Unconfigured Ad

Collapse

vibrasjon t-rex 600 i idle up

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • orry
    • Nov 2004
    • 18

vibrasjon t-rex 600 i idle up

Hei på dere og god jul

Jeg trenger noen gode løsninger til min t-rex 600.
    Den rister/vibrerer i idle up

I normal modus, så er det ingen vibrasjon, men med en gang jeg tar den opp i idle up så kommer vibrasjonene.
    Jeg har gått igjennom helien flere ganger og målt pitch på padler og blader.
    Det meste skal være i vater.

Har dere noen gode løsninger, på forfor den begynner å riste/vibrere i idle up?
    Vennlig hilsen

Orry
  • retlaw
    • Jan 2007
    • 896

Forsøk å øke eller minke thorttel kurven din lite gran. Kan hende helikopteret resonerer på det turtallet. Eller så kan det skylder bøyd main shaft, feathing shaft eller flybar stang. Hva slags vibrasjon er det, og drifter halen?
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• orry
      • Nov 2004
      • 18

Main shaft, feathing shaft og flybar stang er alle nye. Kan ikke se at halen drifter.
      Vennlig hilsen

Orry

Comment

• Tom Erik
        • Feb 2004
        • 1601

På min T600 var 2 av kulelagrene i bladholderene, samt begge thrustlager dårlig. Sjekk at disse er ok.

Har du plast eller alu-vifte? Feste til vifta er maskinert feil. Det er en liten vinkel der vifta ligger mot feste slik at du får sleng i vifta. På alu-vifte får du ikke dette problemet da den er mye stivere.

Har du balansert det store hoveddrevet?

Nils Olav hadde slark mellom mast og hovedlagre på sin T600. Det vil også føre til vibrasjon.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

Comment

• jab
          • May 2007
          • 407

Siden det jo kun er rotasjons hastighet/pitch som er forskjellen mellom normal og idle-up, så har du sannsynligvis litt høyere rotasjonshastighet i idle-up. Som igjen gjør at små balanse feil gir mer vibrasjoner.
          Last edited by jab; 27-12-07, 18:39.

Comment

• -GAS-
            • Jun 2007
            • 1323

Originally posted by orry
            Hei på dere og god jul

Jeg trenger noen gode løsninger til min t-rex 600.
            Den rister/vibrerer i idle up

I normal modus, så er det ingen vibrasjon, men med en gang jeg tar den opp i idle up så kommer vibrasjonene.
            Jeg har gått igjennom helien flere ganger og målt pitch på padler og blader.
            Det meste skal være i vater.

Har dere noen gode løsninger, på forfor den begynner å riste/vibrere i idle up?
            Hei, jeg vil begynne med å spørre om turtallet du flyr på i idle-up og litt om historien til helien (krash.. og hvilkene deler som er byttet ut)

Har du pro, standard eller elektro utgaven? Ser at dette ligger under elektro, men må spørre for å være sikker
            Christen
            http://jetsofnorway.com/

Comment

Working...