Etter å ha finkjemmet ett ti talls norske nettbutikker etter balanserings tape til hovedrotorblader uten å finne noe har jeg trukket konklusjonen att alle bruker noe annet. Kan jeg bruke noe ifra den lokale jernvare/maler forretningen for å balansere rotorblader?
Unconfigured Ad
Collapse
Balancing tape?
Collapse
X
-
Hva skal du med det ??
Dersom du er nøyaktig når du bygger hode. Dvs. du måler korresponderende linker mot hverandre, så kan du gjøre følgende.
Du merker den ene bladholderen med et lite merke som du kjenner igjen. Dersom du har tracking-problemer justerer du den siden du har markert til du ikke har tracking-problemer.
Evt. Du kjøper en skikkelig pitch-måler (http://shop.smallsize.no/product_inf...aba2d0ebcb752c for store heli). Dersom du her nøyaktig nok så fjerner du tracking-problemer hjemme i stuen.- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZ -
Du kan bruke vanlig transparent kontortape for balansering av blader. Det er som regel ikke mer enn en stripe eller flekk her og der som skal til. Pass på at det ikke kommer fett på limsiden så løsner den aldri. Jeg pleier å ta litt lengre stykke enn jeg trenger og kappe av "fingeravtrykket" jeg holdt i etter at den er limt fast.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment