Unconfigured Ad

Collapse

Forskjellige spørsmål rundt modellheli.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Talker
    • Oct 2004
    • 174

Forskjellige spørsmål rundt modellheli.

Jeg har en utrolig trang til å begynne med helikopter, og har lest endel om emnet. Men er veldi usikker på hvilket heli jeg ville satset på. Virker som at Trex 450 er det mest vanlige? Vurder selvfølgelig også MiniTitan.
    Finnes det flere versjoner av MiniTitan? Har egentlig litt lyst på en 450se v2, men trenger jeg alle oppgraderingene? Vil modellen tåle mere? Yte bedre?
    Og hvor mye må man bygge på hvilke heli? Ser ut som se v2 er ARF :P ELSKER å bygge slike ting, så dette har jeg ikke noe imot. Sålenge det ikke er for vanskelig å sette det opp. Hva sier folket?
    varta
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

Ta et forumsøk, det er vel minst 2 tråder som omhandler dette akkurat nå.....du finner sikkert 100 tråder om temaet, der konklusjonen som oftest er den samme.
    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Mademan
      • Apr 2007
      • 1086

Var på samme sted for ett år siden
      Gikk for en V2. har aldri angret! Den var en drøm å sette opp, fløy som en drøm, og en krash i ny og ne

Men den fløy like fint etter ver gjenoppbygging. Jeg ville anbefalt å bygeeg det selv ja, halve moroa det, så vet du hva du flyr med og! Det er ikke vansklig å sette opp men bør gjøres grundig. Husk locktite og lynlim det der er anbefalt!

Jeg anbefaler DX7, HS65MG , GY401 + S9257 og noen batteri pakker..så har du et utrolig bra helikopter som fly som en drøm!
      Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• ehaga
        • Feb 2005
        • 1173

Originally posted by Talker
        Jeg har en utrolig trang til å begynne med helikopter, og har lest endel om emnet. Men er veldi usikker på hvilket heli jeg ville satset på. Virker som at Trex 450 er det mest vanlige? Vurder selvfølgelig også MiniTitan.
        Finnes det flere versjoner av MiniTitan? Har egentlig litt lyst på en 450se v2, men trenger jeg alle oppgraderingene? Vil modellen tåle mere? Yte bedre?
        Og hvor mye må man bygge på hvilke heli? Ser ut som se v2 er ARF :P ELSKER å bygge slike ting, så dette har jeg ikke noe imot. Sålenge det ikke er for vanskelig å sette det opp. Hva sier folket?
        V2 er kjempe fin. Denne er ferdig oppgradert fra Align, mao. det er ikke mer metall å sette på den.

Etter hva jeg forstår så er du nybegynner. Det som kan være lurt er å bytte beltet til noe som er mer holdbart. Jeg har brukt noen neopren belter som jeg har kjøpt i USA, men det finnes sikkert andre også. I tillegg kan du oppgradere landingsunderstellet. Align sitt understell knekker dersom du lander litt hardt.

I tillegg til dette har jeg byttet ut regulator og motor. Som nybegynner trenger du ikke tenke på dette enda. Du vil oppleve at den har mer en nok power allerede.

En V2 er ikke vanskelig å bygge. En kar på Helifreak (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=11373) har laget videoer som tar deg igjennom steg for steg. Det som kanskje er det vanskeligste er å sette den opp med riktig utslag. Her kan det være greit å få noen med erfaring til å se over kjerra.

Lykke til.
        - Erik -

------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• TRAVEn
          • May 2007
          • 115

Originally posted by Mademan
          HS65MG , GY401 + S9257 og noen batteri pakker..så har du et utrolig bra helikopter som fly som en drøm!
          Enig! ikke spar på servoer og gyro.. Om det er dårlig peng i lommeboka så vent heller noen mnd..
          - T-rex 450SE V2
          Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
          - Twister Medevac
          - Big Lama

Comment

• jakobsen
            • Jul 2007
            • 369

Eller kjøp noe som er større en en 450 størrelse og lær på noe som er mye mer stabilt, Jeg har prøvd the hard way, og ble utrolig overrsket over forskjellen mellom 450 og eks en 30 size maskin.
            Raymond Jakobsen
            Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
            Mikado Logo 400se,v-bar
            Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.

Only electric!!

http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

Comment

• Talker
              • Oct 2004
              • 174

Originally posted by TRAVEn
              Enig! ikke spar på servoer og gyro.. Om det er dårlig peng i lommeboka så vent heller noen mnd..
              Har den samme innstillingen selv!

Originally posted by jakobsen
              Eller kjøp noe som er større en en 450 størrelse og lær på noe som er mye mer stabilt, Jeg har prøvd the hard way, og ble utrolig overrsket over forskjellen mellom 450 og eks en 30 size maskin.
              Er klar over at 30/50 size er som natt og dag, men da er det vel helst nitro? Jeg er nokså sikker på at jeg ender opp med en Raptor 50 etterhvert, men har lyst å begynne med 400 size. Litt greit å kunne flyge inne også. Så får jeg heller trene litt ekstra på sim-en. Alt blir vel etterhvert..

Hvor mye må jeg bygge på en se v2? Er den ikke satt sammen i grunnkomponenter som hale, hode ramme og så setter man deisse sammen selv? Eller er det bare småbiter? Jeg selv liker småbiter
              varta

Comment

• jakobsen
                • Jul 2007
                • 369

Originally posted by Talker
                Har den samme innstillingen selv!

Er klar over at 30/50 size er som natt og dag, men da er det vel helst nitro? Jeg er nokså sikker på at jeg ender opp med en Raptor 50 etterhvert, men har lyst å begynne med 400 size. Litt greit å kunne flyge inne også. Så får jeg heller trene litt ekstra på sim-en. Alt blir vel etterhvert..

Hvor mye må jeg bygge på en se v2? Er den ikke satt sammen i grunnkomponenter som hale, hode ramme og så setter man deisse sammen selv? Eller er det bare småbiter? Jeg selv liker småbiter
                Nei i dag får du store elektriske helier, Trex 500, 600. Logo 500,600.
                Har ikke hatt trex 450 v2, men den en kompis bygde måtte han bygge alt fra grunnen, men det er ikke noe negativt, for da kjenner du helikopteret ditt bedre enn om du kjøper et ferdig bygd, og du skjønner fortere hvordan ting virker.
                Og ikke minst bygging er gøy.
                Raymond Jakobsen
                Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
                Mikado Logo 400se,v-bar
                Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.

Only electric!!

http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

Comment

• roadrune
                  • Jul 2007
                  • 2292

se v2 kommer 80% ferdigbygd, hode og hale er montert.
                  Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Talker
                    • Oct 2004
                    • 174

Ikke mulig å få den i deler altså? Noen bilder/filmer av byggingen av en se v2? Lurer på hvor mye bygging det faktisk er. Elsker å bygge, men det blir kanskje litt feil å velge kopter utifra dette?
                    varta

Comment

• Mademan
                      • Apr 2007
                      • 1086

neida, Jeg valget utifra dte jeg og!
                      + Align er 100% kvalitet! og du får bygge nok senere når det går i bakken!

Comment

• Talker
                        • Oct 2004
                        • 174

neida, Jeg valget utifra dte jeg og!
                        Hvilket du valgte da?
                        varta

Comment

• Ferry
                          • Feb 2007
                          • 456

Originally posted by roadrune
                          se v2 kommer 80% ferdigbygd, hode og hale er montert.
                          Det er mulig "80% ferdigbygd" er riktig, men det føles veldig som et byggesett. Det er riktig at hode og hale er ferdigbygd. Men om du liker å bygge, så blir du ikke skuffa over 450SE V2. Masse skruing før du kan fly. Jeg har akkurat satt sammen en selv, og det var bare stas. God passform på delene, og bra manual. Og masse hjelp å få her, hvis det trengs. Jeg valgte de "trygge" komponentene som anbefalt før i denne tråden. HS65MG, GY401 og S9257.
                          Hadde første prøvetur i går, og det gikk over all forventning. I forhold til min Zoom 425, så var dette minst et par hakk mer stabilt. Skulle også bare mangle, til den prisen... Gyroen holdt halen helt stabilt fra første stund. Trengte kun noen knepp trim forover/sideveis, og tracking av blader, så stod det nesten stille i lufta av seg selv.

Comment

• ehaga
                            • Feb 2005
                            • 1173

...
                            Align har bedre kvalitet enn sine konkurrenter i 450-markedet. Men når man sammenligner med merker som JR, Hirobo, X-Cell osv. vil du se at det finnes et STORT forbedringspotensialet.
                            - Erik -

------------------------------------------
                            Logo 600SX + 6003D
                            Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Mademan
                              • Apr 2007
                              • 1086

Originally posted by ehaga
                              Align har bedre kvalitet enn sine konkurrenter i 450-markedet. Men når man sammenligner med merker som JR, Hirobo, X-Cell osv. vil du se at det finnes et STORT forbedringspotensialet.
                              Alle har sine løsninger som noen liker og ikke liker, men har sett masse på alle helikoptre som kan bli bedre

jeg valgte 450 V2...og har aldri angret! masse god hjelp å få blant annet her og på elefun!

Comment

Working...