Unconfigured Ad

Collapse

Hvilket oppsett til T-Rex 600CF m/airwolf kropp?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junior
    • Mar 2005
    • 271

Hvilket oppsett til T-Rex 600CF m/airwolf kropp?

Skal kjøpe meg elektro helikopter og ser mye på T-Rex 600CF.
    Lurer på hvilket utstyr jeg egentlig trenger, når hovringen/lett flyging sitter i fingrene skal jeg montere airwolf skalakropp så noe ekstrem 3d flyging blir det ikke med denne modellen.

Her er det jeg tenker på:
    T-Rex 600 NuClear packages; 1100 dollar for CF versjonen. http://www.helihobby.com/html/t_rex_600_heli.html

Funkey Airwolf .50 Size Fuselage Kit; 449.95 dollar ferdig lakkert. Retract kommer på 49.95 dollar ekstra.

Ser det er mange pakker som har dette utstyret, er det en grei kombo eller blir det overkill siden det skal monteres skalakropp og ikke flys aktiv 3d?:
    - FUTM0808 Futaba GY401 Gyro with S9254 Digital Servo
    - LP-4400-20C-6S Li-po 4400mah 20C 22.2v 104x70x48mm
    - FUTM0222 S9252 Servo Digital All Purpose

Lurer også på hvilken motor jeg burde satse på. Ser det er 600L og 600XL motorer, og hvis jeg har skjønt det rett så er 600XL motoren mer beregnet for 3d flyging?
    Vil ha lengst mulig flytid, og et helikopter satt opp for "koseflyging". Vet ikke hvor lang tid det tar å montere/demontere kroppen, men tror ikke det blir aktuelt å bytte så veldig mellom skalakropp og 3d flyging, så blir det aktuelt med mer aktiv flyging kan jeg kjøpe meg et nytt helikopter satt opp for 3d.

Har Futaba 6EXG 2,4ghz sender nå, som jeg bruker i flyet. Men blir det for lite med 6 kanaler siden 1 kanal går til å styre retract på heliet? Hvor mange kanaler må/bør jeg ha?
    Ser elefun selger komplette pakker med t-rex 600 og denne senderen.

Ser det er er del på youtube som flyr t-rex 600 med funkey airwolf kropp.

Hadde vært fint om dere kunne hjulpet meg litt på vei. Er nybegynner, bortsett fra et walkera 36 heli jeg har som sliter med elektronikken, og trening på realflight sim.
    ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX
  • Hanzo
    • Nov 2005
    • 845

Jeg har null peiling på skala og skalaflygning, men har holdt på en liten stund med helikopter. Jeg tror jeg ville gått for 600'en uten skalakroppen i første omgang. Lær deg å hovre og fly litt forsiktig med dette først, så kan du spandere på deg en Airwolf kropp litt på sikt. Ofte tar det ikke mange ukene før du er på et greit hovrestatium, og skulle du være uheldig å krasje mens du holder på slipper du ihvertfall å spandere på deg en ny skalakropp

Comment

• Mademan
      • Apr 2007
      • 1086

Det er et fint oppsett som funker bra. Mye brukt av andre og funker så lenge du ikke skal fly 3D. Jeg hadde nok også først flydd 600'en til du kan hovre og fly litt fram og tilbake (8 tall osv) så satt på skala kroppen.

Channel 1 = Throttel [ESC]
      Channel 2 = Aileron
      Channel 3 = Pitch
      Channel 4 = Elev
      Channel 5 = Rudder [Gyro 1]
      Channel 6 = Gyro 2[Gyro 2]

Så skal du ha mere en det må du nok ha 7 kanaler.
      Neida. Det er sikkert ikke sånn det sitter i heliet ferdig plugget og riktig, men bare så man ser hva man bruker kanalene til
      Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• KTL!
        • Sep 2003
        • 295

Originally posted by junior
        når hovringen/lett flyging sitter i fingrene skal jeg montere airwolf skalakropp så noe ekstrem 3d flyging blir det ikke med denne modellen.
        .
        Han skriver jo at han skal fly uten først

Comment

• junior
          • Mar 2005
          • 271

Jepp, stemmer det. Skal lære meg hovring/lett flyging først før kroppen blir montert. Men siden de har kropp og helikopter på samme plass kjøper jeg nok alt samtidig og sparer frakt.

Så var det motoren, burde jeg gå for 600L eller 600XL? Blir det noe nevneverdig mindre flytid på en av disse?
          ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

Comment

• KTL!
            • Sep 2003
            • 295

Ja du får en del mindre flytid med xl motoren

Comment

• junior
              • Mar 2005
              • 271

ok, det er 600L motoren som følger med settet fra helihobby. Vil det holde med den motoren til skalaflyging?

Siden jeg kommer til å trenge 7 kanaler tenker jeg å kjøpe Futaba 7C 2,4ghz, og selge min 6 kanaler.

Comment

• Mademan
                • Apr 2007
                • 1086

Ja det vil funke bea. Vil ikke ha de kreftene Xl har, men det trenger du ikke uansett.

DX7 funker lett og utmerket. Men futaba sine er vel like gode de

Comment

• junior
                  • Mar 2005
                  • 271

Vet ikke hva det heter, men er det ikke slik at man vrir på noen brytere så har helikopteret et viss turtall som er forutbestemt på motoren?
                  F.eks helt bak er null turtall, første hakket er 1200omdr og det siste hakket er 1800 omdr? Siden man bare justerer pitch på bladene der man normalt gir gass på fly (stikka til venstre)
                  Hvis dere skjønner hva jeg mener, har Futaba 7C denne funksjonen?
                  Ute på tynn is nå =)

Comment

• Mademan
                    • Apr 2007
                    • 1086

hehe jessda!

hvis du har Futaba 7CH så kan du sette opp 3 ulike gass og pitch kurver
                    Da kan du ha et hakk hvor du har normal flyving, et for lett 3D og et for hard 3D.
                    Dette justeres av en bryter på venstre- foran på radioen.
                    F. eks
                    F. mode: | Kurve:
                    Nor: 0-25-50-75-100
                    F. mode 1 90-85-80-85-90
                    F. mode 2 100 - 100 - 100 - 100 - 100

Så kan også sette inn pitch kurver (3 ulike, 1 for ver mode). De pleier (jeg foretrekker og)
                    0-25-50-75-100 på alle, men det er smak å behag

f.mode også kalt stunt mode av noen. Kan stå det i manualen.

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Om du tilbys et kit med L motoren så får du et gammelt kit som har ligget lenge på lager eller et der de har plukket ut XL motoren og lagt i en L som har ligget og støvet ned. Align selger ikke kit med L motoren lengre.

Det er ikke store endringer som har skjedd på 600 kitet underveis, men noen er det. Om ikke kitet med motoren er en del billigere enn et med XL motor så hadde ikke jeg ville tatt det gamle....

For å være ærlig skjønner jeg overhode ikke hvorfor du skal få kortere flytid på en XL motor til skalaflyging. Du trenger X antall watt for å fly, spiller ingen rolle for batteriet om du tar ut det med en L eller en XL motor.

En kraftigere motor kan levere mer kraft til avansert flyging, tar du den ut så bruker du mer. Om jeg trimmer bilen min 30 hester/80 Nm opp så kommer jeg til å bruke mindre på langkjøring pga bedre dreimoment, men mere når jeg tramper hardt på pedalen. På disse er det nok liten forskjell på langkjøring=skala, men det merkes på bykjøringen med en ungdom bak stikkene....

Comment

• junior
                        • Mar 2005
                        • 271

Skjønner hva du mener "Tintin". Har funnet denne pakken nå: http://www.helidirect.com/product_in...oducts_id=4824

Det er med XL motoren. Har skrevet mail til helihobby.com for å sjekke hvilken motor som egentlig følger med der, men de er litt treg til å svare.

Ser noen kit selges uten rotorblader. Hvilken hoved- og halerotorblader er å anbefale? Må ha et par carbon blader til skalakroppen, og trenings rotorblader i begynnelsen.

Comment

• Mademan
                          • Apr 2007
                          • 1086

Elefun sine HTR blader er ganske bra for hovering. De flyr dårlig 3D men er stabile og bra blader. Halerotor blader er bare å kjøpe Align eller K&B DD sine. De er begge bra og har grei pris

Comment

• TRAVEn
                            • May 2007
                            • 115

Her har du oppsettet du skal bruke!!
                            - T-rex 450SE V2
                            Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
                            - Twister Medevac
                            - Big Lama

Comment

• Tintin
                              • Jan 2005
                              • 4631

Før du handler hos Helihobby aka Hellhobby bør du kanskje søke litt på amerikanske fora etter feedback på dem, den er ikke veldig god så vidt jeg har registrert.....tror det finnes et antall butikker med meget bedre rykte.

Comment

Working...