Unconfigured Ad

Collapse

Mini titan E325 v.s. E325SE

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LarsO
    • Dec 2007
    • 1273

Originally posted by tomra
    Har fløyet 3 batteripakker idag. Ble litt oppstykket fordi jeg måtte finne ut av nye throttle/pitch kurver sammenlignet med min standard TT. Aner ikke hvorfor det er så stor forskjell men ved TT´s anbefalte start oppsett havnet jeg i hover ved ca. 1/4 throttle. Motor og ESC´en ble varm!

Uansett, inntrykket ifra igår ble bekreftet, den er betydelig mer stabil sammenlignet med den "standard" MT´en jeg bygget. Er sikkert en kombinasjon av økt kunnskap/bedre kvalitet på deler. Har bare hovret + lett forover flyging, ikke forsøkt meg på noe som setter kraften i heli´et på prøve (er nybegynner). Den virker også betydelig mer støyete enn standard utgaven. Batteritrekket vet jeg ikke noe om før imorgen.

Uten att jeg skal påstå noe some helst med min svært begrensede kunnskap vil jeg annta att en standard MT med noen velplasserte oppgraderinger ifra TT vil gjøre vel så stor nytte til noenlunde samme pris. Erfarne 3D piloter vil sikkert ha mye større nytte av SE kit´et grunnet større motor og bedre ESC, nybegynnere som meg vil nok ha like stor nytte av litt oppgraderinger i rotorhodet, bedre blader og carbon halefinne (plastikkversjonen er svak og gir ingen beskyttelse for halerotorbladene ved litt hard landing).

Håper mitt inntrykket har vært litt hjelp da

Bare spør hvis det er noe vesentlig jeg har glemt.

Takker for utfyllende raport, kanskje jeg rett og slett bare skal oppgradere hode på std. utgaven min.

Comment

• tomra
      • Jan 2008
      • 80

Originally posted by Lars Odland
      Rart, ser at Elefun har fått inn nå. Fikk til svar for en mnd tid siden om at de ikke kom til å ta inn SE versjonen med det første.
      Mest sannsynlig har prisene ramlet endel. SE´en var ganske dyr i utgangspunktet men med litt priskutt blir den plutselig på linje med mange andre heli´er. Ett komplett Thunder Tiger aluminiumshode hos Elefun koster vel brått en tusenlapp?
      Thunder Tiger Mini Titan E325
      Thunder Tiger Mini Titan E325 SE
      Align T-Rex 500 CF
      Gaui Hurricane 200 PRO

Comment

• LarsO
        • Dec 2007
        • 1273

Trenger litt hjelp her for jeg er tydelig vis stokk blind.
        Prøver å finne delenr. til lagrene på minien som hovedmasten går gjennom. Altså lageret som sitter i "upper bearing housing" på topp og lageret som sitter i bunn av rammen "base plate".
        Prøve å skifte disse to da det kommer litt hyle lyd når pitch er rundt null.

Comment

• tomra
          • Jan 2008
          • 80

Da er vi to som er blinde for jeg kan heller ikke finne dem i delelisten. På side 14 i manualen står dem omtalt som "Bearing d5xD11x5t". Det nærmeste jeg har funnet er TT lager hos helikraft.com. De er omtalt som "Tail Shaft Bearings" og har delenummer PV0059 og en størrelse på "d5xD11xW5". Lagrene til halerotorakslingen er derimot mindre så jeg regner med att dette er lagrene til hovedrotormasten.

Jeg bestillte de og de ser identiske ut med lagrene til hovedrotormasten men jeg har ikke prøve dem i heli´et ennå. Pussig nok indikerer embalasjen att dette er en reservedel til Raptor og ikke Mini Titan. Benevnelsen er jo lik bortsett ifra det siste målet som har "W5" istedenfor "5t". Jeg aner ikke hva som er forskjellen.
          Thunder Tiger Mini Titan E325
          Thunder Tiger Mini Titan E325 SE
          Align T-Rex 500 CF
          Gaui Hurricane 200 PRO

Comment

• roadrune
            • Jul 2007
            • 2292

Et slikt lager fins i standard sortimentet til SKF, og heter 638/5-2Z.
            2z betyr at det er metalltetninger på begge sider, og det er vel det du skal ha?

Edit: de fleste jernvareforhandlere kan skaffe dette.

Lars: Tools på Raglamyr kan skaffe dette lageret til mandag, vil jeg tippe.
            Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• LarsO
              • Dec 2007
              • 1273

Originally posted by roadrune

Lars: Tools på Raglamyr kan skaffe dette lageret til mandag, vil jeg tippe.
              Er allerede på vei til maskinforretningen
              Skf er sikkert betraktlig bedre kvalitet enn TT sine lagrer, disse har ikke imponert meg så langt.

Comment

• roadrune
                • Jul 2007
                • 2292

SKF er nok en del bedre kvalitet, ja. Bare pass på å holde headspeeden under 60.000rpm, som er max på det lageret

Kjenner ikke TT, men originallagrene til Align er ihvertfall dårlige.
                Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

Working...