Var ute og fløy et par turer i dag, fint vær og sola skinte. Helikoptret mitt oppførte seg ikke slik som det skulle på en solskinns dag. Jeg hadde en anelse av at det kunne være noen linker i rotorhode som kunne gå tregt etter litt søl med nutlock. Jeg fløy ferdig og ladet batteriene. Når kvelden kom så tenkte jeg at jeg skulle gå over helikoptert. Skrudde av de linkene jeg mente var trege, men det var vist noe annet som var feil. For etter at jeg hadde sjekket linkene så kobblet jeg til strøm for å se at alt var vel, men det viste seg at det var den ene servoen som gikk en del raskere en de andre 2. Har 120graders swash. Man kunne se helt kalrt at det var forskjellig hastighet, spesielt ved bevegelser til siden så reagerte den mye raskere en de andre 2. Til tider kunne den servoen flytte seg nesten 5mm før de andre begynte og bevege seg. Så siden jeg flyr et lite heli så regner jeg med at det var det som var årsaken til at heliet var en smule ustabilt.
Spørsmål: Er det flere her på forumet som har opplevd at like servoer har forskjellig hastighet, og eventuelt hvor stor forskjell?
NB! Det er Protech B206 servoer jeg har i swash plate oppsettet.
Spørsmål: Er det flere her på forumet som har opplevd at like servoer har forskjellig hastighet, og eventuelt hvor stor forskjell?
NB! Det er Protech B206 servoer jeg har i swash plate oppsettet.
Comment