Unconfigured Ad

Collapse

Bytte av demper / o ringer i 450v2 hodet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sollie
    • Jan 2008
    • 176

Bytte av demper / o ringer i 450v2 hodet

Sliter litt med å få byttet demper ringene i 450 v2 hodet mitt. Kjøpt brukt , og o ringene og washout basen var slitt/slerkete så jeg tenkte å bytte dette, men sliter nå i første omgang med å få begge o ringene til å ligge inne i huset, eller skal den ytterste være synelig mellom den lille alu collar skiven og rotor hodet? Sliter også med at etter jeg har strammet socker skruene i bladholderen så går det ikke silkemykt for å si det sånn, føles mer ut som throttle stikka på radion min, enn om jeg løsner på skruen også, og jeg har sjekket om thrust lagrene ligger riktig. Har et copter x komplett rotor hode liggende som jeg kjøpte på rcmarked for en billig penge, der er alt silkemykt og fast i fisken.Snart så jeg slenger på det i steden for å knote mer.

Hvordan pleier dere v2 eiere å bytte o ringene og stramme socket skruene? likt eller en av gangen.?

Thanks
    Drammen rock city
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

Det skal ikke bety noe hvordan du teiter skruene, siden spindelen ligger løst i demperene, og vil gå til senter uansett.

Det skal ligge to dempere på hver side, innerst, og deretter en skive på hver side.
    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Om det hakker så vil jeg gjette på at thrustlageret er ødelagt. Har de samme på 600n og der er blikket som holder kulene i thrustlagere bøyd inn mellom kulene. Nytt kom fra Elefun her om dagen, men har ikke funnet veien opp i hodet enda.

Litt av ytterste o-ringen skal synes, skiva skal ikke ligge helt inntil hodet, da mister du flexen.
      Ellers er disse et svært godt alternativ til o-ringer:
      http://www.readyheli.com/TREX_450_SE.../dampeners.htm

Comment

• sollie
        • Jan 2008
        • 176

Får ta det igjen i dag, lagrene var nye, tenkte det var greit å ta de i samme slengen som o ringene, skal sjekke om de var bøyde, og hvordan de gml var.
        Takk for tipset om r heli ringene.
        Drammen rock city

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Skal se om jeg får tatt et bilde av mine når jeg plukker dem ut for å vise hva jeg mener.

Comment

• sollie
            • Jan 2008
            • 176

da har jeg skrudd det sammen igjen, litt tidliger på kvelden enn i går, mulig det som gjorde det. Den ene o ringen ligger fortsatt utenfor, men alt kjennes bra og smooth ut.

Noen bilder , ser dette bra ut??
            Attached Files
            Drammen rock city

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Syns de stikker litt vel langt ut ja...

Comment

• sollie
                • Jan 2008
                • 176

Vell Vell, 'det skukke værra muulig', Je har plukka feil foringer, gikk over delenummer nå en gang til, har bomma skikkelig, v1 ringer. Takk for hjelpen anyway.

S
                Drammen rock city

Comment

• ragmag
                  • Jul 2007
                  • 82

Kanskje du bør sjekke spindel tykkelsen også, for v2 har tykkere spindel (4mm feathering shaft) og da passer vel ikke v1 foringene...eller kanskje du mente feil gummi o-ringer...
                  Last edited by ragmag; 25-06-08, 20:51. Reason: lagt til
                  ---------------
                  Falcon 3D
                  T-rex 450 SE
                  Raptor 50 Titan
                  Align 700 N
                  JR 9XII
                  ---------------

Comment

Working...