Har en minititan med org. motor og esc. Jeg har et problem som kommer og går. Noen ganger så mister jeg plutselig all motorkraft etter max 1 minutt hovring. Så fort jeg har landet og satt throttle stikka helt ned, kan jeg gi på igjen og fly 4-5 minutter uten noen problemer med motorkraften. Jeg har 3 batteripakker og det har skjedd med alle pakkene. Og som sagt så skjer det bare av og til. Noen som har tips til hva som kan være galt?
Unconfigured Ad
Collapse
Mister all motorkraft etter ca 1 minutt
Collapse
X
-
Sjekk instruksjonene rundt low voltage cutoff på escen din. Det høres ut som den kanskje slår inn på kalde batterier. Vet du hva den står på, evt hva spenningen er når dette skjer?
Du får stappe en slik i balansepluggen og sjekke neste gang det skjer:
Comment
-
Det kan også hende at du har et brudd i ledning eller annen kontakt i systemet. Jeg mistenker da først og fremst batteripakken. Oppførselen er ikke helt ukjent fra NiCd og NiMH-batterier hvor det er oppstått brudd f.eks mellom cellene.Anders Valland
TrondheimComment
-
Hvis du har den første regulatoren som kom, kan det være feil på den. Det var noen det var feil på, min egen inkludert. Fikk tilbud om å sende den til www.hab.se for modifisering, de fikk mod kits fra Thunder Tiger, uten andre kostnader enn porto. Problemet mitt er for øvrig borte.(Hadde da samme problem som deg..)Jan Fredrik Bjordal
www.JetsOfBergen.no
This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment