Announcement

Collapse
No announcement yet.

Piccolo Fun helikopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Piccolo Fun helikopter

    Hei

    Har tenkt en stund på å skaffa meg et Piccolo Fun helikopter, for også kunne fly litt inne og ute i hagen i fint vær.
    Har tidligere hatt et Pico Stick fly, men siden dette ser ut til å ikke tåle så mye mer nå ville jeg heller gå over på helikopter.

    har sett veldig mange forskjellige priser på dette helikopteret og alt for lite informasjon om hva som er med i pakken. Lurte på om det var mulig å bruke for eksempel servoene i Pico stick'en i helikopteret slik at eg slapp å kjøpe nye, desse servoene er av typen Hitec Hs 55.

    Har sett dette Picoboard greiene som en del har med i pakkene til dette heikopteret, lurer litt på hva egentlig dette er siden den koster rundt 1000kr endel plasser, og i tilfelle om eg kan bruke andre ting i stede for denne, vil prøve å få helikopteret billigast mulig, siden det skal være mest for kos av og til.

    som dere kanskje ser er jeg litt ny på dette området med heikopter, så viss noen kunne fortelle meg hva eg trengte for å få dette helikopteret opp i luften ville jeg være veldig takknemlig.
    Last edited by Tvika; 05-03-11, 19:49.

  • #2
    Gå for Hornet CP2
    Do it inverted

    Comment


    • #3
      Picoboardet trenger du til picoloen.
      Den har egent halerotormotor. Om jeg ikke tar helt feil så har dette med den motoren å gjøre.
      Har egentli ikke så veldig god peiling på Picolo helien.
      Men, jeg vet.. at selv ett slikt lite helikopter blir fort nesten like dyrt som et 50 heli med motor, servoer osv osv.

      Ta en titt på www.runryder.com og se om du finner ut noe der. Det du ikke klarer å finne ut av, eller får hjelp med der er ingen vits å vite
      Do it inverted

      Comment


      • #4
        Hvis jeg ikke tar helt feil, ligger begge fartsregulatorene(hoved og halerotor)og gyrofunksjonen i picoboardet...
        Har jeg oppfattet det rett?

        Comment


        • #5
          Piccoboard inneholder fartsregulator for hoved og halerotor, hoved/halerotor-mikserenhet og gyro. Det er billigere å kjøpe Piccoboard enn å kjøpe separate komponenter, særlig hvis du ikke har helikopterradio da du kan fly med vanlig flyradio hvis du har Piccoboard. Hvis du bruker separate komponenter i stedet for Piccoboard må du ha helikopterradio med revo-mixing for hoved/halerotor-forholdet.

          Personlig vil jeg ikke anbefale Hornet 2 til å lære på da den ikke tåler like mye som de vanlige mikro-helikopterene. Min AeroHawk kan jeg slippe i bakken fra en meters høyde uten problemer. Det tåler sinnsykt mye.

          Comment


          • #6
            Hornet 2 er et kjempebra "nestenmicro" helikopter men det er noe dyrt. Hvis du skal ha ett "billig" microhelikopter er Hummingbird en mulighet. Baserer seg på samme lesten som Piccoloen men en del rimeligere. Har ikke testet denn enda men skal det snart. Spent på om den "holder det den lover.."
            Theodor Bastberget

            Airplanes are for people who can't fly helicopters!
            http://www.modellhelikopter.no

            Comment


            • #7
              Er det noen som selger Hummingbird her i Norge? Ser de kommer med ny modell med CP.
              What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kekar
                Er det noen som selger Hummingbird her i Norge? Ser de kommer med ny modell med CP.
                www.ultramicro.no
                Theodor Bastberget

                Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                http://www.modellhelikopter.no

                Comment

                Working...
                X