Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hva gjør dere for å sjekke helikopteret før en flytur? Jeg antar at dere ikke går over hver eneste skrue med skrutrekker hver gang?
På http://repairblade400.com/ anbefales det å sjekke skruene til spindelakslingen før hver flytur. Er det noen fornuftig måte å gjøre det på uten å måtte skru av bladene?
Samme her + at jeg regelmessig ser over hodet og litt sjeldnere resten for å se at skruer ikke er på vei ut siden ting kan komme fort ned når de gjør det....jeg bruker ikke skrutrekker, bare titter. Så ser jeg over kabling etc etter slitasje samtidig som jeg tar ut rx batteriet for lading, sjekker haleremma en gang i ny og avhengig av hvor ofte jeg flyr.
Har jeg hatt en krasj eller nytt oppsett av noe elektronikk så tar jeg en range check.
Det ser ut som de fleste har samme prosedyre som meg. Selv går jeg raskt over skruer og kulelinker med fingrene en gang iblant for å sjekke at de sitter fast.
Før hver flytur sjekker jeg at klunken ikke har forvillet seg opp i et hjørne, og at helikopteret reagerer som forventent på stikken. Og selvfølgelig batterispenning.
Daglig sjekker jeg linker, går over ledninger og elektriske kontakter, fuelslanger, og den generelle tilstanden til rotorhodet, haleblader, blader, bom o.l. Tar ikke så fryktelig lang tid, og er verdt det hvis man oppdager feilen på bakken, og ikke som en klump fallende spaghetti...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment