Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Finnes det noen "større" utgaver av helikoptre i lama klassen. Min lama v4 er håpløs å fly ute bare det så vidt er noe vind. Inne er det litt for stort synes jeg. Jeg er ikke rede til å gå over på trex osv enda. Så hadde det bare funnet et coaxial kopter som tåler litt vind.
For innebruk har jeg tenkt å kjøpe et walkerea 5G6. Er det noen som har erfaringer med disse?
Det er et ok heli det. Snakket med en annen som nettop hadde kjøpt det, det er vist litt dårlig innstilt ut av esken, men flyr bra!
Du bør kjøpe en SIM og trene på den til du føler deg klar for en Rex. Det er inimellom den og kan bli litt liten i vinden. Men mye bedre en co-ax heliene da
Arttech EagleEye er endel større enn lama, og er visstnok ment for utendørsbruk. De har den på bla www.mikronor.no .
Lamaen er absolutt ikke for stor innendørs (såsant du ikke bor i et énmanns-telt), den trenger bare skikkelig justering.
Arttech EagleEye er endel større enn lama, og er visstnok ment for utendørsbruk. De har den på bla www.mikronor.no .
Lamaen er absolutt ikke for stor innendørs (såsant du ikke bor i et énmanns-telt), den trenger bare skikkelig justering.
Den veier bare 100G mer en lamaen. Da er vel en "Twister Skylift RTF" bedre? Tyngre og lengre.
Aldri testet den jeg da. Men du vil aldri få så mye å kjempe mot vinden med på co-axis helier.
Hakke peiling, eneste jeg vet er at bladene på min Blade cx2 knekker i vind. For min egen del venter jeg på en Blade 400, det blir min overgang fra cx2 og en frustrerende ustabil Honey Bee CP2 (som jeg tilslutt hvertfall har fått til å oppføre seg noenlunde anstendig). Har funnet ut at det er best å ta kun et par steg av gangen, for min del.
Twister sin medivak (no slikt) fungerer mye bedre en lama v4, jaffal dem to jeg har flydd.
Roy Harald Amundsen
Alias skjefen
u-can-do 3d Giant med FTL45
Reactor 3d med 55AX
hobbico twin star med 2X GMS40
Extra funtiger med 46 AX
Flip 25 med 25 FX
katana v2 70 med 70T
telemaster med 61.
Kunne virkelig tenkt meg en innendørs oppgradering ifra Lama V3 selv. Det flyr fint og er gøy men etter endel bruk og mekking på min Mini Titan kommer lysten på noe som er bittelite større og ikke minst bedre mekanisk. Føler nesten att jeg bruker halve flytiden på å justere rudder korrigeringen.
Er det noen som har erfaring med Gaui 100/200 som innendørs heli? Snakker mest om hovring/orientering trening.
Thunder Tiger Mini Titan E325
Thunder Tiger Mini Titan E325 SE
Align T-Rex 500 CF
Gaui Hurricane 200 PRO
Hakke peiling, eneste jeg vet er at bladene på min Blade cx2 knekker i vind. For min egen del venter jeg på en Blade 400, det blir min overgang fra cx2 og en frustrerende ustabil Honey Bee CP2 (som jeg tilslutt hvertfall har fått til å oppføre seg noenlunde anstendig). Har funnet ut at det er best å ta kun et par steg av gangen, for min del.
Grattis
Blade 400 er tøft heli! Greier du å fly CP2 greier du fint å fly den
Har en cx2 som jeg fløy mye med før jeg kjøpte en Blade400. om du kjøper justerbar flybar og lengere akslinger (som gir større avstand mellom rotorene) kan man bruke det en del i vind. Sjek på www.bladecx2.com
Grattis
Blade 400 er tøft heli! Greier du å fly CP2 greier du fint å fly den
Nå, vi får jo se hvordan det går. Absurd billig RTF på espritmodels.com. Trengte uansett ny sender etter at dx6´n min ble skadet. (Man kan få den uten radio også).
Vil ikke akkurat si at jeg "kan" fly CP2, men klarer hvertfall å få det opp i lufta og fly litt rundt uten kostnader. Hovedpoenget er vel at jeg klarer å hovre det RELATIVT greit, selv på kjøkkenet. Vil tro at det er enklere å fly Blade 400?
Nå, vi får jo se hvordan det går. Absurd billig RTF på espritmodels.com. Trengte uansett ny sender etter at dx6Žn min ble skadet. (Man kan få den uten radio også).
Vil ikke akkurat si at jeg "kan" fly CP2, men klarer hvertfall å få det opp i lufta og fly litt rundt uten kostnader. Hovedpoenget er vel at jeg klarer å hovre det RELATIVT greit, selv på kjøkkenet. Vil tro at det er enklere å fly Blade 400?
hehe. Lengre en jeg noengang kom med den!
Blade 400 er nok mye lettere ja. Slipper det hale motor tullet og det er tyngre (mere stabilt)
Finnes det noen "større" utgaver av helikoptre i lama klassen. Min lama v4 er håpløs å fly ute bare det så vidt er noe vind. Inne er det litt for stort synes jeg. Jeg er ikke rede til å gå over på trex osv enda. Så hadde det bare funnet et coaxial kopter som tåler litt vind.
For innebruk har jeg tenkt å kjøpe et walkerea 5G6. Er det noen som har erfaringer med disse?
Jeg har ikke noen erfaring med Walkera 5G6, men har et Walkera 68B, og vil etter de erfaringene derfra fraråde Walkera. Veldig mye slark i alle linker og overføringer, dumme og lite fleksible løsninger på plasseringer av servoer og annet utstyr. Men kan jo være at den du har sett på er et mye bedre heli
Tusen takk for alle svar så langt. Jeg har nå test flydd walkera 5g6 med 2,4 ghz med aluoppdateringer. (alt i et kit) Kostet ca det samme som lama.
Men, en drøm å fly. Dønn stabilt rett fra esken. Størelsen er i pico z klasse. Altså meget lite, så det er en drøm å fly inne. Synes det kvalitetsmessig virker veldig bra også. Har i allefall overlevd to heftige krasj og et angrep fra en kattepus uten skader. Jeg fant denne linken på youtube av en norsk kar som virkelig kunne fly det også. http://www.youtube.com/watch?v=FoQ1wlEdLLY
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment