Unconfigured Ad

Collapse

Blade 400 vs T-Rex 450/Mini Titan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

Blade 400 vs T-Rex 450/Mini Titan

Jeg har lenge vurdert å kjøpe et T-Rex 450 eller Mini Titan. Nå ser jeg at Blade 400 3D får bra kritikk og gir mye føggel for pengene.

Jeg har ikke ambisjoner om å drive ekstrem 3D-flyging, men har mere sansen for "realistisk" flyging. Jeg har fløyet en del kontraroterende, men nå har jeg lyst på noe større.

1) Tror dere at det vil være overkill for meg å kjøpe et T-Rex til dobbel pris++? Jeg antar at f.eks. http://tinyurl.com/2436l3 er langt råere, men vil jeg merke noe forskjell med mindre jeg har store 3D-ambisjoner?

2) Jeg hadde egentlig tenkt på en Spectrum DX7-radio (hvis jeg hadde kjøpt T-Rex), siden den har fått bra omtale. Det følger en Spectrum DX6i med Blade-pakka. Hva kan man bruke den ekstra kanalen til på en 7-kanals radio til? Montere lys?

3) Det hadde vært moro å kunne løfte et lite kamera av typen http://www.actioncam.co.za/product1.html . Tror dere at Blade 400 vil klare det? Vil evt den overnevnte T-Rex-pakken klare det bedre?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

Hei hei!
    Det er bra helikoptre begge 2/alle 3

Jeg har selv hatt T-rex og må si det flyr som en drøm! Krash etter krash etter krash. Veldig lett å få hjelp og deler. Det er jo også litt større en Blade 400 som gjør det litt lettere å fly (mere stabilt) og lettere å se. Noe som er vansklig med blade 400 ute syntes jeg. Det er nok litt mere et gymsal heli.

Med en DX7 kan du f. eks ha lys / kamera på den siste kanalen ja. Og den er veldig lett å sette opp, selv for en nybegynner.

Jeg hadde gått for en T-rex. Ikke at blade 400 er dårlig, men etter de erfaringene jeg har med ALIGN sine produkter (450, 500, 600N, kun bygd 600N) så må jeg si de er toppers! Lett å sette sammen, flott passform og flyr toppers som sakt etter ver krash!
    Last edited by Mademan; 29-02-08, 09:59.
    Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• jotto
      • Jul 2007
      • 3060

Originally posted by Mademan
      Hei hei!
      Det er bra helikoptre begge 2/alle 3
      Det er jo også litt større en Blade 400 som gjør det litt lettere å fly (mere stabilt) og lettere å se. Noe som er vansklig med blade 400 ute syntes jeg.
      Akkurat det er jo et viktig argument for min del. Jeg er litt lei av at det må være helt vindstille. MItt kontraroterende leketøy fyker jo avgårde for det minste vindpust - og det er mye av motivasjonen for å gå til en større modell. Jeg trodde T-Rex og Blade var like store.

Takk for input!

Comment

• Mademan
        • Apr 2007
        • 1086

Originally posted by joto
        Akkurat det er jo et viktig argument for min del. Jeg er litt lei av at det må være helt vindstille. MItt kontraroterende leketøy fyker jo avgårde for det minste vindpust - og det er mye av motivasjonen for å gå til en større modell. Jeg trodde T-Rex og Blade var like store.

Takk for input!
        Alltid hyggeli å hjelpe
        Du kommer aldri til å ange hvis du kjøper en T-rex! Aldri noen klager.

Lykke til!

Comment

• jotto
          • Jul 2007
          • 3060

Hmm.. jeg ser at lengden er den samme, og det er bare 10g som skiller RTF-vekt fra Blade 400 og T-Rex 450 S. Det ser derimot ut til at T-Rex450 SE V2 (som du har i profilen din) er over 100g tyngre. Det er vel pga alu-deler?

Comment

• Mademan
            • Apr 2007
            • 1086

Jepp. Og jeg tror halebommen er litt lengre, og litt tyngre motor. Har du tatt RTF vet med batteri eller uten?

Comment

• jotto
              • Jul 2007
              • 3060

Originally posted by Mademan
              Jepp. Og jeg tror halebommen er litt lengre, og litt tyngre motor. Har du tatt RTF vet med batteri eller uten?
              Det er "flying weight", så jeg antar at det er med batteri.

Spørsmålet er da hvorvidt en T-Rex 450 S er mere stabil enn en Blade 400 siden de er like store og veier det samme...

Comment

• Hanzo
                • Nov 2005
                • 845

Trexen er et betydelig bedre helikopter på alle viss, det er nok også mer stabilt og letter å fly en Blade400. Videre er det ikke noe du vokser ifra etter 6 måneder. Jeg hadde ikke vært i tvil om hva jeg hadde gått for.

Comment

• Mademan
                  • Apr 2007
                  • 1086

Har dessverre ikke prøvd 400 jeg, men tror nok uansett hva du velger får du et supert heli!

Hvis du går for for 400 så husk at RTF ikke er 100% RTF. Du må justere litt linker osv, men det kommer vi tilbake til hvis du går for det

Comment

• sverre_sving
                    • Jan 2008
                    • 50

T-rex 450 var mitt første (ordentlige) heli, har aldri angret på det kjøpet. Var helt grønn da jeg kjøpte det, men det finnes så mye info og kunnskaper blant menneskene her på forumet og bl.a på helifreaks.com (Finless Bob), at det var et kjempe heli å lære seg å sette opp og skru på. Så på pakken din at den hadde waypoint servoer, det er de samme servoene jeg kjøpte til min pakke. Synes ikke de var noe særlig så jeg byttet de til Hitec HS-65MG, noe som gjorde heli'et mye mer stabilt og enklere å fly! Et annet stort pluss er tilgangen på deler, da garantien desverre ikke dekker at bakken kommer alt for fort mot heli'et
                    Lykke til med valget, uansett er det vanvittig moro!
                    T-Rex 250, en rå liten veps
                    T-Rex 450SE, 3xHS65MG, S9650, GY401
                    T-Rex 500CF, 3xHS82MG, S9757, GY401
                    T-Rex 600CF, 3xS9255, BLS251, GY611
                    X-Cell skalaprosjekt

Futaba 7C FASST

+endel annet moro småheli greier=)

Comment

• bjeff
                      • Jul 2007
                      • 2010

Blade 400 kommer etter sigende snart også i en versjon uten sender/mottaker.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

Comment

• jan Kenneth
                        • Feb 2008
                        • 163

Tror ikke du kommer til å anger uansett hvilke av disse du kommer til å kjøpe. Er en stor pluss på 400 som jeg vet om, og det er prisen på delene til den.. sånn som halebommer og hvedaksling koster jo under 50kr for to...
                        Jeg tok min ut av esken og fløy den, men er sikkert lurt å vite litt om justering å sånn først.
                        Raptor 50
                        TT Redline
                        Spektrum AR7100R

T-Rex 500 CF
                        Futaba 611/ BLS251

Comment

• jotto
                          • Jul 2007
                          • 3060

Takk for input, alle sammen. Jeg er ikke i tvil om at T-Rex 450S med greit utstyr er et bedre helikopter enn Blade 400 til under halve prisen. Spørsmålet er hva som er "bedre" for piloten. Er det "bedre" for en som meg som har tenkt å kosefly? Jeg vil anta at det er viktigere med stabilitet enn ekstreme 3D-egenskaper.

Comment

• Mademan
                            • Apr 2007
                            • 1086

Kjøper du T-rex og vil ha den mere stabil kan du oppgradere. Kjøper du blade 400 er det ikke mange oppgradering som kan gjøre det mere stabilt. eventuelt kun lengre blader.

Og du kommer nok til å ville opp ned etter en stund...Det er naturens gang!

Comment

• Hanzo
                              • Nov 2005
                              • 845

Progresjonen går langt kjappere en du tror, jeg tenkte det samme. Det vil ta mange år før jeg vokser ifra sånn og sånn... Men det var det altså ikke. Dersom du blir bitt av basillen har du vokst fra den Blade maskinen før sommeren er over. Buy cheap, buy twice er det noe som heter, og det stemmer jaggu bra for RC. ALT jeg kjøpte i første omgang har blitt byttet ut i bedre utstyr. Helikoptere, lader, sender, radio, servoer, gyro. Dersom du kjøper en Trex fra f.eks Readyheli kan du selge den brukt for omtrent det samme dersom du går lei også.

Comment

Working...