Unconfigured Ad

Collapse

Flytid!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakobsen
    • Jul 2007
    • 369

Flytid!

God dag!

Regner med at de fleste har fått med seg at det blåser bra om dagen. Jeg hadde en litt artig opplevelse her i dag.
    Jeg trosset vinden og skulle prøve Logoen i vind, koste hva det koste vil. Det viste seg at logoen var fin i kraftig vind. Nesten som en 450 i lite vind, den vibererte og kastet på seg, den fulgte vinden oppover og nedover. Turen gikk bra den, heldigvis. M
    Men det som var litt gøy var at med et FP 3700mah 5s batteri fly jeg nesten 11 minutter. Etter turen så fylte jeg opp ca 2500mha og volten på cellene var 3,7.
    Så det var igrunn gøy å ri på vinden idag!
    ER det noen andre som har opplevd det samme. Må legge til at jeg fly med veldig lite turtall og det var ikke noe kromspring jeg drev med, hadde nesen mot vinden hele tiden. Det blåste så kraftig en stund, at jeg lurte på om jeg i det hele tatt skulle klare å lande.
    Raymond Jakobsen
    Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
    Mikado Logo 400se,v-bar
    Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.

Only electric!!

http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

Har lest om dette på helifreak..da ble det DEN KRANGLEN om det er fordel eller ulempe med vind. Men var jo verfall fordell her da!

Flyr du mot vinden eller blåser den på siden av heliet når du flyr?
    Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• jakobsen
      • Jul 2007
      • 369

Jeg flyr mot vinden, synes at det passer meg best. Da river ikke vinden så mye i helikoptert heller. I vindkasta så vibererte hele heliet, så jeg tror at man har best kontroll med nesa mot vinden.
      Om det er noen fordeler med vind? Nei det må kun være for å få mest mulig flytid og trenning i litt anneledes forhold. Kan ikke på rope meg at jeg gjør så mye stunt i kraftig vind!
      Last edited by jakobsen; 24-02-08, 04:00.
      Raymond Jakobsen
      Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

• esmel
        • Dec 2004
        • 2830

Når flyr fremover får du en liten gevinst i form av økt løft. Det samme skjer om du hovrer i motvind (du flyr jo i praksis fremover). Hvis jeg forstår deg rett ang. vibrasjon så kan det hende du i utgangspunktet ligger helt i nærheten av resonansområdet og at dette slår til når bladene møter litt ekstra motstand og turtallet synker litt, men det er bare spekulasjon fra min side.

Du må ha hatt norges lengeste Logo-flight så langt - gratulerer hehe
        Kanskje jeg skulle fly med 6s2p7400mah og prøve å slå deg Synd at de pakkene mine ikke oppfører seg likt, i så fall skulle jeg nok utfordret deg hehe

Tenkte å sette på en litt liten pinjong jeg også for å få litt ekstra flytid til koseflyging... får se hva uka bringer med seg av fritid.
        Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• jakobsen
          • Jul 2007
          • 369

Takk takk, ligger 2 5s 5000mah på Posten og venter på meg. hadde tenkt jeg skulle prøve disse i 2p så får vi se om det henger lengre i luften.
          Den vibrasjonen jeg snakker om er muligens feil å kalle vibrasjon, det blåste så hart i kastene at helikoptret gikk og små ristet. Når kastet var borte var ristinga borte.
          MEn det er litt gøy å ha en så stor elektro fugl over 10 min i lufta.

Her ser det ut som jeg kan klare 20 minuter i dag, river som bare det i Huset. He he.
          Raymond Jakobsen
          Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

• esmel
            • Dec 2004
            • 2830

Lykke til!
            På Raufoss er det bare så vidt tretoppene beveger seg
            Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• jakobsen
              • Jul 2007
              • 369

som sagt så blåste det mye her i dag også, så jeg prøvde på en long flight til, den ble på 13 min og 10 sekunder, v på cellene var på 3,65. Men nå tør jeg ikke å strekke den lenger.
              Raymond Jakobsen
              Mikado Logo 400se,v-bar

Only electric!!

Comment

Working...