde fungert greit. Disse 3 servoene er også digitale og ligger på priser på 240 til 300 kroner. For min egen del så flyr jeg ikke så hardt at Nt- 420 gyroen fungerer greit. Når jeg står i hhover og gir max Throttle så slår halen noe ut til Høyre. Dette ble noe bedre da jeg begynete å kjøre på Idle up, med throttel kurve 100-95-90-95-100.
                      Ifølge Protech så selger de 15-16 tenner pinjonger i settet nå. Og jeg mener at det var det i settet jeg fikk fra IMPX Men på optian parts så får du kjøpt alt fra 10-11 til 16, så utvalget begynner å bli bedre. Nye tester fra Protech mener at det er 15 tans pinjogen som er det beste oppsettet til 450 Ep
                      Esmel: var stor forskjell fra tre blader til Carbon blader da du Kjørte 450ep. Jeg bruker kun treblader enda.

zoom zoom
                      Last edited by jakobsen; 28-10-07, 07:48.
                      Raymond Jakobsen
                      Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

• amundrg
                        • Jun 2006
                        • 355

Originally posted by esmel
                        amund: hvordan er det med krefter i ic'n syntes du?
                        Jeg hadde 450ep fra den dagen de kom til impx (var litt ivrig) men kikka jo litt på ic'n også. Min oppfattning var at den (ep'n) var fin og rolig i lufta i standardoppsett. Med den andre hub'n og harde dempere ble den en del kvikkere. Desverre fikk jeg aldri noe særlig dreis på halen/gyroen. Skulle kjøpt 401 til den først som sist. De nye gyroene, som kom med 425, er nok en del bedre enn den som opprinnelig fulgte med i 450 pakka så vidt jeg har skjønt. 350mm carbonbladene fungerte fint syntes jeg men prisen var litt stiv.
                        .
                        Den er litt vanskelig å juster inn motoren på Ic , har fått ut noe effekt av den men er ikke fornøyd enda. Jeg kan justere den inn på en fly tur og etter jeg har fylt opp neste tank så går den alt for rikt. Er en ganske snill og treg modell med det opp sette som er på den nå.
                        Har ikke brukt den siden det var samling på Maarud for da sprakk hale servoen som jeg hadde på den .
                        Eller så er det et artig heli flyr 5-6 min på tanken
                        Mitt el. oppsett på den er.
                        4x W-092MB
                        1x W -092SH
                        401 gyro
                        Flightpower EVO RX 2s 0800mAh
                        4,8v Bec
                        Amund Gårdhammer
                        www.ringerikemfk.com

Comment

• esmel
                          • Dec 2004
                          • 2830

Originally posted by jakobsen
                          Den nye gyroen NT-420 er den eneste jeg har erfaringer med bortsett fra G-240. Tenker at 420 ligger en plass mellom 410 og Fut g-401. Har skjønt slik at du kjørte med B-205 servoer på din EP450. Da jeg kjøpte min Ep så kjøpte jeg med de servoene som folger med 425 som heter B-206 og B-207. Den ene av disse skal ligge på Under 0.10 sek og Geir på Inpex hadde brukt disse sammen med Fut g-401 og dette hadde fungert greit. Disse 3 servoene er også digitale og ligger på priser på 240 til 300 kroner. For min egen del så flyr jeg ikke så hardt at Nt- 420 gyroen fungerer greit. Når jeg står i hhover og gir max Throttle så slår halen noe ut til Høyre. Dette ble noe bedre da jeg begynete å kjøre på Idle up, med throttel kurve 100-95-90-95-100.
                          Ifølge Protech så selger de 15-16 tenner pinjonger i settet nå. Og jeg mener at det var det i settet jeg fikk fra IMPX Men på optian parts så får du kjøpt alt fra 10-11 til 16, så utvalget begynner å bli bedre. Nye tester fra Protech mener at det er 15 tans pinjogen som er det beste oppsettet til 450 Ep
                          Esmel: var stor forskjell fra tre blader til Carbon blader da du Kjørte 450ep. Jeg bruker kun treblader enda.

zoom zoom
                          Stemmer at det var 410 som fulgte med i starten. Tror det var en slik telebee gyro eller noe. 420 ser helt annerledes ut.

Tror det var 13 og 16t som var med i mitt kitt. Tror nok at rundt 15 tenner er optimalt. Det hjelper som regel med litt høyere turtall (evnt mer gain) dersom halen slipper litt når du gir på.

Det var stor forskjell på tre og carbon ja.
                          Den blir en god del mer presis med carbon, bedre respons blir det også siden de er stivere. Så for en stund siden at IMPX hadde tatt inn noen andre carbonblader men husker ikke om det var i 350mm. Jeg prøvde også 325mm MS blader, både carbon og glassfiber men fikk ikke flydd så alt for mye med de. Med mindre blader gir du slipp på stabiliteten 350mm bladene gir samtidig som jo strømtrekket blir litt mindre. Smak og behag...
                          Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• jakobsen
                            • Jul 2007
                            • 369

Godt å høre noen erfaringer her, Jag har tenkt å fly med carbon blader etterhvert, men som du sikkert skjønner har jeg ikke kommet så langt. Gjør loops og roller, men har tenkt å få skikklig orden på nose inn først, jeg klarer det en stund, man har tenkt å lande med nose inn før jeg starter med noen spektakulare tricks. Det er vel det grunnlegene som er suksess til å komme trykt videre. Er litt spent på denne 450 icen til amund. Hvilken elektronikk har du på denne Amund.
                            Raymond Jakobsen
                            Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

• jakobsen
                              • Jul 2007
                              • 369

Til Espen, geir på inpx snakket om at zoom 600 skulle komme 1 desember, men han ble ikke forbauset hvis den ble ytterligere forsinket.
                              Raymond Jakobsen
                              Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

Working...