Unconfigured Ad

Collapse

Turtall, pitch og turtall stabilitet

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • retlaw
    • Jan 2007
    • 896

    #1

    Turtall, pitch og turtall stabilitet

    Vi har to like elektriske helikoptere med likt hardware, men med forskjelige oppsett. Begge disse har like pitch akselerasjon ved pitch-pumping. Helikopter nr.1 har høyere turtall men mindre pitch enn helikopter nr.2. Helikopter nr.2 har mindre turtall men litt høyre pitch/bladvinkel.
    Hvilken av disse helikopterne er mest stabilt på turtallet?
    Blir cyclic reakasjonene/hastigheten likt på disse?

    Hva med nitro helikoptrene?
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

    walter@retlaw.no
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

    #2
    Har dere giret de forskjellig? Hvis ikke vil den som kjører i det mest optimale turtallsområdet for motoren ha mest stabilt turtall. Den som går på høyest turtall vil holde best så lenge den ikke er for nært 100% throttle og ikke er overbelastet.

    Det er et ganske åpent spørsmål fordi det er mange ting som avgjør.

    Comment

    • retlaw
      • Jan 2007
      • 896

      #3
      Originally posted by tahustvedt
      Har dere giret de forskjellig?

      Det er et ganske åpent spørsmål fordi det er mange ting som avgjør
      Vi kan si at en av disse teoretiske helikoptrene er giret ned og at motoren kjører i samme turtall.
      Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

      walter@retlaw.no

      Comment

      • tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

        #4
        Originally posted by retlaw
        Vi kan si at en av disse teoretiske helikoptrene er giret ned og at motoren kjører i samme turtall.
        Helikopteret med lavest rotorturtall sløser minst energi og vil sansynligvis holde turtallet mest konstant.

        Comment

        Working...