Announcement

Collapse
No announcement yet.

holder til treningsunderstell.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • holder til treningsunderstell.

    Hei!
    var ute og prøvde heliet i dag og landa nok litt for hart så den kvite holderane som helt stengane til understellet knakk
    er det nokon som veit ko eg kan få tak i ny slik holder til understellet på plass?
    og om det går ann å kjøpe det i aleminium eller noko som ikkje knekk så fort.
    Last edited by rc_flygeren; 24-12-07, 22:52.
    Heli: twister medevance bell.
    Thunder tiger mini titan e325

    Radio: Futaba 6EXHP

  • #2
    Hadde samme problem da jeg var nybeynner. Elefun har alle reservedeler til din minititan.
    Siden finnes ikke

    Har et sett med nye stål/aluminium landing understell som er beregnet til helikotere i 450 størrelses klassen, så disse bør passe perfekt. Disse veier lite gran mer(46g på vekta mi med embalsjen) men er gullverdt for de som er i hovre stadiet. Så fort du mestrer hovringen og begynner med akro flyving kan du skifte dem ut igjen.

    Send meg en PM med adresse din så skal du få det sette gratis da jeg ikke har brukt for det lenger.
    http://helicorner.com/product_info.p...1daa5445f8f691
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

    walter@retlaw.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by rc_flygeren View Post
      Hei!
      var ute og prøvde heliet i dag og landa nok litt for hart så den kvite holderane som helt stengane til understellet knakk
      er det nokon som veit ko eg kan få tak i ny slik holder til understellet på plass?
      og om det går ann å kjøpe det i aleminium eller noko som ikkje knekk så fort.
      Heisann!

      Min erfaring (uten og være ekspert på temaet) er at all plast og diverse andre materialer blir litt "sprøere" i kulde. Å fly mini titanen i litt minusgrader og nedover vil antageligvis gjøre plast deler litt mindre mottagelige for krasj. Har selv erfart dette med både heli understell og styo/isopor modeller.
      Bare en generell informasjon ut i fra egen erfaring

      Lykke til videre
      Geir Bjelkarøy

      http://www.phoenix-rc.org

      "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

      Comment


      • #4
        takk for alle svar men eg skreiv kansje litt uklart men det er treningsunderstell eg meinte sjå her
        http://www.smafly.no/Reservedeler/He...last-type.html
        og den kvite holderen som du sett under heliet er knekt (den som holder dei fire stengane på plass)
        så er spørsmålet mitt går det ann å kjøpe ein sån kvit holder som helt pinnane på plass i aleminium eller noko anna som ikkje knekk så fort?
        Attached Files
        Last edited by rc_flygeren; 25-12-07, 08:30.
        Heli: twister medevance bell.
        Thunder tiger mini titan e325

        Radio: Futaba 6EXHP

        Comment


        • #5
          Fant ut ein måte ved å saga ut ein liten tre bit og borre fire høl til pinnane og setta dei på. funka fint men eg bora dei litt for høgt opp slik at Landing Skid ikkje når ned til bakken men blir hengane i lufta slik at det som helt heliet opp er treningsunderstellet.
          går det bra?
          Heli: twister medevance bell.
          Thunder tiger mini titan e325

          Radio: Futaba 6EXHP

          Comment

          Working...
          X