Unconfigured Ad

Collapse

Børsteløs motor til E-sky Honey Bee CP2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hempkins
    • May 2007
    • 20

Børsteløs motor til E-sky Honey Bee CP2

Har lyst til å bytte ut original motor med en børsteløs. Hva trenger jeg, og hvordan kobler jeg greiene ?

Jeg har skjønt at jeg rent borsett fra selve motoren trenger en elektronisk fartsregulator (ESC), men trenger jeg noe annet enn dette ? Hvordan kobles dette i så fall til 4-i-1 boksen ?

(Har googla litt rundt, men blir ikke helt klok på hva jeg skal gjøre. Mange forslag til oppsett med separat gyro og haleservo og alt som er, men det får være måte på modding her da.)

Har sett på et sett i en sjappe med motor og ESC fra E-sky, og skjønner at det er koblinger til batteri, til motor, og så den siste som ser ut som en vanlig servo-kontakt ...tipper den skal plugges inn et sted ..?

Og hvis noen i farta har en anbefaling på motor med ESC så sier jeg tusen takk for det og
  • Bols
    • Mar 2007
    • 40

Step-by-step gjennomgang:

(Se http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=494197 for mer info)

(Edit: men strengt tatt tror jeg kanskje det er bedre å putte penger i å oppgradere en King2. Børsteløs-modden på CP2 hjelper ikke på hovedproblemet, som er at halen har egen motor. Kan fly greit, men kommer aldri til å bli som en beltedrevet sak.)
    Last edited by Bols; 21-05-08, 20:19.

Comment

• Hempkins
      • May 2007
      • 20

CP Belt blir bestilt når skattepenger kommer, så da løser vel det seg...

Comment

• bth
        • Dec 2003
        • 1639

Har nå kjørt med børsteløs motor på dette helikopteret i over 1 år .Kjøpte E-sky settet der motor og regulator kostet tilsammen ca 480,-(Tror det er det samme som sitter i CP Belt.)Problemene er at helikopteret ikke tåler de store påkjenningene. Ramma begynner å sprekke mellom motorfestet og hovedakselfestet. Halemotoren klarer ikke å kompensere for raske gasspådrag.Hadde i dag et lite uhell der den ene kula på Rotor head set EK1-0229 brakk, så det ene rotorbladet vred seg til alle kanter og heliet styret i gresset. Bare understellet og den brukne delen som må byttes ut.
        Bfight 210
        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
        Phoenix RC Club

Comment

Working...