Unconfigured Ad

Collapse

Gaui EP 200 SE

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiger'n
    • Dec 2006
    • 112

Gaui EP 200 SE

Hallo!

Er det noen av dere som har prøvd Gaui EP 200 SE eller tilsvarende?

Vurdere å kjøpe et lite heli som kan benyttes innendørs i vinter, synes T-Rex 450'n blir litt for heftig der jeg har mulighet for å fly. Men det må være et 3D heli slik at man kan få litt utbytte av flyginga.

Synes dette så ganske lovende ut, men dersom det ikke er noe skikk på slike små maskiner så får man heller kle seg godt å fyre opp de større maskinene.
    Attached Files
    T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
    JR DSX9
  • Warbirdpilot
    Administrator
    • Sep 2004
    • 2878

Kan ikke si noen akkurat detta heliet men har hatt en gaui 550 EP og det var veldig bra og har ingen problmer med å anbefale Gaui til andre likesinnede
    - Håvard Glad Andreassen
    - YouTube.com/Warbirdpilot
    - facebook.com/warbirdpilot

Comment

• Mathias
      • Feb 2007
      • 1122

Her er en video av EP-100 PRO, skulle vel være i rundt samme størrelse. Sammenligning med T-Rex 450 bli og så vist...

Her er noen videoer av Gaui-heliet:

Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Tiger'n
        • Dec 2006
        • 112

Ikke så lett å bestemme seg, men det koster jo ikke all verden å prøve så jeg bestillte en komplett i går. Så da er det bare å vente en drøy uke så får vi se om det er bortkastede penger eller ikke...

Men det ser jo ut som den flyr ganske bra på de videoene, men er litt skeptisk ettersom den er veldig liten. Hensikten er jo å få litt utbytte av flygingen innendørs i vinter og kanskje den til å med kan fly litt heftig i hagen til sommeren!

Ser at flere og flere leverandører tar inn EP 200, eks ReadyHeli har komplett delelager. EZfly.se har også en meget positiv beskrivelse, http://www.ezfly.se/index.htm?framec...y.se/start.htm
        Last edited by Tiger'n; 01-12-07, 07:56.
        T-REX 500 ESP Mikado mini V-bar * T-REX 700N Mikado V-bar * T-REX 700N * T-REX 600 CF "Airwolf"
        JR DSX9

Comment

• krostad
          • Aug 2007
          • 7

Fikk Gaui Hurricane 200 for noen dager siden. Tok litt tid å sette det opp, men nå flyr det superfint! Blir knall å ha i tillegg til mitt trex450 i vinter. Det er såklart litt mer vinglete enn trex'en, men jeg klarer fint å fly dette i min bitte lille stue (for ikke å snakke om ute i hagen når det er vindstille).
          Eneste som er litt kjedelig er at jeg ikke har funnet noen som har Gaui i skandinavia, så da blir det å bestille alle deler fra helidirect.
          Tiger'n, fortell hvordan du liker det når du får det i lufta, da! Hvilket batteri bruker du? Hvilken gyro osv.

Comment

• Tiger'n
            • Dec 2006
            • 112

Ja min kommer sansynligvis i morgen, blir spennede å få testet den..

Jeg kjøpte en pakke der det fulgte med en Telebee mini Gyro samt Extreme power 7,4V 850 mah 10C batteri. Jeg er skeptisk til Gyroen men siden det var såpass gunstig pris for pakken så gjør jeg et forsøk, men fungerer det dårlig setter jeg på en Futaba 401 Gyro. Skal man lykkes med litt 3D innendørs må Gyroen være til å stole på.

Det ser ut til at de har fullt delelager hos www.ezfly.se i sverige men har ikke bestillt noe fra dem tidligere.

Krostad, hva benytter du av utstyr?, flytid?
            JR DSX9

Comment

• krostad
              • Aug 2007
              • 7

Tiger'n, jeg har også Telebee gyroen og BlueBird servoer. Billige greier, men det funker helt fint. Halen slo litt helt til jeg justerte opp headspeed'en (flat 100% throttle kurve), nå er den helt stødig ved kraftige throttle pumpinger. Men jeg må justere trim på halen for hver tur. Jeg er såpass ny at 3d ikke er aktuelt ennå..

Foreløpig bruker jeg to 2s 800mah 10c batterier fra Twister kopteret mitt, og de funker helt fint. Har ikke tatt tiden på flytid, men det skal jeg få gjordt!
              Sendte en mail til ezfly.se men fikk ikke noe svar. Har bestilt deler fra statene.. Det er jo kjempebillig!

Lykke til med 200'en din Tiger'n! Fortell hvordan det går. Jeg er i alle fall superfornøyd.
              Last edited by krostad; 06-12-07, 23:27.

Comment

• Tiger'n
                • Dec 2006
                • 112

Fikk pakke fra Hong kong i dag men det var ikke 200'n, (sendte 2 bestillinger forrige helg), men fikk også mail om at den andre bestillingen var sendt med Fedex med estimert leveringstid 11. desember så da er det ikke så mange dager til.
                JR DSX9

Comment

• krostad
                  • Aug 2007
                  • 7

Tiger'n, har du fått Gaui'en din i lufta?
                  En liten oppdatering fra meg:
                  -Bytta ut telebee gyroen, ble så lei av å bruke trim for å holde halen i ro. Nå er det Logictech.
                  -Den minste krasj bøyer skruene som holder fast bladholderne. Jeg brukte locktite på dem og etter ett litt kraftig møte med en vegg brakk skruen inni hodet. Den var helt umulig å få ut. Til slutt fikk jeg den ut, men har ikke brukt locktite der siden. Litt dum konstruksjon der, altså..
                  -Plastikk linken som går opp til flybar'en ryker lett. Den er ikke en del av ball links pakka man får kjøpt her og der. Det eneste stedet jeg har funnet dem er flying-hobby.com (Hongkong). Var idiot og bestilte to første gangen, skulle jo bestilt en haug av dem (koster jo ingenting..)

Ellers er jeg superfornøyd!! Lærer sykt masse av å mekke på denne. Liksom litt mer håndterlig en trex'en. Fyrer den opp i stua eller i hagen uten å være redd for å ta livet av noen. Og den flyr nesten like stødig som min trex, bare litt mer utsatt for vind.. Og jeg mistenker -9 grader kaldt for å være for kaldt for servoene, noe som førte til en ekkel krasj idag. (pokker!!)
                  Skulle bare ønske noen tok inn deler til denne i Norge!!

Comment

• Tiger'n
                    • Dec 2006
                    • 112

Ja har fått den i lufta, har ikke testet så mye enda men har flydd noen batteri inne og en tur ute. Hadde nok litt mye utslag for den føltes veldig ustabil når jeg prøvefløy ute, men har redusert utslagene en del nå samt noe mer expo så da bør det gå bedre neste gang.

Jeg håper vel egentlig at det ikke blir for mye skruing, det er veldig små deler. Men den kom jo nesten helt ferdig montert så den var rask å få klar. Er ikke helt fortrolig med gyroen enda, og jeg har GY401 liggende så jeg kommer nok til å bytte. Det er jo litt dårlig med plass til en så "stor" gyro, men må vel lage til en liten brakett. Får se til helgen om det blir litt mildere ute, er veldig spent på hvordan den oppfører seg i litt annet enn hovring og rundt omkring flyving.

Legger med et bilde fra en tur i stua i dag samt ved siden av Trex 450'n.
                    Attached Files
                    JR DSX9

Comment

• joar_92
                      • Aug 2007
                      • 183

ser ut som den har en kraftig rammekonstruksjon! arti liten sak! hva har dere måtte betale komplett med frakt og alt??
                      mvh Joar Ulgenes

Diverse som svever oppe i det Blå.

Comment

• krostad
                        • Aug 2007
                        • 7

Koster 320 dollar hos Readyheli:
                        http://www.readyheli.com/203910_Gaui...F_p/203910.htm

Det er med motor og esc. Så er det servo, gyro og mottager. Tror jeg betalte 420 amerikanske penger med servoer og frakt. Er ikke noe billig greier...

Comment

• krostad
                          • Aug 2007
                          • 7

Tiger'n. Jeg har også justert den ned litt. Justerte også ned pitchen til den ikke "bogget", og la inn 30% expo på cyclic.
                          Helt fin da!
                          Tror jeg skal sette ned headspeeden litt når jeg fly inne også. Litt vel hissig til innebruk nå..

Comment

• Tiger'n
                            • Dec 2006
                            • 112

Ja den virker roligere nå, har 50% swash mix, 90% utslag og 40% expo på cyclic.
                            Men får vente til helgen med ny utendørstest, litt for mørkt i gatelyset nå...
                            JR DSX9

Comment

• tomra
                              • Jan 2008
                              • 80

Tiger´n, ettersom denne tråden er over ett halvt år gammel, hva er dine erfaringer med Gaui 200´en i ettertid? Etter hva jeg har skjønt er den lite tilgivende men meget stabil bare den blir "massert" riktig?
                              Thunder Tiger Mini Titan E325
                              Thunder Tiger Mini Titan E325 SE
                              Align T-Rex 500 CF
                              Gaui Hurricane 200 PRO

Comment

Working...