Unconfigured Ad

Collapse

Spartan DS760 på Trex 450

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Spartan DS760 på Trex 450

Kjøpte meg for en stund siden en slik gyro (mer på inpuls). Egentlig var tanke å sette den på en ny V2 som jeg skal bygge - men her en kveld byttet jeg ut en Logitec 2100 gyro med Spartan. I går kveld fikk jeg anledning til å teste gyroen i en "alt for trang" gymsal. Jeg må si jeg ble imponert.

Gyroen er ekstremt enkel å sette opp. Noen få ting man behøver å tenke på.

1. Velg riktig hastighet i forhold til servo, før du kobler til servoen (egentlig to valg).
    2. Sett servoarmen til 90 grader og da skal du ha 8 grader pitch på halebladene.
    3. Deretter angir du retningen
    4. Juster endepunktene.

Gyroen holdt halen "dønn". Fikk selvfølgelig ikke testet "all verden" på grunn av str. på hallen. Men det virker utrolig bra.

Kan vel i grunne legge til at jeg har i tillegg modifisert halen (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=41309).

Gøy med ting som fungerer med en gang.
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ
  • Mathias
    • Feb 2007
    • 1122

Høres veldig bra ut.

Har en slik stående i Logo'en, - får desverre ikke prøvd den på en stund, da jeg venter på blader og min DX7 som er på reparasjon.

Er jo ikke tilfeldig at Alan Szabo jr. har valgt Spartan som sin gyro-sponsor...

Er jo bare å se en video av Bert Kammerer som også bruker Spartan DS760 på alle sine helier.

Har også gjort tailmod'en på Rex'en, men en enklere versjon. Har fortsatt GY401, i tillegg til K&B og S9257.

Har du sett "Finless" sine setup-videoer av denne gyroen?

Mvh
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• ehaga
      • Feb 2005
      • 1173

Jeg har sett igjennom finless sine video'er. Men jeg lurer på om han har en feil i dem. Det gjelder retningen for gyroen !! Min fungerte på første forsøk, men den var fordi jeg skjønte at den gikk feil vei.
      - Erik -

------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

Working...