Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honey bee cp2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Honey bee cp2

    kjøpte meg en brukt en bare for morro,skulle teste i dag ,halen går bare til venstre når det står på bakken da jeg gir gass,har prøvd det med å stille på skruen men det hjelper ikke i det hele tatt,har også sett at motoren bare står rett i et hull i rammen,skal den stå så løst eller??og en ting til når jeg skal svinge med halen når det står på bakken og like før det letter,da slutter halen å snurre skal dette være sån??mange spørsmål,men er ny med disse små dingsene,driver med nitro helier!!
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

    http://sokndal-modellfly.com/

  • #2
    det er riktig at halerotoren skal slutte å rotere når du svinger mye den ene veien, og at den øker når du svinger andre veien - dette er ganske logisk, oppgaven til halerotoren kompenserer for at hovedrotoren går rundt! Når rotoren din går rundt (den går med klokken), vil kroppen gå mot venstre - det vil med andre ord si at hvis du vil svinge venstre, gjør allerede rotoren en stor jobb av dette, og halerotoren stopper fordi den ikke skal motvirke kraften fra rotoren. Dersom du derimot skal svinge til høyre, må halerotoren rotere raskere for å motvirke kraften fra rotoren... Med andre ord, svinger du til venstre, går halerotoren saktere (eller slutter å rotere), mens svinger du høyre, vil haleroret rotere fortere!

    Kan hende jeg tar feil, men det er nå sånn jeg forstår det - og kan ikke være langt fra sannheten i hvert fall!
    ___________________________

    Ramber`n


    Parkzone Stryker F-27
    Sapac Wilga 2000
    Twister CP V2 - død
    Protech Helixx 3D
    Align T-rex 450 sport x2
    Align T-rex 250 se
    TechOne Piaget EPP indoor
    Free Air Blitz indoor


    Futaba 9C super m/TM-8 2,4GHz modul (bortgjemt - 35MHz synth modul)

    Comment


    • #3
      Originally posted by sk8guy View Post
      det er riktig at halerotoren skal slutte å rotere når du svinger mye den ene veien, og at den øker når du svinger andre veien - dette er ganske logisk, oppgaven til halerotoren kompenserer for at hovedrotoren går rundt! Når rotoren din går rundt (den går med klokken), vil kroppen gå mot venstre - det vil med andre ord si at hvis du vil svinge venstre, gjør allerede rotoren en stor jobb av dette, og halerotoren stopper fordi den ikke skal motvirke kraften fra rotoren. Dersom du derimot skal svinge til høyre, må halerotoren rotere raskere for å motvirke kraften fra rotoren... Med andre ord, svinger du til venstre, går halerotoren saktere (eller slutter å rotere), mens svinger du høyre, vil haleroret rotere fortere!

      Kan hende jeg tar feil, men det er nå sånn jeg forstår det - og kan ikke være langt fra sannheten i hvert fall!
      men hvordan får jeg heliet til å slutte å rotere rett før jeg tar av???det går mot venstre hele veien
      TREX 700N FBL beast X,reactor x,
      TREX 700N FBL beast X ,reactor x
      TREX 600N FBL 3G align.
      jr11x:--))

      http://sokndal-modellfly.com/

      Comment


      • #4
        er ikke helt sikker, men hvis du har stillt på skruene, kan du ha fått gjort noe virkelig galt med innstillingene... Tror heliet ditt er ganske likt mitt, twister cp v2, hvor jeg har to skruer - "gyro gain" og "mix gain". med disse kan du justere "gyro hale stabilisering", og "gass hale mixing". Vanligvis (i følge min bruksanvisning) er den beste innstillingen på begge ca 90%. Vil tro at dersom du justerer "gyro gain" til ca 90%, kan du prøve deg litt frem med å skru på "mix gain" (kan også stå "proportional"), for å få heliet til å mixe halerotasjon i forhold til throttle mer riktig! Vær obs på at hver gang du tar ut og setter inn ny batteripakke, er det normalt at du må justere alle trimmer på senderen din på nytt! Håper dette kan være til hjelp!?
        ___________________________

        Ramber`n


        Parkzone Stryker F-27
        Sapac Wilga 2000
        Twister CP V2 - død
        Protech Helixx 3D
        Align T-rex 450 sport x2
        Align T-rex 250 se
        TechOne Piaget EPP indoor
        Free Air Blitz indoor


        Futaba 9C super m/TM-8 2,4GHz modul (bortgjemt - 35MHz synth modul)

        Comment


        • #5
          Originally posted by sk8guy View Post
          er ikke helt sikker, men hvis du har stillt på skruene, kan du ha fått gjort noe virkelig galt med innstillingene... Tror heliet ditt er ganske likt mitt, twister cp v2, hvor jeg har to skruer - "gyro gain" og "mix gain". med disse kan du justere "gyro hale stabilisering", og "gass hale mixing". Vanligvis (i følge min bruksanvisning) er den beste innstillingen på begge ca 90%. Vil tro at dersom du justerer "gyro gain" til ca 90%, kan du prøve deg litt frem med å skru på "mix gain" (kan også stå "proportional"), for å få heliet til å mixe halerotasjon i forhold til throttle mer riktig! Vær obs på at hver gang du tar ut og setter inn ny batteripakke, er det normalt at du må justere alle trimmer på senderen din på nytt! Håper dette kan være til hjelp!?
          ok for prøve meg fram littt til
          TREX 700N FBL beast X,reactor x,
          TREX 700N FBL beast X ,reactor x
          TREX 600N FBL 3G align.
          jr11x:--))

          http://sokndal-modellfly.com/

          Comment


          • #6
            ser posten er gammel men... har hørt mye om at halemotoren blir ødelagt veldig fort... kan være den som har streika.
            Joakim L. T. 94-Modell
            ---------------------------------------------------
            Aeroworks - Extra 300
            Extreme Flight - Yak 54E Profile
            Crrc-Pro GF26I
            EG - Yak 54 26cc
            Kyosho - Edge 540 .50
            C Goldberg - Cub med flottører
            OMP - Katana V2

            those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

            Comment

            Working...
            X