Unconfigured Ad

Collapse

E-sky belt cp Gyro problem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaklei
    • Sep 2005
    • 458

E-sky belt cp Gyro problem

En kompis har fått tak i en ny E-sky belt cp fra elefun.
    Kjenner til hverken heliet eller gyro... Står også fint lite i manualen..

Ser ikke ut som gyro fungerer i det hele tatt, servoen fungerer ikke når den går via gyroen, når vi setter servoen direkte i kontakten på mottakeren, fungerer den.
    Når strøm slåes på, lyser den røde lampen opp i ca 3 sek, for så å gå over til å blinke, er dette riktig?????
    Forslag?? Jeg mistenker gyroen for å være defekt.

Kjell Arne
  • Aerial
    • Sep 2007
    • 263

Originally posted by kaklei
    En kompis har fått tak i en ny E-sky belt cp fra elefun.
    Kjenner til hverken heliet eller gyro... Står også fint lite i manualen..

Ser ikke ut som gyro fungerer i det hele tatt, servoen fungerer ikke når den går via gyroen, når vi setter servoen direkte i kontakten på mottakeren, fungerer den.
    Når strøm slåes lyses den røde lampen opp i ca 3 sek, for så å gå over til å blinke, er dette riktig?????
    Forslag?? Jeg mistenker gyroen for å være defekt.

Kjell Arne
    den røde lampa blinker konstant til gyroen er klar, ca 10sek...
    -= www.samundsen.net =-

Comment

• kaklei
      • Sep 2005
      • 458

OK, takk for kjapt svar, lampa blinker i flere minutter...

Comment

• Aerial
        • Sep 2007
        • 263

OK, takk for kjapt svar, lampa blinker i flere minutter...
        da er det nok noe feil ja....
        forresten, sjekket at idle-up bryteren er i av-stilling? Heliet vil ikke starte med denne på, mulig det blinker konstant i gyroen da...
        Last edited by Aerial; 02-04-08, 20:25.
        -= www.samundsen.net =-

Comment

• hubbabubba
          • Nov 2007
          • 51

Hoi

Originally posted by Aerial
          da er det nok noe feil ja....
          forresten, sjekket at idle-up bryteren er i av-stilling? Heliet vil ikke starte med denne på, mulig det blinker konstant i gyroen da...
          Har ingen betydning for gyroen.
          Men dette er en kjent feil nevt før her i forumet.
          Gyroen kan av og til henge seg opp. Gjør som vanlig du, men sett trimmen på radioen helt ut til begge sider og prøv også beveg stikka med fult utslag begge veier. Er ikke mere som skal til.
          Og om det da ikke går er gyroen syk. Men det skal en del til da disse "små grå" fra E-sky egentlig tåler en del juling.

Comment

• kaklei
            • Sep 2005
            • 458

Originally posted by hubbabubba
            Og om det da ikke går er gyroen syk. Men det skal en del til da disse "små grå" fra E-sky egentlig tåler en del juling.
            Mine små grå i topplokket mitt blir også litt forvirret, etter utallige forsøk på div. ting, fungerte plutselig gyroen igjen.... blir litt frustrert når ting blir i orden igjen uten at jeg vet hvorfor...
            Han får vel ut å prøvd heliet i dag, debutant som heli pilot, så jeg holder meg langt unna!!! )

Kjell Arne

Comment

• hubbabubba
              • Nov 2007
              • 51

Mine små grå i topplokket mitt blir også litt forvirret, etter utallige forsøk på div. ting, fungerte plutselig gyroen igjen.... blir litt frustrert når ting blir i orden igjen uten at jeg vet hvorfor...
              Han får vel ut å prøvd heliet i dag, debutant som heli pilot, så jeg holder meg langt unna!!! )

Kjell Arne
              Det bare er sånn. Hadde disse problemene selv og ble en smule frustrert. Men man lærer alltid no nytt
              Hvorfor det skjer vet jeg ikke, men virker som at trimmen ikke helt får bestemt seg for om det er f.eks.50 eller 51% utslag den skal sende. Og da står jo gyroen der spent og venter. men vet ikke helt hva den skal tror når trimmen virker litt småfull..

Comment

Working...