Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken pakke skal jeg velge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken pakke skal jeg velge

    sitter her å lure på hva slaks pakke jeg skal velge... har vell krympa ned til 3 pakker... men har ikke satt meg inn i alt av ektra utryre og hva som er best serco til pris osv....

    1) den dyreste pakken kr 10995 ,- med Futaba 9C Super
    Siden finnes ikke

    2) litt billiger kr 9785 ,- men med Spektrum DX7 med AR6100 mottaker. (ser ut til at det er simplare servoer????)
    Siden finnes ikke

    3) pakken enda litt billigere 9.125,00kr med Spektrum DX7 7Ch Heli med AR7000 mottaker denne pakken har samma servo som den dyreste pakken til elefun??
    http://www.helihobby.no/product_info...products_id=72

    Noen som har noen gode råd som har flydd litt mere en meg??
    er det verd å legge i de kr å kjøpe Futaba vs Spektron??
    DX7
    T-Rex 500 - Torque Tube, HS-5245MG, BLS 251, Spartan DS760 Gyro
    T-rex 450V2 HS65MG, GY401, S9257
    T-rex 250...
    King2 til skrekk og advarsel. Snart haglemat....

  • #2
    Hei!

    Pakke nr. 2 med Spektrum DX7 fra Elefun hvis penger ikke er noen hindring.

    Tror faktisk at Elefun har glemt å endre bildene på den pakken. Servoene ser ikke slik ut og er i hovedsak noen av de beste servoene du kan få tak i til T-Rex 450. Eneste bakdel er skrøpelige drev. Laderen ser heller ikke slik ut.

    Spektrum DX7 er faktisk noe av det beste du får til heli - uansett størrelse. Denne senderen kjører på 2,4GHz, slik at forstyrrelser er 99,9% utelukket, i tillegg er den meget kjapp. Har den selv. Futaba 9C har jeg hørt ikke egner seg for eCCPM-system slik som en T-Rex har. Tregheter mellom servoer på signalene var visst årsaken.

    Ellers, så holder denne pakken er veldig høyt nivå. Futaba GY401 fungerer helt topp, og er enkel å sette opp. Laderen har intern balanserer og powersupply, slik at det blir mindre krøll. Haleservoen var den som ble regnet for å være den beste til T-Rex 450 for rundt et år siden. Nå er det Futaba S9257 som "gjelder", men S9650 er heller inget dumt valg. - Er fortsatt noen som mener at denne fortsatt er den beste pga. høy "torque" i forhold til S9257. Mottakeren, AR6100 er superlett, noe som passer en 450 ypperlig. Batteriet som føger med i T-Rex-kitet, Align 22C 3S 2100mAh, har ikke fått gode kritikker - har heller ingen god erfaring med det. Det er uansett ikke til å ungå, da det følger med på alle V2-kit nå til dags. Batterier kommer du til å skifte ut uansett.

    Det der er et kjempebra pakke, Elefun yter også en fantastisk service!

    Lykke til!


    Mvh
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

    Comment


    • #3
      Du har ikke vurdert en 500 da? Den ville jeg gått for idag.
      Hilsen Rune Marcussen

      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

      Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

      Comment


      • #4
        Originally posted by roadrune View Post
        Du har ikke vurdert en 500 da? Den ville jeg gått for idag.
        Støttes, om du ikke har tenkt å fly indoor.
        Morten Smøraas

        Comment


        • #5
          Originally posted by roadrune View Post
          Du har ikke vurdert en 500 da? Den ville jeg gått for idag.
          100% enig. Kanskje litt dyrere servoer og blader (og andre deler). Men det er et MYE mere ekte heli, også mye letter, å fly en 450'en. Selvom 450en er fenomenal den og
          Go Lower! Lower.... To Low!

          Comment


          • #6
            hmmmm

            joda jeg er åpent for mye jeg... men har nå it satte meg så veldig inne i hva som passer til hva osv.. ser jo at elfun har en 500 pakke men mangler batteri osv osv... hva anbefales til batterier til denne?

            Siden finnes ikke

            det er jo så synd at jeg ikke kjenner noen på Fosen som kjøre helikopter så en får noen råd..
            DX7
            T-Rex 500 - Torque Tube, HS-5245MG, BLS 251, Spartan DS760 Gyro
            T-rex 450V2 HS65MG, GY401, S9257
            T-rex 250...
            King2 til skrekk og advarsel. Snart haglemat....

            Comment


            • #7
              500 funker på 5S og 6S pakke. Liker selv 6S og 13T pin. pga kraften. da er det et lite villdyr

              Det der er en ok pakke det. Du får et veldig bra heli og noen OK servoer du kanskje vil bytte ut senere til 9650 eller lignende. Laderen er god og bra radio system. Gyroen skal vist holde veldig bra den og, så du får et perfekt nybegynner heli du kan oppgrdaere litt senere når du føler deg klar for det.

              Det beste er vel å kjøpe alt separat(hvis du skal ha det helt topp med en gang). Men blir jo litt dyrere da
              Last edited by Mademan; 11-05-08, 19:57.
              Go Lower! Lower.... To Low!

              Comment


              • #8
                Takker for svar... synes som på bilder at det er så mye plast i halerotor osv eller er det bare synsbedrag eller gamle bilder..450 v2 er jo så å si alt i alumin.
                en ting til hva er forskjell på CF og GF??
                DX7
                T-Rex 500 - Torque Tube, HS-5245MG, BLS 251, Spartan DS760 Gyro
                T-rex 450V2 HS65MG, GY401, S9257
                T-rex 250...
                King2 til skrekk og advarsel. Snart haglemat....

                Comment


                • #9
                  V2 = fult aliminium
                  500CF = det viktigste i aliminium. (mest hodet og halebom)

                  CF = Carbon frames
                  GF = G10 frames
                  Carbon er litt sterkere og lettere en G10.

                  500 har nesten fullt metall-hode, men ikke helt pga vekten skal presses ned. Bak på halen har jeg oppgradert til metall, det har jo 0 å si, men syntes bare det så penere ut
                  Go Lower! Lower.... To Low!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Mademan View Post
                    500 funker på 5S og 6S pakke. Liker selv 6S og 13T pin. pga kraften. da er det et lite villdyr

                    Det beste er vel å kjøpe alt separat(hvis du skal ha det helt topp med en gang). Men blir jo litt dyrere da

                    å kjøpe billig først for så å kjøpe dyrt etterpå blir fort mye dyrere..
                    hva mener du jeg bør bytte ut i den pakken osv,...
                    har vell mere lyst på en DX7 radio en futaban. men men..
                    rams opp det du mener så skal jeg sende en mail til elfun å få høre på pris.. må vell få litt avslag når en handler i 10 000kr klassen....

                    takker igjen for raskt svar..
                    DX7
                    T-Rex 500 - Torque Tube, HS-5245MG, BLS 251, Spartan DS760 Gyro
                    T-rex 450V2 HS65MG, GY401, S9257
                    T-rex 250...
                    King2 til skrekk og advarsel. Snart haglemat....

                    Comment


                    • #11
                      Prøver meg, jeg...

                      T-Rex 500CF
                      Spartan DS760
                      Spektrum DX7/AR7000
                      3x Futaba S9650
                      1X Futaba S9257
                      Hyperion EOS0606i
                      Batteri: 2x Kong Power 3S 2200mAh 25C i serie/ Align 6S 2600mAh 25C/Outrage XP25 6S 2200mAh.
                      + Nødvendig verktøy, overganger osv.

                      Det er det jeg kan komme på som etn bra utstyrspakke som Elefun lagerfører.


                      Mvh
                      Mathias
                      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                      Comment


                      • #12
                        Mathias sa vel omtrent det samme jeg ville bestilt.

                        Men jeg hadde heller gått for rene 6S 2500mAh pakker. De har ryktet på seg å holde lengre en 2x 3S pakker. Flyr selv med FP Evo og Evolite, de er som nye etter ca 40 turer på ver av de. Men har aldri testet 2x 3S selv så kan ikke bekrefte dette!
                        Last edited by Mademan; 11-05-08, 21:14.
                        Go Lower! Lower.... To Low!

                        Comment


                        • #13
                          Jeg ville byttet ut cyclic servoene med noen som har metalldrev JR z3650 feks(hvis du finner de noen som har disse inne da..)
                          jeg har s9257 servoer i min og de ryker bare jeg ser litt hardt på de

                          jeg ville og kjøpt noen andre haleblader til den for de som følger med er veldig dårlige

                          Comment


                          • #14
                            Skulle jeg kjøpt en 500, hadde det også blitt FlightPower 6S 2500mAh pakker samt JR sine Z3650. Han spurte jo etter en pakke på Elefun. - Det var det jeg så som det "ultimate" valget der i allefall...
                            Mathias
                            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                            Comment


                            • #15
                              Minst en av mine 9650 går i hver styrt. Sikler etter noen JR Z3650 jeg og, men de er vansklige å få tak i, og ikke`no elettere med ca 0 i inntekt

                              Foreløpig (for mild 3D) så holder 9650 mere er bra nok på ytelsen, Szabo flyr med 9650 og 9257, og det ser ut som det funker heftig nok for han vertfall.
                              og med metalldrev ser jeg at det ofte er servo "eskene"/husene som går fløyten. Men de tåler jo litt mere da. Men igjenn; det tar jo kun 1min å skifte et par drev på en 9650 når man kan det
                              Last edited by Mademan; 11-05-08, 21:37.
                              Go Lower! Lower.... To Low!

                              Comment

                              Working...
                              X