Unconfigured Ad

Collapse

T-Rex 450 SE V2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ostahl
    • Jun 2007
    • 233

T-Rex 450 SE V2

Har tenkt å kjøpe meg helikopter. Er dette en bra T-Rex 450 pakke?
    Har kjørt Lama V3 en stund nå. Noen som har synspunkter på om det er for vanskelig å gå over til dette helikopteret fra Lama V3? Har som sagt litt stikketrening. Har også kjørt fly i ett års tid (Wilga 2000).
    Vurderte også å kjøpe E-flite Blade, men det er vel kanskje i en annen "klasse" enn T-Rexen?

Helikopter Kits:
    - Align New T-REX 450SE(CDE) V2 Silver+New 430X 3700KV+35X ESC/Bat (KX015053A)
    Servoer
    - HDX MINI Ball Bearing Metal Gear Digital Servo (DS-929MG)
    Hale servo:
    - Futaba S9650 Digital Servo (FUTM0260)
    Gyro:
    - GY401 Futaba Gyro with SMM Technology (FUTM0807)
    Batteri:
    - *** MEGA POWER Li-Po Battery 2100mAH 20C 11.1V V2*** Best Value (MP2100203V2)
    Batteri lader:
    - Align New Li-ion Battery Balance Charger RCC-3CX (KX850143A)

Til dette har jeg en Spektrum (DX7) sender, og tilhørende mottaker.
    Last edited by ostahl; 15-07-08, 11:15.
  • Illusion
    • Jun 2008
    • 703

Jeg har akkurat kjøpt meg en T-Rex 500 og er nybegynner. Hadde først planer om en 450, men ble overtalt til å bruke litt mer penger for å få en mer stabil maskin å lære meg på. I tillegg til flittig bruk av simulator (Phoenix i mitt tilfelle)

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

Kan ikke uttale meg om ditt servovalg, men har sett flere som har anbefalt hitec 65MG. Om de er litt dyrere, så er de bra. Husk at prisen på helikopter når du skal lære er faktisk liten/ingen betydning. Det handler om å ha ett heli som tåler litt juling og er bra. Og man slipper å oppgradere når man blir bedre (noe som koster dyyyrt)

450 SE er ufattelig heli, med utrolig sterke deler som tåler virkelig juling. Metaldeler er viktig i rotorhode og hale, tåler juling
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Monkey
        • Dec 2007
        • 112

Originally posted by Illusion
        ble overtalt til å bruke litt mer penger for å få en mer stabil maskin å lære meg på. I tillegg til flittig bruk av simulator (Phoenix i mitt tilfelle)
        500'n er sikkert noe mer stabil enn en 450'n, men det skal sies at 450 også er meget stabil og fin å fly med. Om du har litt trening, som du sier du har vil du beherske den maskina fint!

Mvh Monkey
        Thunder Tiger 50 Titan
        Align T-rex 450 SE V2
        Spectrum DX7

Comment

• spitmk16
          • Oct 2005
          • 1367

Trex 450 er meget stabil og tåler faktisk litt vind. Skal ikke uttale meg om hvordan den er å lære seg å fly heli sammenlignet med andre , men for meg fungerte den utmerket(bie sin er vanskelig test i og med at man lærer å fly kun en gang, hehe)Og størrelsen gjør at den er lett å ta med, selv på en MC.
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• ostahl
            • Jun 2007
            • 233

Grunnen til at jeg ikke tenker på å kjøpe 500 er på grunn av batteriene. Her må man jo ha 6S Lipo, noe som koster endel i forhold til 3S som man bruker på 450. Hadde selvsagt vært morsomt å ha ett helikopter som var 20 cm lenger...
            Har også sett på HDX 450 SE, noen som vet noe om dette helikopteret, er dette et alternativ?

Takker for svarene!

Comment

• roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

HDX'en er samme heliet som en trex 450, de fleste, om ikke alle delene passer om hverandre.

Jeg begynte med en 450, og selv om jeg ble mye flinkere på mye mindre tid etter jeg kjøpte 600'en min, så er 450'en ett bra alternativ til å begynne med, siden den er "billig" å kræsje, og kommer du til å gjøre, har du råd til å kræsje en 500, så går du for det, hvis ikke så er helt klart 450'en tingen.

Jeg vet forresten om en som er til salgs
              Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

Working...