Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Rex 600 og V-bar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-Rex 600 og V-bar

    Jeg har klikket litt for meget på nettet og sitter nå med komplett vbar til min 600.
    Alt er montert/koblet etter manualen men føler meg litt grønn på dette.
    Er det noen som har ett oppsett som fungerer som de kan tenke seg å dele med meg?
    Det følger med ett oppsett for 600N. Fungerer det greit?
    Tips om ting som ikke står i manualen?

    Rossi
    Alt kommer ned....

  • #2
    Har du sett på v-bar forumet på Helifreak?
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Så du klarte ikke å la være....? Men det er jo greit at du setter deg inn i dette sånn at jeg har noen å spørre når Logoen blir klar....

      Se på denne tråden så finner du et oppsett....

      Mikado Vbar electronics and Head for Trex 600 - HeliFreak

      Men jeg lurer litt på dette med å "låne" oppsett fra en annen. Det er jo ikke sånn at to T-rexer er helt like. Det kan være alt fra forskjellig elektronikk / servo, mekanisk oppsett, vektfordeling og radio oppsett for å nevne noe.....??

      Olav
      Last edited by Super73; 28-04-08, 21:05.
      Olav.......

      Comment


      • #4
        Når det gjelder oppsett av Trex 600e så skal det ligge inne i den siste softwaren en gjennomgang av oppsett til ditt heli, dvs det ligger ferdige parametre til akkurat dette helikopteret som skal gjøre det mye enklere å sette det opp enn det det var tidligere. Har desverre ikke prøvd denne funksjonen selv da jeg liker å fikle med de avanserte menyene og har lært mye ut av det..

        Det beste tipset er å først å sørge for at alt går riktig vei det gjelder også gyroen og så kjøre denne gjennomgangen i softwaren og teste deg frem. Alternativt laste ned et ferdig oppsett fra noen og prøve dette, men da kan resultatet variere ganske mye da på grunn av mange forskjellige variabler som Olav skriver..

        Har du den siste versjonen av softwaren forresten?
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #5
          600 og V-bar

          Jeg har den siste versjonen av softwaren. Tenkte med å "kopiere" ett fungerende oppsett og heller modifisere derfra att starten ville bli litt lettere.
          Er det slikt att swashen beveger seg likt som med flybar?
          Alt kommer ned....

          Comment


          • #6
            Swashen skal bevege seg akkurat som med flybar ja, men det som er uhyre viktig er å sjekke om gyroen går riktig vei på swashen, dette er selvsalgt uhyre viktig eller så vil ikke helikoptert blir flybart.
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #7
              Har du fått testet kopteret?

              Comment


              • #8
                Rossi er vist i Danmark omtrent i disse tider, så han kan få svare for seg selv når han kommer tilbake. Men ut fra gliset han har rundt kjeften etter en flytur med doningen virker det som det var en gedigen suksess for ham

                Comment

                Working...
                X