Unconfigured Ad

Collapse

Gyro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stivare
    • Aug 2007
    • 13

Gyro

Har søkt å lest omtrent alt som står i forumet om Gyroer her nå tror jeg.
    Lærer utrolig mye av det uten at det hjelper meg særlig.
    Hvorfor det? Ikke fordi jeg er så treig i hue men fordi det ikke står så mye om de billigere pakkene her.
    Det dreier seg om et Walkera 68B og et Falcon Helicopter som ikke har flydd særlig bra siden de ble innkjøpt.
    Halen spinner til den ene og den andre rettningen. En stund trodde jeg at jeg var inne på noe riktig etter timer med grubbling å justering.
    Men da fløy den bare et par batterier før den begynte å kødde igjen.
    Har nye Gyroer(orginale) liggende men klarer ikke å få den til å holde halen i ro.
    I følge bruksanvisnigen som fulgte helicopteret så kan det se ut som at det er en slags prosedyre som må gjøres for å få nullstilt gyroen når denne er ny..??
    Jeg skjønner ikke en dritt, jeg er så inderlig lei at jeg kan ikke få sagt det. . . . .
    Noen som har noen kloke ord å tilføye?
    Ved innstalasjon/skifte av Gyroer. .. . de orginale er av typen Head Lock.
  • Atle
    • Jul 2007
    • 285

Jeg sleit med akkurat samme problem på mitt Walkera 68. Hos meg fant jeg ut at borrelåsen som sitter over gyroen noen ganger klarte å flytte bryteren fra REV til NOR, og da spant helien rundt som bare det. Jeg løste det med å snu gyroen 90 grader på feste-tapen, så den røde led-lampa lyser bakover. I ettertid har jeg byttet gyro og radio, men har fortsatt ikke fått jævelen opp i lufta. Trenger nok litt hjelp til å sette opp den nye gyroen.

Ellers kan jeg anbefale denne siden

Atle Østereng
    Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
    Msn: a_ostereng@hotmail.com

T-rex 450 SE V2
    Spektrum DX7
    GY401 m/S9257
    3 x HS-65MG

Comment

• jakobsen
      • Jul 2007
      • 369

Originally posted by Atle
      Jeg sleit med akkurat samme problem på mitt Walkera 68. Hos meg fant jeg ut at borrelåsen som sitter over gyroen noen ganger klarte å flytte bryteren fra REV til NOR, og da spant helien rundt som bare det. Jeg løste det med å snu gyroen 90 grader på feste-tapen, så den røde led-lampa lyser bakover. I ettertid har jeg byttet gyro og radio, men har fortsatt ikke fått jævelen opp i lufta. Trenger nok litt hjelp til å sette opp den nye gyroen.

Ellers kan jeg anbefale denne siden

http://www.walkera-heli.com/forum/viewforum.php?f=20
      hvis dere forteller hvilken gyro dere har så får dere sikkert et godt svar her, det er mange kloke hoder på et sted, jeg er litt usikker på mitt eget til tider
      Raymond Jakobsen
      Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
      Mikado Logo 400se,v-bar
      Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.

Only electric!!

http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

Comment

• ragmag
        • Jul 2007
        • 82

Falcon 3D

Originally posted by stivare
        ... og et Falcon Helicopter som ikke har flydd særlig bra siden de ble innkjøpt...
        Det står mye om Falcon 3D her:

Og den orginale Art-tech gyroen kan trimmes likt som Telebee:
        ---------------
        Falcon 3D
        T-rex 450 SE
        Raptor 50 Titan
        Align 700 N
        JR 9XII
        ---------------

Comment

Working...