Announcement

Collapse
No announcement yet.

kan dere elektro hoder tipse meg litt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kan dere elektro hoder tipse meg litt?

    heisann alle sammen

    Broren min har lyst på et el helikopter men vil ikke legge stort mer en 3500kr i dette.. han flyr nå Lama v4 å det funker bra

    så litt på en annen tråd at noen annbefalte denne pakken Rc-Expert.com is for sale | HugeDomains

    hvordan er denne gyroen? kjenner ikke til denne selv, flyr denne bedre en div andre pakker? som belt cp osv...

    som sakt er ikke jeg som skal ha det, er broren min med litt stramt budsjett!
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

  • #2
    hei !
    var nok fra mitt innleg du så denne pakken, men nå jeg har ingen kjennskap med det selv men jeg har lest meg frem tl at det funker vist greit ,men er ikke det beste. Tenkte bare jeg skulle vise folk at man også kan få billig t-rex og den kan du jo også oppgradere med bedre servoer og gyro. pakka fra rc-expert er jo billigere enn det er og kjøpe bare heliet og radioen i norge.Tenker selvpå og bestille den pakka der. ryker servoene, gyroen eller esc`n kan jeg jo kjøpe nytt og det er stadig biligere enn rimeligste pakka på elefun.
    Last edited by Tobbi; 24-10-07, 13:20. Reason: skriveleif
    E-sky Honey bee
    Dynam cessna 182

    Comment


    • #3
      Skal ikke si så mye om pakken. Men jeg mener jeg har lest flere som ikke akkurat skryter av rc-expert'en og deres komponenter. (Tror kanskje det var Tintin som skrev noe om dette).

      Det har vært veldig mange innlegg knyttet til denne gyro'en. Men for all del - prisen tilsier at det er folk med lite kjennskap til denne type elektronikk som kjøper den.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #4
        Jepp har sagt hva jeg mener om RC-(not)expert så mange ganger at jeg ikke tror jeg gidder skrive om dem en gang til. Du får hva du betaler for, billige pakker = billige komponenter = svært ofte dårlige komponenter = dyrt i lengden.
        2200mah 18C pakker av mange forskjellige merker er av de som har dårligst rykte. Masse dårlige pakker her.

        Comment


        • #5
          ingen som vet om noen andre pakker i utlandet som kan være aktuelle? med litt bedre utstyr? tenker da spesielt på gyro, fex 401/Futaba s9650 eller noe!

          jeg er veldig klar over at denne pakken som jeg linket til istad ikke er særlig bra, men det som er viktig her er at det faktisk flyr... han er ingen 3d pilot.. her er det hovring som gjeller.
          Last edited by muff; 24-10-07, 17:35.
          T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
          Yak 54 m ASP65
          Depron vrak ;)
          masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

          "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

          -- Ronny --

          Comment


          • #6
            Som tintin skrev så tror jeg ikke denne pakken blir billig i lengeden.. For 1000$ ca. 5500 NOK for du et trex450 med det nyeste/beste samt. radio.. Med den pakken ifra rc-expert så tror jeg at du fort vil komme til å bytte nesten alle kompontene i helikopteret. Anbefaler sterk at du velger en SE/V2 versjonen.
            Helidirect.com har ferdig pakker hvor du kan selv velge kompontene etter ønske på hjemmesiden dems.
            Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

            walter@retlaw.no

            Comment


            • #7
              Det flyr sikkert, men regn med at batteriet ikke varer lenge, at gyroen er plundrete, at servoene er unøyaktige og kortlivede at ingen andre kjenner ESCen etc etc etc og du har noe som er langt fra ideelt for en som ikke vil pille, men akkurat hovre.

              Det er nesten viktigere for en fersking å kjøpe noe som virker og som det er lett å få hjelp med = ankerkjente komponenter.

              Jeg startet med en slik pakke fra akkurat RC-Expert av akkurat samme årsaker og jeg har svææært stor forståelse for at man vil begrense summen på førsteinnkjøpet. Man bør gjøre et klart valg for det er egentlig bare 2 "løsninger" når det gjelder kostnad.

              1. Man kjøper en knallpakke, betaler mye i første omgang og får ting som virker.
              2. Man velger en billigere pakke, slipper unna litt billigere i starten, men må regne med å koste på et slikt heli mer i lengden enn den gode pakken kom på.

              Så kan det bli 2 utfall.
              Man velger punkt 1 over, det funker og man er hekta = dyrt.
              Man velger punkt 2 over, blir dritlei av alt plunder og blir ikke hekta = billigere.

              Jeg valgte 2, men ble hekta allikevel så jeg fikk den dyreste løsningen på det billigheliet og ble hekta og kjøpe 6 til....= dyrt

              Comment


              • #8
                Er ikke helt enig i alt som skrives her. Det er ikke alle som trenger det dyreste og beste for å få moro av hobbyen. Det er også noen av oss som har et begrenset budsjett å forholde oss til.

                Skal ikke si at pakkene fra rc-expert er de beste i verden, men jeg vil si at for en nybegynner til litt viderkommen så fungerer Trex 450S helt utmerket. Motor og esc som følger med er vel orginal align. Og servoer hva er kostnaden ved å bytte dem senere. Noen få hundre lapper. Det samme er det med gyroen. Senderen som følger med er vel mere en grei nok.

                Syns denne hobbyen har blitt litt for mye bling, bling. Er ikke nødvendig å ha det beste å dyreste. Det er det å ha det MORO som er det viktigste. Og at det fungerer. Og mye av det utstyret som selges selvom det står hitec eller towerpro osv. er laget på samme fabrikker.
                Topflite Corsair Gold Edition" under bygging"
                Raptor 60
                Trainer 20 size
                trainer lavvinget 20 size
                Arising Star
                TRex 450S
                Sonic 1600
                mini funtana

                Comment


                • #9
                  Riktig, jeg er egentlig enig med TinTin her men jeg har fra starten bare kjøpt ting som fungerer, men broren min har jo seff gått i fella å gifta seg å har et meget stramt busjett å forholde seg til. 3500kr så er det klart at man ikke får det beste her i verden, men jeg syns at man bør få seg noe som fungerer å man kan ha litt glede av.. Så jeg kjenner heller ikke disse rimelige pakkene osv. å hva som egentlig fungerer å hva som er helt håpløst...

                  er det noen her som kan annbefale noen andre pakker rundt 3500kr da?

                  Jeg tengte egentlig at Align hadde passet bra siden det er rimelig enkelt å skaffe deler til dette. Esky pakkene vil jeg egentlig ikke at han satser på, å spesielt ikke Walkera, det er jo jeg som skal hjelpe han igang her også, jeg har jo litt erfaring med gyro oppsett osv, siden jeg har drevet med dette en stund, så det ser jeg ikke på som noe problem, foruten at det sikkert blir en del mas på meg!
                  T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                  Yak 54 m ASP65
                  Depron vrak ;)
                  masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                  "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                  -- Ronny --

                  Comment


                  • #10
                    jeg er helt enig med beam her . Så lenge det flyr så kan man ha det gøy med det. også kan man vel oppgradere litt etterhvert istedenfor og kjøpe dyrt med en gang. kjøper du t-rex kan du jo oppgradere den så mye du gidder. Og virker det så er det godt nok for en nybegynner. så kan han oppgradere når han skal begynne og fly heftig 3d.
                    E-sky Honey bee
                    Dynam cessna 182

                    Comment


                    • #11
                      jepp det jeg mener å, men er det 120 graders CCPM mixing på denne? det er vel det?
                      noen som kjenner til denne radioen å hvordan den er å sette opp eller? jeg er jo selv vant med JR9xII så regner med at denne radioen kommer til å bli en utfordring! vanesak sikkert hehe.

                      kjedelig at man ikke kan bytte ut radioen med en DX7 mot pristillegg
                      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                      Yak 54 m ASP65
                      Depron vrak ;)
                      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                      "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                      -- Ronny --

                      Comment


                      • #12
                        tja.. Kræsjene vil altid komme med en slik hobby, og da spørs det hvor dyrt det blir å fikse. Ryker servodrevene med rc-ex..pakken så må man sikkert skfite servoene x 3 stk. da det sikkert er umulig å få drev til de servoene.. V2 vs. S versjonen taler for seg selv. Med min SE(tidligereV2) er det sjelden jeg å skitfe mer hovedaksel og spindel. Ved litt tøffere kræsj går hovedbladene, ladingsunderstell, canopy og hovedgiret, men sjelden mer. Med en S versjonen så kan hele helien gå med..
                        Er forøvrig enig at man ikke trenger det beste av elektroniken som nybegynner og at mann kan spare penger på det området

                        Blir det alt for dyrt å fikse helien for hvert krasj mister man interssen fort

                        Legger til et bilde fra mitt siste krasj som var ganske ille, kanskje den verste med 450 da jeg krasjet i fullfart vertikalt mot bakken.. Her gikk halebomen og reim som har overlevd over 10 kræsj. Kostet meg mindre enn 400,- kr(utlandet) og to timer å fikse.
                        Attached Files
                        Last edited by retlaw; 24-10-07, 18:32.
                        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                        walter@retlaw.no

                        Comment


                        • #13
                          For all del, en S fungerer helt fint, ikke misforstå meg, det kitet er godt nok selvom det sikkert kommer til å bli blinget etterhvert .

                          Men det er IKKE en Align ESC som følger med. Bytte gyro er ikke noen hundrelapper. En god gyro koster vel rundt 1200,- eller deromkring.

                          Det er enkelt å lage en egen pakke med sikrere komponenter enn en del av dette uten at det går mye ut over pris. (gyro unntatt)

                          Kjøp et kit med Align motor og ESC, kjøp Waypoint servoer, kjøp en skikkelig gyro med en gang (ønsk deg et tilskudd til en i julepresang) da det er den komponenten som ødelegger mest flyglede når dette ikke funker og gyro kan være kronglete for en nybegynner.
                          Kjøp AirThunder/KongPower batterier som tåler en nybegynner.

                          Radioen er sikkert helt ok, men havner man på nitro senere så har man en kanal for lite.

                          Om servoene gir seg mens du flyr koster det mer enn bare prisen på servoer å bytte dem.

                          Jeg flyr med mange "billigkomponenter" Jeg utelukkende Align motorer/escer i mine 3 TRexer + Align escer i et par fly. Jeg har brukt nesten bare Align batterier, men har holdt meg unna akkurat 2200/18C pakken da den har gitt mindre watt/gram enn f.eks. 2100/16C pakkene + at svært mange klager på den (Og ja her kommer helt sikkert pakken fra samme fabrikk med en drøss med merker) I mine små helier og fly bruker jeg kun billige Waypoint servoer og de funker helt fint for meg. Koster vel litt over hundrelappen her hjemme og det er greit å få drev.
                          RC Expert batterier har jeg prøvd, det ene blåste seg opp og sprakk på en flytur i stua - nr 2 holdt vel 2-3 hovringer. Får legge til at det var i 2004 og at RC "Expert" den gangen mente at 1000 mah/8C holdt fint til en TRex.

                          Selv for en billigpakke som funker er 3500 for lite. Og forresten, laderen som følger med pleier å være en Esky lader og den er rett og slett ubrukelig på så store pakker. Helt ok til en Lama, men ikke for en TRex. Ikke balanserer den og den er alt for treg.

                          Comment


                          • #14
                            jeg skjønner. jeg har en align lader som balanserer som han skal få av meg, så det ser jeg ikke på som et problem..

                            jeg skjønner hvordan dere tenker, snakket litt med han igår at han burde legge litt mer penger i det å velge en litt anderledes pakke, han skulle snakke litt med kona å får vi se hvordan dette går, hehe
                            T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                            Yak 54 m ASP65
                            Depron vrak ;)
                            masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                            "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                            -- Ronny --

                            Comment

                            Working...
                            X