Unconfigured Ad

Collapse

Pre-flight check

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

Pre-flight check

Hva gjør dere for å sjekke helikopteret før en flytur? Jeg antar at dere ikke går over hver eneste skrue med skrutrekker hver gang?

http://repairblade400.com/ anbefales det å sjekke skruene til spindelakslingen før hver flytur. Er det noen fornuftig måte å gjøre det på uten å måtte skru av bladene?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

Jeg for min del sjekker at alle servoene går, og at de går i rett retning.

Så sjekker jeg at rotoren går rundt
    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Samme her + at jeg regelmessig ser over hodet og litt sjeldnere resten for å se at skruer ikke er på vei ut siden ting kan komme fort ned når de gjør det....jeg bruker ikke skrutrekker, bare titter. Så ser jeg over kabling etc etter slitasje samtidig som jeg tar ut rx batteriet for lading, sjekker haleremma en gang i ny og avhengig av hvor ofte jeg flyr.

Har jeg hatt en krasj eller nytt oppsett av noe elektronikk så tar jeg en range check.

Comment

• Mademan
        • Apr 2007
        • 1086

På mitt el. er det nesten bare å sjekke det når jeg har styrta og skruene etter kanskje en 50-60 turer.

Men med Nitroen sjekker jeg det oftere. Har lettere for å løsne ting der, så etter ca 10-15 turer.

Når jeg først sjekker så sjekker jeg like gjerne alle skruene. Da er jeg sikker
        Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• roadrune
          • Jul 2007
          • 2292

Jeg sjekker ikke om ting løsner fordi jeg aldri flyr så mange turene før jeg må skifte en del slitedeler som mast og blader uansett
          Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• jotto
            • Jul 2007
            • 3060

Det ser ut som de fleste har samme prosedyre som meg. Selv går jeg raskt over skruer og kulelinker med fingrene en gang iblant for å sjekke at de sitter fast.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• LarsO
              • Dec 2007
              • 1273

Har de samme skjekkpunktene jeg også + at jeg skjekker fuelslangene, at de sitter og skruene til potta at den ikke begynner å løsne.

Comment

• Psyko-lefse
                • Feb 2004
                • 1438

Før hver flytur sjekker jeg at klunken ikke har forvillet seg opp i et hjørne, og at helikopteret reagerer som forventent på stikken. Og selvfølgelig batterispenning.

Daglig sjekker jeg linker, går over ledninger og elektriske kontakter, fuelslanger, og den generelle tilstanden til rotorhodet, haleblader, blader, bom o.l. Tar ikke så fryktelig lang tid, og er verdt det hvis man oppdager feilen på bakken, og ikke som en klump fallende spaghetti...
                Morten Smøraas

Comment

Working...