Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABF 3s 2200mA 20C

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ABF 3s 2200mA 20C

    Noen som har noen erfaringer med disse pakkene?
    Honeybee CP 2

  • #2
    legg til en link, så er det sikkert lettere å finne ut av
    The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - Robert Bloch

    Lama v3 (julegave til far)
    T-rex 450s

    Spectrum DX7

    Realflight G4.5 - snart

    Comment


    • #3
      Originally posted by lacappuchino View Post
      Noen som har noen erfaringer med disse pakkene?
      Dem lignet veldig på dem som selges fra hobbcity. Om det er dem så er det mange i klubben som har gode erfaringer med dem så lenge LIPO reglene følges. De er iallfall veldig billig med tanke på pris og ytelse
      Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

      walter@retlaw.no

      Comment


      • #4
        Har kun 2 pakker å fly med nå, så vurderer å plukke opp et par av disse fra http://www.rcglede.no/ds_product_inf...roducts_id=205.
        I forhold til andre pakker koster jo disse nesten ingenting :P Men nå er de og "bare" 20c. Er vel ikke noe for 3D, men bør fungere bra til trening for å få litt kontinuitiet?
        Honeybee CP 2

        Comment


        • #5
          Jeg har syv stykker av de pakkene der, kjøpt fra hobbycity. Bruker dem i en SJM400, Protech Zoom 450 og som seriekoblede 22,2v i en SJM500. Veldig fornøyd med dem men har ikke noe sammenligningsgrunnlag annet enn et Align-batteri.

          Jeg bruker balanserer når jeg lader, det tror jeg er en stor fordel. Da jeg fikk pakkene var det litt forskjell på cellespenningen men det har jevnet seg ut og har ikke vært et problem. Flyr ikke 3d så jeg har ihvertfall ikke bruk for mere strøm enn de leverer. Til prisen ($20) så er de et sant røverkjøp!

          Det hobbycity skriver om dem selv viser jo at dette ikke er "creme-de-la-creme" men at det er billige og greie pakker:

          "Factory over rated, the ABF battery is certainly no star performer. Our tests indicated this pack can handle 39Amp constant drain with 10sec bursts of up to 49Amp without substantial voltage drop, thus making this pack 18C to 23C.
          If you are looking for a budget priced 2100mAh pack and dont require more than 39Amps for more than 10second bursts, then this pack would be perfect."
          Last edited by Aceman; 21-07-08, 01:00.
          T-REX 600E
          Thunder Tiger MiniTitan
          HK-450
          En kul Crawler
          Hitec Aurora 9

          Comment


          • #6
            Originally posted by lacappuchino View Post
            Har kun 2 pakker å fly med nå, så vurderer å plukke opp et par av disse fra http://www.rcglede.no/ds_product_inf...roducts_id=205.
            I forhold til andre pakker koster jo disse nesten ingenting :P Men nå er de og "bare" 20c. Er vel ikke noe for 3D, men bør fungere bra til trening for å få litt kontinuitiet?
            skulle kjøpt noen av de dere ja, i tillegg til det jeg har (kongpower 2200mA)
            takker for linken
            The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - Robert Bloch

            Lama v3 (julegave til far)
            T-rex 450s

            Spectrum DX7

            Realflight G4.5 - snart

            Comment


            • #7
              Nå er det ikke mangel på batteripakker som hindrer meg i å fly, men senderen min som er på vei til HK.. Tar turen bort til rcglede og plukker opp 4 pakker i morgen, så er det klart til den kommer tilbake :>
              Honeybee CP 2

              Comment


              • #8
                Ser ut som noen har virkelig problemer med LiPo fra denne produsenten.
                http://myhobbycity.com/showthread.php?t=2883
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Hmm, ja men den pakken var ladet uten bruk av balanserer ettersom jeg leste..
                  Det kunne like godt skjedd med en tp eller fp pakke, de kan også skje sånt med om du ikke balanserer
                  Mvh
                  Bjørn Tore Espevik

                  Team Visa...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Heliman View Post
                    Hmm, ja men den pakken var ladet uten bruk av balanserer ettersom jeg leste..
                    Det kunne like godt skjedd med en tp eller fp pakke, de kan også skje sånt med om du ikke balanserer
                    Han brukte tydeligvis balansering
                    "...all was well when i left them and that was atleast an hour after i charged them, ironically i was reserching A 123 cells when the smoke detector went off.
                    Personally i don't belive they were over charged, as a balancer was used and the final voltage was 12.6v same as my other packs, although i didn't check each cell with my multimeter so i can't be 100% certain on that one..."

                    Comment

                    Working...
                    X