Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
siden jeg ikke har en slik e-logger eller hva det heter, her det noen som har en Kalkkis eller tall på hvor mye headspeed jeg kan forvente med oppsette på Heliet. Detter er bare for å fa en anelse slik at jeg ikke her helt på jordet.
Takker for svar!
Raymond Jakobsen
Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
Mikado Logo 400se,v-bar
Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.
Det er sikkert greit om du skriver litt om hvilket oppsett du har
Du skulle fly på 5s ikke sant?
Du kan ta utgangspunkt i nominell spenning (18,5V på 5s).
Kv på motoren din er..?
Går også ut i fra at du har mod 0.5 drevet (212 tenner)
Pinjongen din vet jeg ikke, ta antall tenner på denne og del på 212.
Svaret du får er utvekslingen.
Ta kv verdien og multipliser med spenningen (18,5V) = turtall på motoren
Multipliser dette svaret med utvekslingen og du får rotorturtallet.
Spenningen vil variere men på starten av flighten ligger den nok på rundt 18-19V.
...eller du kan benytte "kalkisen" Jørgen @ technoflight har laget:
Jeg ville prøvd å treffe 2000-2150rpm de første turene.
Vet ikke om du har flere pinjonger men om du treffer 2200-2300rpm i utregninga og setter en flat kurve på 90% tror jeg ikke du er så langt unna.
Tar forbehold om at hodet mitt fungerer akkurat nå...
God natt
Espen Melby
:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
Hmmm jeg er ikke lagd for akkurat dette. Da blir jo spørsmålet: hvordan kan man vite det?
Er det et regnestykke på det som Espen kom med litt lengre opp her. Eller har kanskje Mikado regnet på dette. ???? Jeg vet ikke.
Raymond Jakobsen
Mikado Logo 400se,v-bar
Skal stille deg en par spm seinere Espen, ser ut som du har greie på det meste ang dette her, så slike som deg er gullverdt for oss ferske. Men unga våkner i morrra uansett. Takk for svar fra dere begge.
Raymond
Raymond Jakobsen
Mikado Logo 400se,v-bar
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment