Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-rex 450SE, halen vil ikke slutte å logre.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-rex 450SE, halen vil ikke slutte å logre.

    Har en T-rex 450Se med Futaba GY401 med HS-81 på halen. Og halen driver å logrer hele tiden, Uansett hva jeg justerer gyroen til. Hva skal jeg gjøre for å få den til å stå rolig?
    Lars Norberg

  • #2
    kortere servohorn, og/eller lavere gain
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

    Comment


    • #3
      Da skal jeg prøve med kortere servohorn, gainen har jeg justert i alle retninger på!
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        har samme problem på min belt... har g190 da men.. kortere servohorn? da mener du de "armene" som er på servoene sant?? ble litt i tvil!?
        mvh Joar Ulgenes

        Diverse som svever oppe i det Blå.

        Comment


        • #5
          Jeg kjøpte meg ut av elendigheten;.)
          Hadde også en HS-81 med en GY402.
          Uansett hva jeg gjorde ville ikke halen stå helt i ro.
          Prøvde alt som var mulig; Gain,Limit,Delay, kortere avstand til senter av servo,osv.,osv, men ikke snakk om.
          Nå har jeg kjøpt en Futaba S9257 og halen står dønn i ro!

          Comment


          • #6
            Hadde og eitt lignande problem på mitt helikopter. Løsningen på problemet for meg var som Heliman skriver kortere servoarm og mindre gain så stod halen dønn.
            Mvh:
            Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
            www.folgefonnrc.ning.com

            MA X-Cell Fury Extreme 90
            Raptor 90 3D
            Raptor 50 Titan SE
            T-Rex500GF
            T-Rex450SE V1
            JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

            Comment


            • #7
              Du justerer gain på rett kanal ?
              Du har ikke plugget den gule i kanal 5 og justerer på gyrogain på kanal 7?

              Comment


              • #8
                9x

                Har 9x og skal være riktig. Når jeg går inn på "Gyro sens"og justerer der så bytter gyroen mellom vanig og heading hold. Mener det skal stemme?
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Ja det skal den bare gjøre om du har den gule i 7ern så da er nok den biten rett.
                  Men er det ingen forskjell i logringen uansett hva du stiller gain til ?
                  Har du ikke satt den opp så du kan bruke bryteren oppe til venstre til å bytte HH/normal?

                  5 mm horn gir fullt rorutslag så om du ikke behøver et lengre for hastigheten så er det nok. Det kan være servoen er for treg og da er det bedre å ha et litt lengre horn. HS81 er sterk nok til å ha et langt horn. Ulempen er at du må begrense limit mye og mister oppløsning.
                  Har du stilt noe delay på den. Skulle tro den servoen trenger litt delay for ikke å skape logring, 20-25 kanskje. Ikkno er i alle fall for lite.

                  Comment


                  • #10
                    Da skal jeg ta en tur ut å teste litt!
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #11
                      Var ute å testet litt nå på gangveien vedsiden av huset. Satte gyroen til Delay på 25 og rundt 70 i gain. Flyttet også rorhornet lengre inn, ble mye roligere og bedre. Men logrer fortsatt litt. Tenkte jeg skulle prøve med carbonblader. Noen som vet om treblader kan være med på dette?
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #12
                        Står halen rolig i normal på gyroen eler drifter den ? eller så justerer du servoen frem eller tilbake på halen til den står i normal.
                        Kan hende det hjelper .
                        Amund Gårdhammer
                        www.ringerikemfk.com

                        Comment


                        • #13
                          Neppe om de ikke er i ubalanse.

                          Andre ting som kan påvirke er ubalanserte haleblader. (Vibrasjoner i det hele tatt)
                          Lite/dårlig skum under gyro, 3-4 lag Biltema skum er fint. Gjerne med en liten metall plate midt i.
                          For stramme ledninger = overfører vibrasjoner.
                          Slark i overførsel
                          Treg overførsel
                          Lav HS muligens.

                          Delayen påvirker mest oversleng etter at man har brukt stikka forresten.

                          70 innstilt på gyro sens kanalen er lite om det er det du har. Det tilsvarer ikke mer enn ca 40% gain. 100-(100-70)*2=reell gain.

                          Rart om den logrer med det. Tyder på at ikke alt er helt tiff toff.

                          Comment

                          Working...
                          X