Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro 30/50size - Raptor / T-Rex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektro 30/50size - Raptor / T-Rex

    Hei!

    Er det mye som skiller disse elektriske modellen når det gjelder i denne størrelsen?

    Hva er det man skal ta hensyn av elektro modell i 30/50 size utgave? Ligger i det mesteparten i motoren og batteriene?

    Hvis en f.eks hadde nitro Raptor og en elektro Raptor med akkurat samma elektronikken , blader etc..

    Vil da man likevel merke stor forskjell eller vil det alltid være nitro som markere best uansett?

    Ble bare litt nyskjerrig ang elektro modeller i 30/50 size , så derfor spør je
    Tommy

    Futaba 14Mz 2,4GHz
    Futaba 10CG 2.4GHz

    Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
    Raptor 50Titan SE (x3)

    Div. modell flyr.. (alt for mange)

  • #2
    Det er vel relativt liten forskjell i ytelse mellom nitro og elektro etterhvert.

    Sånn generelt, så kan du nesten doble prisen på en ferdig 50, kontra 30, også er batteriene mye dyrere.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      En elektro vil normalt kunne fly fletta av en nitro med samme størrelse, vel og merke om en vil ha maks power da
      Desverre så vil en elektromodell som er satt opp for maks ytelse ikke fly mer enn halvparten av tiden til nitro'n.
      Med tanke på pris på batterier kontra fuel utgifter så vil dette ikke være så langt fra hverandre om man deler dette ut over tid. Her og er det forutsatt at lipobatteriene blir behandlet som de skal og ikke blir ødelagt i en kræsj
      Mvh
      Bjørn Tore Espevik

      Team Visa...

      Comment


      • #4
        Tanken er vel god når man har 2-3 batteripakker og bare ta med seg det og fly og putte inn etterhvert som batteri er ny opplada.. En som slipper all "driten" med fuel å søl....

        Hva slags egenskaper er viktig hos batteriene i dette tilfeldig ?
        Tommy

        Futaba 14Mz 2,4GHz
        Futaba 10CG 2.4GHz

        Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
        Raptor 50Titan SE (x3)

        Div. modell flyr.. (alt for mange)

        Comment


        • #5
          Enig med Heliman. Min trex 600 kan ikke måles med en raptor 50. Begge er like store men trexen har masse mere krefter som gjør den stødigere og morsomere å leke med. Batteriene til så store helikopter er dyre og bør tas godt være på. Kjøp gode merker(eks. Flightpower og Thunderpower) med høy C ytelse.
          Jeg flyr 4min med 3D på mine batteri pakker til trex 600. Trex 500 er rimligere og har mer effekt igjen men er mindre.

          Gode elektriske helikoptere er Align trex og Mikado Logo. Finnes andre gode men dem koster skjorta av deg. Align er billigst og har bra kvalitet. Et godt utsyr trex 600 koster ca. $1200,- + ladeutsyr. Batteriene er dyre men du slipper nitro kostnader og er billigere i lengden under dem rette betingelsene.

          EDIT.
          Den største ulempen er med batteri er at dem tar sin tid å lade, spesielt hvis du har mange av dem. Dem krever sine ressurser som ladere, powersupply og balanserer. Jeg har 9 stk til min t600 og lader med 0,5C. Har tre lader som betyr at det tar meg ca. 8 timer å lade alle rett etter hverandre. Jeg har tatt godt være på mine batterier som snart er et år gamle, men dem ytter forsatt som de skulle være nye. Den mest slite pakken har 68 ladesykluser.
          Last edited by retlaw; 28-07-08, 19:33.
          Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

          walter@retlaw.no

          Comment


          • #6
            Har hørt navnet Mikado Logo , men kjenner ikke til disse.

            Hva er det som gjør disse til gode elektro heli ?
            Tommy

            Futaba 14Mz 2,4GHz
            Futaba 10CG 2.4GHz

            Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
            Raptor 50Titan SE (x3)

            Div. modell flyr.. (alt for mange)

            Comment


            • #7
              Har hatt et par Logoer og er vel fortsatt Logo-frelst...
              Har flydd raptor 50, Protech Zoom 450, Logo 500 og nå noen turer på Trex 500.
              Jeg er over hode ikke noen ekspert når det kommer til å fly men min personlige mening er at Logoen er veldig lett og det merkes i lufta, både i forhold til effekt og manøvrerbarhet, om jeg kan bruke det ordet. Deleprisene er dog noe høyere enn de fleste andre helikoptrene på markedet.

              De som har regnet på det har vel kommet frem til at Logoen har en god del lavere vekt / cm2 enn alle de andre populære helikoptrene, det være seg elektro eller fuel. Noen vil hevde at det går ut over holdbarheten i krash.

              Søk på youtube på Mikado Logo 500 og 600 3D så får du et lite inntrykk.
              Mikado fikk norsk forhandler i fjor sommer - Technoflight. Pr. i dag er det RCPro.no som dealer Mikado produkter + en

              En annen personlig mening:
              Om du er ny i denne hobbyen vil jeg helt klart anbefale noe med rundt 1m i rotordiameter.
              Trex 500, Protos eller vente en måneds tid på Logo 400 er vel aktuelle elektro-valg i denne størrelsen vil jeg tro. Eller så er vel 50-size nitro-bråke-søle-maskin veien å gå om du vil ha mange turer etter hverandre uten å måtte vente på lading.

              Om du er helt fersk trenger du egentlig ikke sinnsyk ytelse
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment

              Working...
              X