Jeg har tidligere ikke brydd meg så mye om temperatur inntill nå som det er så varmt ute. I dag kjente jeg på motoren og ESC på helikopteret mitt, en Protech Zoom 450. Varmt ja! Ubehagelig varmt å ta på både esc og motor etter ett batteris flyging.
Motor og ESC er original protech, 40A esc. Kjenner ikke specs på motor men tror det er samme som blir levert på disse helikoptrene nå:
Outrunner Brushless Heli Motor
KV2400
Max. Voltage : 18V (3-4 Li-Po cells)
Max. Current : 30 A
Max. Watt : 540 W
8 poles
Sitter på Protech karbonblader, 350mm som er original lengde. 13T pinjong.
Kjører den litt i normal-mode (kurve 0-60-60-60-60) for spool up og landing, flyr til vanlig i idle-1 (kurve flat 85). I dag flydde jeg bare vanlig hovering, mest i idle-1, ikke noe sprell av noe slag da jeg tester heliet etter en halv-nasty krasj. Batteriene (ABF 11,1v 2200mAh 18-23C) blir godt lunkne men ikke på langt nær farlig varme. Gode håndvarmere for en vinterdag for å si det slik.
SIden jeg er såpass ny på elektriske så lurer jeg på hva som er feil/om det er noe som er feil innstilt? Mener ihvertfall at det ikke bør bli såpass varmt...
Motor og ESC er original protech, 40A esc. Kjenner ikke specs på motor men tror det er samme som blir levert på disse helikoptrene nå:
Outrunner Brushless Heli Motor
KV2400
Max. Voltage : 18V (3-4 Li-Po cells)
Max. Current : 30 A
Max. Watt : 540 W
8 poles
Sitter på Protech karbonblader, 350mm som er original lengde. 13T pinjong.
Kjører den litt i normal-mode (kurve 0-60-60-60-60) for spool up og landing, flyr til vanlig i idle-1 (kurve flat 85). I dag flydde jeg bare vanlig hovering, mest i idle-1, ikke noe sprell av noe slag da jeg tester heliet etter en halv-nasty krasj. Batteriene (ABF 11,1v 2200mAh 18-23C) blir godt lunkne men ikke på langt nær farlig varme. Gode håndvarmere for en vinterdag for å si det slik.
SIden jeg er såpass ny på elektriske så lurer jeg på hva som er feil/om det er noe som er feil innstilt? Mener ihvertfall at det ikke bør bli såpass varmt...
Comment