Unconfigured Ad

Collapse

Ett par spm.ang. montering av T-rex 450

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Extra 300s
    • Mar 2004
    • 274

Ett par spm.ang. montering av T-rex 450

Hvilken plassering av batteri/mottager anbefales? Ser det er flere alternativer i byggebeskrivelsen.

Hvor faste skal bladene på halerotoren være? Skrur jeg skruene helt fast sitter bladene ganske hardt, nesten så hardt at jeg tviler på at de blir slynget ut som de skal. Har målt lengden på skruene og de skal være rett i følge monteringsbeskrivelsen.
    Align T-Rex 450
    Fizza elektrofly
    JR 9xII
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

jeg hadde batteri på den skrå. Mottager helt bak, og ESC foran. Fungerte ypperlig.. Høyt tyngepunkt for 3d flyving, men samtidig vedig stabilt for vanerlig hover. Ikkeno feil fra heliets side med min DX7. Kun pilot feil som styrtet det da

Bladene skal vere ca så hardt skrudd at de ikke detter sammen hvis du holder heliet sidelengs. ska du fly hard 3D foretrekker mange at de er litt hardere skrudd på.
    Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• Psyko-lefse
      • Feb 2004
      • 1438

Halebladene skal være ganske løse, såpass løs at de detter ned av seg selv når helikopteret står iro.
      Morten Smøraas

Comment

• Extra 300s
        • Mar 2004
        • 274

Skal jeg bare løsne skruene til bladene blir løse nok da eller??

Vil det gå bra med batteriet nede foran og mottager på skrå over batteriet?? Har kjøpt et påbegynt heli som er nesten ferdig montert der alt er lagt opp med batteriet nederst. Dette er mitt første helikopter så noe 3D er ikke aktuelt på noen år.

Og hva med skruene til hovedrotor bladene, hvor hardt skal de strammes? Hvis jeg strammer de slik at bladene kan rotere passe løst er ikke gjengepartiet i kontakt med nylonlåsingen på mutteren, er dette riktig da?
        Last edited by Extra 300s; 19-02-08, 17:50.
        Align T-Rex 450
        Fizza elektrofly
        JR 9xII

Comment

• Mademan
          • Apr 2007
          • 1086

Det hørtes ok ut ja. Bare de ikke er altfor løse, det er det viktigste.

Har du batteriet der vil heliet bli mer stabilt og egne seg godt for en nybegynner
          Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

Working...