Unconfigured Ad

Collapse

Slitedeler til E-Sky Lama v4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BiZARRE
    • Feb 2008
    • 29

Slitedeler til E-Sky Lama v4

Hei.
    Er ny innenfor hobbyen og har nettopp fått tak i ett E-Sky Lama v4 som havner i posten imorgen. Tenkte jeg skulle bestille sterkere rotorblader fra Elefun, siden jeg er ganske sikker på at de orginale kommer til å ryke fort.

Men siden jeg først skal bestille, så burde jeg jo kjøpe noe mer enn bare rotorblader.
    Noen tips til slitedeler som jeg bør bestille i samme slengen?
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

Grattis med kjempe morro heli
    På min blade CX var det bare blader og canopy som gikk
    Kanksje hovedakslingen i ny og ne.
    Last edited by Mademan; 26-02-08, 21:50.
    Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• BiZARRE
      • Feb 2008
      • 29

Takk takk. Noen nybegynner tips? Kun flydd billig 2ch heli før. Aldri fly.

Comment

• Mademan
        • Apr 2007
        • 1086

hvis du bruker litt tid på å sette swash plata helt rett her og servo armene på 90 grader ved halv stikke. (KOBLE UT MOTOR / THROTTEL HOLD!!! ikke glem den!)

Da vil det nesten gå rett opp, så kan du øve..Bare ver forsiktig, det gjør ganske vondt å få i benet

Husk å sette si "4"min flytid (en fast flytid)...ikke fly til du merker at det blir mindre krefter, da sliter du på batteriet og blir det dyrt

Er du ny så se ossen ting sitter, høyden på swash plata osv..Kanskje ta bilder hvis noe skulle ryke så vet du ossen det så ut når det fløy..hjalp her vertfall når jeg var usikker
        Last edited by Mademan; 26-02-08, 22:17. Reason: Skriveleif som vanerlig :)

Comment

• BiZARRE
          • Feb 2008
          • 29

Hva mente du med "sette swash plata helt rett her og servo armene på 90 grader ved halv stikke. (KOBLE UT MOTOR / THROTTEL HOLD!!! ikke glem den!)" ?

Kan du forklare det litt nærmere? Er som sagt helt fersk innen hobbyen.

Comment

• Mademan
            • Apr 2007
            • 1086

Den er grei, bra du sier ifra...vi som har holdt på tar mye for gitt, beklager det!

Du kobler ut motoren ut av 4i1 enheten (den røde store), setter i batterier, og gir 50% gass. Så ser du at armene på ver servo som styrer swash platen(de som har linker opp til den runde) er helt Vanrett/horisontale. Det viktigste i starten er nok at swash plata er helt rett.

Hvis den tipper til venstre gjør du den vestre armen litt lengre eller den høyre litt kortere.
            Husk å se fra alle sider..kan se rett ut forfra men kan vere sideskeiv for eksempel

Comment

• BiZARRE
              • Feb 2008
              • 29

Okay. Takk for forklaringen!

Men du mener alså at jeg ikke burde fly mer enn 4min av gangen for å ødelegge batteriet? Har heldigvis 2 batteri =)

Comment

• Mathias-hydro
                • Mar 2007
                • 180

Denne MÅ du ha ! de vanelige er i plast og de ryker hele tiden
                Lama V3
                Hydrofoam
                Hjemmelagd deltavinge

The fuel mix you have to use is always the most expensive

Comment

• Mademan
                  • Apr 2007
                  • 1086

Originally posted by BiZARRE
                  Okay. Takk for forklaringen!

Men du mener alså at jeg ikke burde fly mer enn 4min av gangen for å ødelegge batteriet? Har heldigvis 2 batteri =)
                  stemmer, du kan godt fly 5 min ettervert...men 5-6 første turene 4 min så er du sikker

Comment

• BiZARRE
                    • Feb 2008
                    • 29

Originally posted by Mathias-hydro
                    http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000
                    Denne MÅ du ha ! de vanelige er i plast og de ryker hele tiden
                    Bestilte heldigvis en sånn. Pleier de i aluminium å ryke ofte?

Comment

• Mathias-hydro
                      • Mar 2007
                      • 180

nei , de i aluminium ryker svært sjelden tror jeg ! Min har aldri blitt ødelagt : )
                      Lama V3
                      Hydrofoam
                      Hjemmelagd deltavinge

The fuel mix you have to use is always the most expensive

Comment

• BiZARRE
                        • Feb 2008
                        • 29

Kanskje litt off-topic, men finnes det noen tråder her inne som forklarer alt basics innen rc helikopter og fly? Alt fra deler og til flytips? Har blant annet ett seilfly liggende som jeg aldri har fått testet, men har lyst til å teste til sommeren.

Comment

• Mademan
                          • Apr 2007
                          • 1086

Originally posted by BiZARRE
                          Kanskje litt off-topic, men finnes det noen tråder her inne som forklarer alt basics innen rc helikopter og fly? Alt fra deler og til flytips? Har blant annet ett seilfly liggende som jeg aldri har fått testet, men har lyst til å teste til sommeren.
                          ta en kikk på www.helifreak.com
                          masse nyttige tips og videoer
                          finless bob heli tech room

Comment

Working...